Is Interstellar really a science fiction movie? A travel post. (EN-TR) Interstaller gerçekten bir bilim kurgu filmi mi? Bir yolculuk yazısı.

EN
Hello everyone.
For a long time, I've been having trouble finding and watching new movies because of classes. I'm trying to keep writing something here in Hive.

In this article, I will not write a review about the movie Interstaller. This article will be more of an article where I talk about the things I felt while watching the movie Interstaller. And of course I will be talking about what we call love, which I think is the most important theme of this movie. In this long article we will talk about both Interstaller and what we call love in relationships. I don't want to talk much about the science fiction part of the movie, but maybe we can talk about this subject in the next stages of the article. I'm going to spend a really long time on this post because I'll be continuing this post as I travel in general. This is because I feel different things on my journeys and find some more inspiration. I hope you don't get bored reading this long article.

image.png
Source.

When I first started watching the movie Interstaller, I was bored. And I stopped watching. I guess I didn't have to watch it back then. So I actually think that there is a different and special time to watch every movie. Because if you watch the same movie a few years apart, you will feel very different emotions. For example, I really miss the movies I used to watch. In fact, I have been reproaching a lot about this for a while in the past months. I was sad that I couldn't find old movies somehow. Then I started watching old movies. This is just one of the biggest reasons why I watch Interstaller. I miss everything I did as a kid now. And unfortunately, I can add many different meanings. Every now and then, my childhood memories come back and I start to hate growing up and getting old. Life is hard and weird, but we make it weirder ourselves. There doesn't seem to be anything to say about that for now. And today I realized that in fact, most of the time, we don't have anything to say. But somehow we manage and somehow we go on living.

While traveling somewhere on the bus today, I thought I should watch Installer. Because I talked about this with a friend before and I started to think that Interstaller is actually a very different genre from the science fiction genre. Because I openly started to think that the subject of this movie is mostly love. Something that is the opposite of what we call love and affection. So we can call it love and hate. But to be honest, I wouldn't exactly call it hate. Because the emotion we call hate is not always an emotion that occurs as a result of something. And so is love. I don't think there has to be anything physical for an emotion to exist in your brain. You can love and admire a person you have never talked to by observing their speech and movements from afar. But wouldn't it be a little strange to think of the emotion we call hate instead of what we call love here? Why would a person hate looking at the actions and speech of someone he sees from afar? If he is not a bad person… I wanted you to understand what I had in mind by not going too far off topic. I hope you can understand. Because this may be very important for what you are about to read.

image.png
Source.

I love this movie. Maybe I can watch it a few more times, but I guess first I have to forget the feelings it made me feel. Because I can't feel the same emotions again and again to the same degree. So I have to wait a few years for that. Just as I expected a few years ago. The subject of feeling the same emotions in the same way once again is a bit complicated and a bit different for me. Because I have felt the same emotions in the same way many times before. Anyway… I started writing this post while I was sailing on the ship and all is well now. I think I cannot finish this article in this one and a half hour journey. Because on trips, sometimes there is too much inspiration and sometimes I am constantly distracted. I will give you full information about this at the end of the article. Because I want you to know both my thoughts on this movie and what I did while writing this article. I think this is the first time I am writing such an emotionally-intensive article in Hive.

Actually, what I want you to understand is exactly what is in the paragraph above. I want you to understand the love a little girl has for her father. Yes, maybe not all little girls in the world can feel the same love for their fathers, but that is exactly the case in this movie. Cooper, Murphy and Tom. Name of family members from the movie Interstaller. I don't know exactly how the bond of love between these three people is, but I do know the bond of love between two people. I'm talking about Murphy and Tom. Think of such a bond that it can make you think the opposite about saving the world.
“Saving the world or seeing your family?”
What would you do if it were you?
Are you an emotional person? If so, how emotional are you?
That's exactly what I'm thinking. And you've come a lot closer to fully understanding that. Love has power. And this power can really change many things. Although what we call love can't change everything, it can change most things. But I think there is nothing that love cannot change under the right conditions.

image.png
Source.

This is the love I'm talking about, the love between Cooper and Murphy, a love that can change everything in the world. But do not get it wrong, not all love is strong enough to change everything in the world. Only the right love in the right position has the power to change everything. That's exactly why what we call merit is actually one of the most important things in the world. So if the love between two people affects other people in a bad way, it is not a good thing. Don't get me wrong, love is a good thing. But if love between people affects others, a way must be found to prevent it. Connected people should experience this connection between them in a way that does not prevent others from experiencing any bad things.

