Домашен компот от кайсии 🍑🍑🍑

in Ecency Bulgaria2 years ago (edited)

Здравейте приятели :)

Навън е лято , жега е а от около един месец насам сезонът на затварянето на домашни компоти е в разгара си 😃. Вече видях подобни постове на други колеги в групата и реших да се включа и аз и да ви покажа как се случват нещата и при мен 😁.

Споделял съм в по-стари постове , че в къщи имам огромен двор и голяма градина в която са засадени и над 30 най-различни плодни дръвчета.

Тъй като темата на поста е компот от кайсии , ще отделя внимание само на тях. В сравнение с миналата година която беше доста слаба , този сезон се радваме на доста прилична реколта. Въпреки , че бях доста зает през тази година , не ми оставаше много време за пръскане и поддръжка на дръвчетата и съм го карал една идея през пръсти , природата се оказа благосклонна и в крайна сметка имах късмета да набера доста плодове.

Снимките са правени преди около 20 дни , но едва сега намирам време да направя поста.

Имам и едно дръвче със много вкусни нектарини , които буквално изядохме натурални направо от дървото , защото бяха малко на брой и нямаше да стигнат нито за компоти нито за сладко , нито за нещо друго за консервиране.

Но да се върнем на кайсиите 🍑. По-екстремната и силова част като брането , катеренето по дърветата и пренасянето на плодовете естествено се падаше на мен 😁. Голяма част от реколтата предварително съм планувал да отиде за варене на ароматна домашна кайсиева ракия. Останалото предоставям на майка ми за направата на компоти.

И тук вече идва ред на майка ми която като доказан кулинар се заема с подготовката на плодовете и бурканите. Не , че има нещо сложно в направата на компоти , смятам , че имам нужните кулинарни умения и вероятно бих се справил и сам , но както са казали хората "Всяка жаба да си знае гьола"😁😁😁. Ето затова оставям майка да се справя сама с приготвянето , аз само ще снимам и ще си водя записки отстрани 😜

За два дни успяхме да направим успешно 100 буркана.

По принцип знаете , че компотът е зимнина , но при нас компотите рядко оцеляват чак до зимата😁. Тъй като много ги обичаме с майка ми често си отваряме в горещите летни дни дори и по няколко на ден предварително сложени в хладилника.

Толкова от мен за днес , желая лек и спокоен ден на всички!

Sort:  

Браво Ваке. Всичко изглежда много хубаво и нектарините са бомба🤍💚❤️😊🙏

Както си ги обрал по- зеленички с жената по 1 кофа на ден можем да хапваме така 😀
Костилките събирате ли ги?

Събираме ги да , и доколкото знам са много полезни. Майка ги ползва за различни неща , самата им сърцевина знаеш вътре е нещо като ядка.

Да, точно заради ядката питам, ние си ги печем със сол и стават много вкусни, а дори и сурови също са си сладки. Ако имат и друго приложение, което не знам ще се радвам да науча 🙂

Леле, човек!!!!!!! 💕Много плод!!!!💕 Супер!!!! Да сте живи и здрави да похапвате тези райски плодове, и да пиивате ракиица разбира се😁💕😂!
Майка те е много работна жена! Жива и здрава да е!!!

Чак много...не , но доста доволно тази година. През 2016-та например , която беше изключително силна от същите дръвчета набрах над половин тон кайсии :) А пък за майка ми две мнения няма , труди се жената :)

Моята майка е като твоята!!! Да са ни здрави! Бог да ги пази и да им дава сили!!!

Yay! 🤗
Your content has been boosted with Ecency Points, by @koychev22.
Use Ecency daily to boost your growth on platform!

Support Ecency
Vote for new Proposal
Delegate HP and earn more

Ехеее колко много 😃🤍💚❤Браво добра реколта 🙏

Чудесен натурален сок🤗