Цікава та смішна словацька мова. Що таке "падла" та чому "нова твар" у колективі.

in Team Ukraine4 years ago

Сьогодні я пишу виключно українською мовою. Гадаю мені трохи складно буде пояснити англійською всю суть словацької мови. Я зараз вивчаю словенщину. Доволі проста, подекуди смішна мова. Можливо комусь буде цікаво або в когось з'явиться бажання почати всити ще одну мову. Тож трошки теорії та гумору.


IMG_20170219_120537.jpg


Словацька мова належить до західнослов'янської групи мов. Це як есперанто в цій групі. В Словакії говорят ще словєнщина, словенский язик. Мова дуже проста та має, як я кажу, цікаві "хитринки". Про це нижче. Доречі, якщо вивчити словацьку мову, то дуже легко можна розуміти чешську та польську (для поляків та чехів зромула буде українська в цьому випадку).


Словацький алфавіт складається з латинських літер.
А а, Á á, ä, В b, C c, Č č, D d, Ď ď, E e, É é, Ff, G g, H h, Ch ch, I i, Í í, J j, K k, L l, Ľ ľ, ĺ, M m, N n, Ň ň, O o, Ó ó, Ô ô, P p, Q q, R r, ŕ, S s, Š š, T t, Ť t’, U u, Ú ú, V v, W w, X x, Y y, Ý ý, Z z, Ž ž.


Знак над літерами - це длжень. Не плутати з наголосом. В словацькій мові наголос падає завжди на перший склад. А длжень лиш подовжує звук.
Літера "y" - називається епсілон. Означає тверду букву "і'. Цікаво, що м'яка і тверда букви звучать однаково. При розмові ви ніколи не побачите різницю.
Літера "ô" - читається, як "оу".
Літера "ä" - читається, як "е". Наприклад слово "mäso" - "месо". Означає - м'ясо. Це очевидно.


IMG_20170702_103443.jpg


Трошки відступимо від правил. В майбутньому спробую більше писати подібних постів. По перше, це корисно для мене самої. Чим більше я повторюю та прописую, тим більше я запам'ятовую. По друге, можливо для когось це буде цікаво. Це я вже говорила вище.


IMG_20170625_142059.jpg


Перейдемо до самого цікавого. Коли я прийшла перший день на роботу, мене повели знайомитися з колективом. Тоді мій директор сказав: "вітайте, в нашем тіме нова твар". Тоді словацької я ще не знала й близько. Тоді мені було дивно, чому це я "твар". Потім виявилося, що "твар" це "лице".


IMG_20170625_141710.jpg


Згодом був ще один випадок. Я стояла на виробництві. Метрів за тридцять стояв мій бригадир. Раптово він почав кричати: "Іріна, падла, падла". Та чого ж це я падла? Вже встигла тридцять разів образитися та придумати помсту. Поки колегиня не просвітила мене. "Падла" означає "впала". В мене тоді впала важлива деталь, і бригадир мені кричала, щоб я звернула на це увагу.


IMG_20170501_143440.jpg


Ще один випадок був. Йду по виробництву. Нікого не чіпаю. Знов причепилися до мене" "Іріна, позор". Я було вже злякалася. Подумала. Наче нічого не натворила. Обдивилася себе. Наче все в порядку. Виявилося, що слово. "позор" або "давай позор" означає "будь уважна".


В словацькій мові є слова, які означають для нас все навпаки. Наприклад, сдовацькою "черствий", на українську буде "свіжий". Таких слів багато. Хочу поділитися з вами трошки своїм запасом.

SlovenčinaЯк читаєтьсяУкраїнська
Matkaматкамама🤱
Mačkaмачкакішка😻
Kocúrкоцуркіт🐈
Tvárтварлице😀
Peráперагуби👄
Ovocieовоціфрукти🍏
Jahodaягодаполуниця🍓
Ako sa mášако са машяк твої справи🗣️
Srandaсрандажарт😁
Nasratýнасратийрозлючений😠
Izbaізбакімната🏢
Tučniakтучнякпінгвін🐧

Це лише маленька частина. За наявності часу спробую продовжувати серію "цікавої словацької". Якщо вас щось цікавить, то не соромтесь. Питайте. Буду рада відповісти на всі ваші повідомлення. Дякую вам за увагу. Сподіваюся, що вам було трошки цікаво.


IMG_20191122_155732397.jpg

Sort:  

а еще Черстве Пиво - Свежее пиво

Ано!)) Як же без нього!))))

Гарна розповідь. Треба "давать позор, щоб твар не падла" в грязь. Класно вийшло.

Ага!)))) Буває смішно виходить!)))

Wow, I am still struggling between Russian and Ukrainian language, anyone I copied some Ukrainian words from your post to study :D

Thank you very much. I am very glad that you liked it!)) I hope that your Ukrainian language will be perfect!)))

Thank you for sharing this amazing post on HIVE!
  • Your content got selected by our fellow curator @priyanarc & you just received a little thank you via an upvote from our non-profit curation initiative!

  • You will be featured in one of our recurring curation compilations and on our pinterest boards! Both are aiming to offer you a stage to widen your audience within and outside of the DIY scene of hive.

Join the official DIYHub community on HIVE and show us more of your amazing work and feel free to connect with us and other DIYers via our discord server!

If you want to support our goal to motivate other DIY/art/music/homesteading/... creators just delegate to us and earn 100% of your curation rewards!

Stay creative & hive on!

Thank you very much 🥰