Of course, there may be discussions on this subject, but I would like to talk more about the bond of love in the movie Interstaller. As you know, the movie Interstaller is a science fiction movie. Yes, when I first watched this movie a few years ago, I really thought it was a science fiction movie. Because at that time, I couldn't finish the movie completely. But this time I watched and finished the whole movie while traveling by bus. And this time most things in my mind have changed. Now I'm starting to think that this movie is both a science fiction movie and an emotional movie. Because in most of the movies I have watched, emotions are not given as much place as in this movie. In fact, the Interstaller movie stands in a very different position from other science fiction movies in this respect.

image.png
Source.

I want you to understand the love of one of my favorite characters in this movie, Murphy. Murphy is a girl and loves her father very much. Murphy doesn't want to leave his father no matter what. In fact, Murphy knows the situation that Earth will come years later, but he still does not want to leave his father. If you are now over 20, it may be difficult for you to understand. But if you're under 10, it's easy to understand. Because the passing years change the love in our hearts. And our view of love is changing. You'll understand this as Murphy in the movie gets older.

I think one of the main ideas of this movie is love. Yes, I think one of the main ideas of this movie is definitely love. Because in some scenes of the movie, there is so much emotional intensity that sometimes this can cause you to get emotional as well. That's exactly why if you're emotionally drained, not happy, or experiencing something not so good these days, don't watch this movie. Because the scenes at the end of the movie can make you really sad. Anyway, normally any emotional person can feel bad watching the scenes at the end of this movie. I can say that I am a little saddened especially by what Murphy went through. You'll feel really different when you see Murphy's bond with his father.

image.png
Source.

I think you will experience a heavy emotional intensity while watching the movie. But I think Murphy's scenes are the part where the intensity of emotion is gathered the most. Daughters are different for fathers. I guess that's why I felt generally different in Murphy's scenes. But I can say that I really like this movie.

Actually, I don't want to write any more. I am ending this article, which I started on the first journey, on the fourth journey. I really like to write something on a cruise. Already here I wrote my first long article in Hive while traveling on the ship. Maybe it was about 2 years ago. I recommend it to you too. Write something down as you travel. Or read something. Do something, but I don't think it should be playing on the phone. You must be able to produce something. Reading a book is a lot...

This article will probably be more than 1500 words because I wrote it in 4 trips. I read about 190 pages of books on one of these 4 trips and tried to write something on the other trips.

TR

Herkese merhaba.
Uzun bir zamandır dersler yüzünden yeni filmler bulup izlemek konusunda sorun yaşıyorum. Burada Hive da bir şeyler yazmaya devam etmeye çalışıyorum.

Bu yazıda Interstaller filmi hakkında inceleme yazmayacağım. Bu yazı daha çok Interstaller filmini izlerken hissettiğim şeylerden bahsettiğim bir yazı olacak. Ve tabii ki bu filmin en önemli konusu olduğunu düşündüğüm sevgi dediğimiz şeyden bahsediyor olacağım. Bu uzun yazıda hem Interstaller hakkında hem de ilişkilerdeki sevgi dediğimiz şey hakkında konuşacağız. Filmin bilim kurgu kısmından pek fazla bahsetmek istemiyorum ama yazının ileriki aşamalarında bu konu hakkında da konuşabiliriz belki. Bu yazı için gerçekten çok uzun bir zaman harcayacağım çünkü genel olarak yolculuk yaparken bu yazıyı devam ettireceğim. Bunun sebebi yolculuklarda farklı şeyler hissetmem ve biraz daha ilham bulabilmek. Umarım bu uzun yazıyı okurken sıkılmazsınız.

image.png
Source.

