(UA) #18 - Щотижневий челендж від @teamukraine - "autumnmood" - Як я справляюся з осінньою депресією

in Team Ukraine4 years ago

autumn 21.jpg

Ну, що ж нарешті за вікном крапотить дощик, то ж саме час писати пост про осінню депресію. Адже саме такою є тема щотижневого челенджу від @teamukraine - "Як я справляюся з осінньою депресією". То ж давайте почнемо, я спробую розповісти свій погляд на цю дуже індивідуальну проблему.

Особисто в мене осіння депресія міцно асоціюється з осіннім дощем - холодним, затяжним, безперервним дощем. Був у моєму життя період, коли прихід осені, точніше осіннього дощу завжди викликав у мене депресію. Я не описуватиму детально причин, які спричинялися до цієї депресії, я не готовий виносити це на широкий загал, але це завжди викликала погана погода.

Як я з цим боровся? Ну, класичними методами - якщо холодно, то потрібно зігріватися чимось, наприклад келихом вина чи бокалом коньяку 😆. Але це було допоміжним засобом і завжди йшло вкупі із улюбленою книжкою чи хорошим фільмом. Коли за вікном дощило, то я залипав на цілий вечір, а то й півночі. Мабуть, могло б допомогти живе спілкування з друзями, але в таку погоду (за вікном холодний дощ, пам'ятаєте?) всі сиділи по домах. То ж такі депресивно-жалісливі (до себе) вечори тривали доти, доки не вщухав дощ. А потім визирало сонце і до мене повертався хороший настрій.

autumn 22.jpg

Мушу уточнити, що найбільш сильно ця осіння депресія проявлялася у мене, коли я був сам, мабуть це якась така риса Риб давалася взнаки. Пізніше коли я одружився, то ця взаємопов'язаність погоди та депресивного настрою геть зникла, мабуть через те, що вдвох (потім втрьох і вчотирьох) ніколи не буває сумно)).

Звісно ж, ніхто не скасовував депресію через невпевненість у майбутньому, страх за здоров'я та життя членів родини, тривогу через те, що потрібно годувати сім'ю, задовбаність побутовими проблемами, стреси на роботі. Ну що ж, міцний та щасливий шлюб вам в поміч. Головне, щоб вам трапилася мудра друга половинка. Саме так ми робимо з дружиною: завжди ділимось проблемами одним з одним і завжди висловлюємо один одному слова підтримки. Це завжди допомагає, проблеми не зникають самі по собі, але вони перестають виїдати тебе зсередини і виносити тобі мозок. Цим не варто зловживати, бо коли ви ділитеся проблемами, то ви завжди перекладаєте частину своєї ноші на когось іншого і це може створити токсичну атмосферу у вашій сім'ї. Але коли ви бачите, що вашу другу половинку щось гризе, то треба завжди піти назустріч і розділити ці тривоги навпіл. Тоді вони ніколи не переростуть у депресію.

То ж можна підсумувати, що мої методи боротьби з депресією зазнали суттєвої трансформації відтоді, як я одружився. І я точно можу сказати, що вони стали дієвішими 😊.