Eurokołchoz! mam tego dość! Uwaga skrzynki podawcze w polskich urzędach to fikcja

in Folwark3 years ago (edited)

W marcu zeszłego roku udzieliłem mojej księgowej pełnomocnictwa do reprezentowania spółki w US (urząd skarbowy) ten dokument jest wymagany przez urząd aby księgowa mogła wysyłać zdalnie raporty CIT-8 (corporation in tax) i inne badziewia... W marcu wszelkie urzędy tak się wystraszyły COW ID 19, że pozamykały się na głucho wystawiając jedynie skrzynki podawcze. Zostałem więc zmuszony do wrzucenia pełnomocnictwa do tej skrzynki wystawionej na schodach bez żadnego potwierdzenia. Mija 9 miesięcy a z US przychodzi pismo iż nie złożyłem deklaracji CIT-8... zanoszę pismo do księgowej, księgowa sprawdza i stwierdza, że jej deklaracje zostały odrzucone z powodu braku upoważnienia. Teraz wszystko od nowa... nowe upoważnienie nowe sprawozdania nowe deklaracje i co jeszcze? pewnie tzw "czynny żal", za grzechy. Bo bez tego oraz łaski jaśnie pana w urzędzie będzie kilka tyś kary...

light-bulb-503881_1920.jpg
Obraz z żarówką Jonny Lindner z Pixabay

Sort:  

To nie jest nic nowego. Pismo wyjaśniające powinno wystarczyć i... Szczerze? To powinna się tym zająć twoja księgowa, bo to ona zawaliła, że nie zauważyła, że jej deklaracji nie przyjęto.

I już wiem, że to taka formuła 'programu', ale uwierz mi to nic nie ma wspólnego z Eurokołchozem. To typowo polskie.

Ja korzystam z EPUAP dosyć często i bardzo lubię jak wysyłam miesiąc za miesiącem ponaglenia, bo akurat pani, która się tym zajmuje jest na macierzyńskim 😂

Tak jutro mam tylko podpisać ponowne upoważnienie będzie czekało w biurze. Nie wiem jeszcze kto je będzie dostarczał do US. Reszta po stronie księgowej.
Tak, taka formuła :) no ale polska też jest częścią EU jak by nie było :) zdaje sobie też sprawę, że to może być częściej w Polsce niż gdzie indziej, ale też nie wykluczam że gdzieś w innym kraju bloku wschodniego mają taki sam burdel, bo podobna mentalność.
Ja z EPUAPu korzystałem tylko do założenia spółki, bo było taniej i szybciej niż u notariusza i nie chcę tego używać. jakoś mi to nie pasuje nie ogarniam i mnie denerwuje wolę fizycznie zawieźć papier do US a już zupełnie to wolę jak księgowa załatwia te sprawy :)

Congratulations @czcibor360! You have completed the following achievement on the Hive blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You distributed more than 9000 upvotes. Your next target is to reach 10000 upvotes.

You can view your badges on your board and compare yourself to others in the Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Congratulations @czcibor360! You received a personal badge!

Happy Hive Birthday! You are on the Hive blockchain for 3 years!

You can view your badges on your board and compare yourself to others in the Ranking