Interstaller filmini ilk kez izlemeye başladığım zamanlarda sıkılmıştım. Ve izlemekten vazgeçmiştim. Sanırım o zamanlarda izlemem gerekmiyormuş. Yani aslında her filmi izlemek için farklı ve özel bir zaman olduğunu düşünüyorum. Çünkü aynı filmi birkaç yıl arayla izlersen çok farklı duygular hissedersin. Mesela ben eskiden izlediğim filmleri gerçekten çok özlüyorum. Hatta geçen aylarda bir ara bu konuda baya sitem etmiştim. Bir türlü eski filmleri bulamıyorum diye üzülüyordum. Daha sonra da eski filmleri izlemeye başladım. Bu da Interstaller’ ı izlememin en büyük sebeplerinden sadece bir tanesi. Çocukken yaptığım her şeyi şimdi çok özlüyorum. Ve maalesef çok farklı anlamlar katabiliyorum. Ara sıra hafızama çocukkenki anılarım geliyor ve büyümekten, yaşlanmaktan nefret etmeye başlıyorum. Hayat zor ve garip ama biz bunu kendimiz daha da garipleştiriyoruz. Buna şimdilik diyecek bir şey yok gibi görünüyor. Ve bugün anladım ki aslında çoğu zaman diyebilecek bir şeyimiz de yoktur ya. Ama bir şekilde hallediyoruz ve bir şekilde yaşamaya devam ediyoruz.

Bugün otobüste bir yere yolculuk yaparken Insterstaller izlemem gerektiğini düşündüm. Çünkü bunu daha önce bir arkadaşımla konuştum ve Interstaller’ ın aslında bilim kurgu türünden çok daha farklı bir türde olduğunu düşünmeye başladım. Çünkü ben açık açık bu filmde işlenen konunun çoğunlukla sevgi olduğunu düşünmeye başladım. Sevgi ve sevgi dediğimiz duygunun tam tersi olan bir şeyler.Yani buna sevgi ve nefret diyebiliriz. Ama aslında doğrusunu söylemek gerekirse buna tam olarak nefret diyemem. Çünkü nefret dediğimiz duygu her zaman bir şeylerin sonucu olarak oluşan bir duygu değil. Ve aslında sevgi de öyle. Beyninde bir duygunun var olabilmesi için fiziksel bir şeylerin olması gerektiğini düşünmüyorum. Hiç konuşmadığın bir insanın uzaktan konuşmalarını ve hareketlerini gözlemleyerek onu sevebilirsin ve beğenebilirsin. Ama burada sevgi dediğimiz şeyin yerinde nefret dediğimiz duyguyu düşünmek biraz garip olmaz mı? Bir insan neden uzaktan gördüğü birinin hareketlerine ve konuşmalarına bakarak nefret edebilir ki? Eğer kötü bir insan değilse… Konudan çok uzaklaşmayarak aklımdaki şeyleri anlamanızı istedim. Umarım anlayabilmişsinizdir. Çünkü bu birazdan okuyacağınız şeyler için çok önemli olabilir.

image.png
Source.

Bu filmi çok seviyorum. Belki birkaç kere daha izleyebilirim ama sanırım önce bana hissettirdiği duyguları unutmam gerekiyor. Çünkü aynı duyguları bir kere daha aynı derecede hissedemem. O yüzden bunun için birkaç yıl beklemeliyim. Birkaç yıl önce beklediğim gibi. Aynı duyguları aynı şekilde bir kez daha hissetmek konusu benim için biraz karmaşık ve biraz da farklı bir konu. Çünkü daha önce çok kez aynı duyguları defalarca aynı şekilde hissettim. Neyse… Bu yazıyı gemide yolculuk yaparken yazmaya başladım ve her şey şuan çok iyi. Bu bir buçuk saatlik yolculukta bu yazıyı bitiremem diye düşünüyorum. Çünkü yolculuklarda bazen hem çok fazla ilham olur bazen de sürekli dikkatim dağılır. Bu konuda yazının sonlarında size tam olarak bilgi vereceğim. Çünkü hem bu film hakkındaki düşüncelerimi hem de bu yazıyı yazarken neler yaptığımı bilmenizi isterim. Sanırım Hive da ilk defa bu kadar duygu yoğunluklu bir yazı yazıyorum.

