Eurokołchoz! mam tego dość! tym razem nieudolność systemów rządowych pz.gov.pl

in Folwark3 years ago (edited)

Tak wygląda cyfryzacja państwa w praktyce... Kto zakładał profil zaufany do załatwiania różnych spraw elektronicznie ten wie, że jest to trudniejsze od założenia portfela Crypto, a obsługa tego jest gorsza od obsługi kluczy do portfeli crypto. Dziś chciałem coś sprawdzić w jednej usłudze do, której da się zalogować profilem zaufanym... jednak okazało się to tylko teoretycznie możliwe.
2021-02-14 13_25_34-ZIP – Brave.jpg
Co gorsza sama usługa do, której najwyraźniej istnieje jakaś inna metoda logowania nie przewiduje więcej jak 20 znaków w miejscu na adres Email... to dość mało jeśli ktoś zakłada adres email na imię i nazwisko. Mieszczą się tylko krótkie nazwy, ze średnimi może być już problem. Mi brakuje ostatniej literki...

2021-02-14 13_28_39-ZIP – Brave.jpg
Ostatecznie udało mi się zalogować profilem, ale kilkukrotnie przechodziłem całą procedurę od czytania instrukcji poprzez przechodzenie na kolejne strony, jednak już sam straciłem rachubę co właściwie zadziałało.

light-bulb-503881_1920.jpg
Obraz z żarówką Jonny Lindner z Pixabay

Sort:  

Ja loguję się zawsze za pomocą konta bankowego i w zasadzie nie miałem nigdy żadnych problemów.

Mój bank nie obsługuje tego :) ale z samym logowaniem do profilu nie ma większych problemów problem jest z ręcznym założeniem tego śmietnika oraz z łączniem się z aplikacjami rządowymi za pomocą podpisu profilem zaufanym. To nie pierwszy raz jak coś nie działa :D wcześnie nie mogłem założyć spółki Z o.o. przez aplikacje S24

Dodam tylko, że wdrożenie i utrzymanie systemu ePUAP (usługa profilu zaufanego) kosztowało prawie 98,5 mln zł. dane na rok 2019