Aslında anlamanızı istediğim şey aslında tam olarak yukarıdaki paragraftaki şeyler. Küçük bir kızın babasına duyduğu sevgiyi anlamanızı istiyorum. Evet belki de Dünya’ daki bütün küçük kız çocukları babalarına karşı aynı sevgiyi hissedemez ama bu filmde durum tam olarak bu. Cooper, Murphy ve Tom. Interstaller filmindeki aile üyelerinin adı. Bu üç kişinin arasındaki sevgi bağının nasıl olduğunu tam olarak bilemem ama iki kişinin arasındaki sevgi bağını biliyorum. Murphy ve Tom’ dan bahsediyorum. Öyle bir bağ düşünün ki Dünyayı kurtarmak konusunda size tam tersi şeyler düşündürebiliyor.
“Dünyayı mı kurtarmak aileni mi görmek?”
Sen olsaydın hangisini yapardın?
Duygusal bir insan mısın? Eğer öyleysen ne kadar duygusalsın?
İşte tam olarak düşündüğüm şey bu. Ve bunu tam olarak anlamaya çok daha fazla yaklaştınız. Sevginin bir gücü var. Ve bu güç gerçekten çoğu şeyi değiştirebilir. Sevgi dediğimiz şey her şeyi değiştiremese de çoğu şeyi değiştirebilir. Ama bence uygun koşullar olunca sevginin değiştiremeyeceği hiçbir şey yoktur.

image.png
Source.

İşte bu bahsettiğim sevgi, Cooper ve Murphy’ nin arasındaki sevgi Dünya’ daki her şeyi değiştirebilecek güçte bir sevgi. Ama sakın yanlış anlamayın her sevgi Dünya’ daki her şeyi değiştirebilecek güçte değildir. Sadece doğru konumdaki doğru sevgiler her şeyi değiştirebilecek güçtedir. İşte tam olarak bu yüzden liyakat dediğimiz şey aslında Dünyadaki en önemli şeylerden biridir. Yani eğer iki insanın arasındaki sevgi diğer insanları kötü yönde etkiliyorsa bu iyi bir şey değildir. Yanlış anlamayın sevgi iyi bir şeydir. Ama insanların arasındaki sevgi başkalarını etkiliyorsa bunu engellemenin bir yolu bulunmalı. Birbirine bağlı kişiler aralarındaki bu bağlantıyı başkalarının herhangi bir kötü şey yaşamasına engel olmayacak şekilde yaşamlıdır.

Tabii ki bu konuda tartışmalar olabilir ama ben daha çok Interstaller filmindeki sevgi bağından bahsetmek istiyorum. Bildiğiniz gibi Interstaller filmi bir bilim kurgu filmi. Evet ben bu filmi birkaç yıl önce ilk izlediğim zamanlarda gerçekten de tam olarak bir bilim kurgu filmi olduğunu düşünüyordum. Çünkü o günlerde filmi tam olarak bitirememiştim. Ama bu sefer otobüs ile yolculuk yaparken filmin tamamını izledim ve bitirdim. Ve bu sefer aklımdaki çoğu şey değişti. Artık bu filmin hem bir bilim kurgu filmi olduğunu hem de duygusal bir film olduğunu düşünmeye başladım. Çünkü bugüne kadar izlediğim filmlerin çoğunda duygulara bu filmdeki kadar yer verilmiyor. Aslında Interstaller filmi tam olarak bu açıda diğer bilim kurgu filmlerinden çok daha farklı bir konumda duruyor.

image.png
Source.

Bu filmdeki en sevdiğim karakterlerden biri olan Murphy' nin sevgisini anlamanızı istiyorum. Murphy bir kız ve babasını çok seviyor. Murphy ne olursa olsun babasını bırakmak istemiyor. Aslında Dünya' nın yıllar sonra geleceği durumu biliyor Murphy ama yine de babasından ayrılmak istemiyor. Eğer şuanda 20 yaşın üzerinde isen bunu anlaman zor olabilir. Ama 10 yaşın altındaysan bunu anlaman çok kolay. Çünkü geçip giden yıllar bizim kalbimizdeki sevgiyi değiştiriyor. Ve hepimizin sevgiye olan bakış açısı değişiyor. Bunu filmdeki Murphy büyüdükçe anlayacaksınız.

Bu filmin ana fikirlerinden birinin sevgi olduğunu düşünüyorum. Evet bence bu filmin ana fikirlerinden biri kesinlikle sevgi. Çünkü filmin bazı sahnelerinde o kadar çok duygu yoğunluğu yaşanıyor ki bazen bu durum sizin de duygusallaşmanıza neden olabilir. İşte tam olarak bu yüzden eğer bu aralar duygusal olarak bir boşluktaysanız, mutlu değilseniz veya pek de iyi olmayan şeyler yaşıyorsanız bu filmi izlemeyin. Çünkü filmin sonundaki sahneler gerçekten çok üzülmenize neden olabilir. Zaten normalde herhangi bir duygusal insan bu filmin sonundaki sahneleri izlerken kötü hissedebilir. Ben özellikle Murphy’ nin yaşadığı şeylerden dolayı biraz üzüldüm diyebilirim. Murphy’ nin babasına olan bağı görünce gerçekten çok farklı şeyler hissedeceksiniz.

image.png
Source.

Filmi izlerken genel olarak ağır bir duygu yoğunluğu yaşayacaksınız diye düşünüyorum. Ama sanırım duygu yoğunluğunun en çok toplandığı kısım Murphy' nin sahneleri. Babalar için kız çocukları farklıdır. Sanırım bu yüzden Murphy' nin sahnelerinde genel olarak farklı duygular yaşadım. Ama bu filmi gerçekten çok beğendiğimi söyleyebilirim.

Aslında artık daha çok şey yazmak istemiyorum. Birinci yolculukta başladığım bu yazıyı 4. yolculukta bitiriyorum. Gemi yolculuğunda bir şeyler yazmak gerçekten çok hoşuma gidiyor. Zaten burada Hive daki ilk uzun yazımı gemide yolculuk yaparken yazmıştım. Galiba yaklaşık 2 yıl önceydi. Size de tavsiye ederim. Yolculuk yaparken bir şeyler yazın. Ya da bir şeyler okuyun. Bir şeyler yapın ama bu yaptığını şey telefonla oynamak olmamalı bence. Bir şeyler üretebilmelisiniz. Kitap okumak çok şeydir... Bu yazı muhtemelen 1500 kelimeden fazla olacak çünkü 4 yolculukta yazdım. Bu 4 yolculuğun birinde yaklaşık 190 sayfa kitap okudum diğer yolculuklarda da bir şeyler yazmaya çalıştım.

Sort:  

!LOLZ

Why was an insomniac shot by the police?
He was resisting a rest.

@mehmetfix, I sent you an $LOLZ on behalf of @mecurry
Use the !LOL or !LOLZ command to share a joke and an $LOLZ. (1/1)

Kendi türündeki en iyi filmlerden biri. Aklımda kalan en çarpıcı sahne baba ile kızının veda sahnesi. Paylaşım için teşekkürler.

Evet benim de en çok üzüldüğüm sahne babanın kızından daha genç olması ve kızının çok yaşlanması. Bunu düşününce gerçekten çok üzücü.

İzleyeceğim deyip izleyemedigim film

Bence kesinlikle izlemelisin ya. Çok güzel bir film ve aynı zamanda da çok anlamlı.

Filmi izlemeyip bunu okumak da enteresan oldu. Bir de interstaller yazmissin bircok yerde. Bi uyari yapayim dedim :) Eline saglik, guzel yazi.

Çok teşekkür ederim beğenmene çok sevindim. Yapmak istediğim uyarıyı tam olarak anlamadım biraz daha açıklar mısın lütfen?

Böyle gönderilere devam !PGM

Eskiden paylaştığım gibi film gönderileri de paylaşmaya devam etmeyi düşünüyorum. Bugünlerde yine bir yemek tarifi paylaşacağım.
Yorumun için teşekkürler
!LOLZ

Why did the astronaut throw away his vegetarian burger?
He wanted something *meteor*.

@mecurry, I sent you an $LOLZ on behalf of @mehmetfix
Use the !LOL or !LOLZ command to share a joke and an $LOLZ. (2/2)

Tabii ki bu konuda tartışmalar olabilir ama ben daha çok Interstaller filmindeki sevgi bağından bahsetmek istiyorum. Bildiğiniz gibi Interstaller filmi bir bilim kurgu filmi.

Bilim kurguları çok severim. Ama dediğin gibi bu filmin daha etkileyici olan yanı baba ile kız arasındaki o sevgi bağı. :)

Evet bu filmi birkaç yıl sonra bir kere daha izlemek istiyorum. Çünkü o duygular gerçekten çok farklı...

Yay! 🤗
Your content has been boosted with Ecency Points, by @mehmetfix.
Use Ecency daily to boost your growth on platform!

Support Ecency
Vote for new Proposal
Delegate HP and earn more