My DIY Garden - Week 2 / Moje DIY zahrada - Týden 2

in OCD4 years ago

This weekend I went to the factory hall again, which works more like a weekend house. I didn't do much on Friday, as I had a challenging week working to complete the project of planting about 300 new trees in Prague. So I was more likely to rest and watch the news that my friend made during Thursday and Friday. Sown seeds from last weekend in the aquaponics system are growing great and it is still not fully started.

O víkendu jsem opět vyrazil do tovární haly, která funguje spíše jako víkendový dům. V pátek jsem toho moc neudělal, jelikož jsem měl náročný týden v práci s dokončením projektu výsadby cca vzrostlých 300 nových stromů na území Prahy. A tak jsem spíše odpočíval a sledoval novinky, které kamarád během čtvrtka a pátku udělal. Zasetá semena z minulého víkendu v aquaponickém systému skvěle rostou a to není stále stále plně nastartován.

IMG_20200523_102357.jpg

One of the novelties that I discovered that one of the CCTV cameras is aimed at the fish tank, so I can watch the fish swim happily from the bed.

Jednou z novinek, kterou jsem objevil že jedna z CCTV kamer je namířena na nádrž s rybami, takže z postele mohu sledovat jak si ryby spokojeně plavou.

IMG_20200523_171637.jpg

At sunset on Friday, I noticed that we could use one of the walls as a reflector, which would extend the time during which we would not have to use artificial LED lighting, which is still in the planning stage. So I found a white plastic and hung it on the wall. Almost immediately, the intensity of the light in the room rose, and the sun shone into the hall only through the skylight.

Při pátečním západu slunce jsem si všiml, že bychom jednu ze zdí mohly používat jako odraznou desku, který by prodloužil dobu po kterou bychom nemuseli používat umělé LED osvětlení, které je teprve v plánovací fázi. Našel jsem tedy bílý igelit a zavěsil ho na stěnu. Téměř okamžitě se zvedla intenzita světla v místnosti a to slunce do haly svítilo pouze střešním světlíkem.

IMG_20200524_125527.jpg

For the rest of the day, we cleaned up the space from the things that had been accumulating here for the past year. But I skipped photographing piles with clutter. A rain shower came on Sunday morning, so I thought it was the perfect time to modify the outdoor garden. At first I didn't want to mow it. But this shower was ideal for mowing and at the same time for the plants to survive a warm week without rain. I left islands of flowering plants so that the insects could live.

Po zbytek dne jsme uklízeli prostor od nastřádaných věcí, které se zde celý uplynulý rok jen hromadily. Ale fotografování hromad s nepořádkem jsem vynechal. V neděli ráno přišla dešťová přeháňka tak jsem si řekl, že je ideální čas na úpravu venkovní zahrady. Původně jsem ji nechtěl sekat, ale tato přeháňka byla ideální pro posekání a zároveň, aby rostliny přežily teplý týden bez deště. Nechal jsem ostrůvky kvetoucích rostlin, aby hmyz mohl žít.

IMG_20200524_125607.jpg

Of course, the chopped biowaste ended up in a vermibed so that the earthworms had something to eat and then we had enough food for the fish.

Posekaný bioodpad samozřejmě skončil ve vermikompostéru, aby žížaly měli co jíst a následně jsme měli i dostatek potravy pro ryby.

IMG_20200524_125613.jpg

The potatoes are growing quite furiously and I think at this rate the harvest of the first part will be very soon.

Brambory rostou naprosto zběsile a myslím si při tomto tempu bude sklizeň první části velmi brzy.

IMG_20200524_125621.jpg

After lunch, we embarked on another project, which I definitely did not expect so soon. A friend works in Germany and from his last working visit he brought metal L profiles, from which we decided to build another part of the aquaponic system. We have built shelves from the profiles in which we will probably grow salads.

Po obědě jsme se pustili do dalšího projektu, který jsem rozhodně nečekal tak brzy. Kamarád pracuje v Německu a z poslední své pracovní návštěvy přivezl kovové L profily, ze kterých jsme se rozhodly postavit další část aquaponického systému. Z profilů jsme postavily regály ve kterých budeme pěstovat pravděpodobně saláty.

IMG_20200524_160035.jpg

IMG_20200524_184032.jpg

The rest of the day was marked by rest and preparation for getting up early and traveling back to Prague for work duties.

Zbytek dne byl ve znamení odpočinku a přípravy na brzké vstávání a cesta zpět do Prahy za pracovními povinostmi.

My DIY Garden - Week 1

Sort:  

Congratulations, your post has been upvoted by @dsc-r2cornell, which is the curating account for @R2cornell's Discord Community.

Manually curated by @jasonmunapasee

r2cornell_curation_banner.png

Hele ty brambory Ti fakt rostou raketovým tempem...
Já se na základě tvého minulého postu dokopal k objednání žížal, o kterých jsem roky přemýšlel a nikdy nerealizoval... Takže budu informovat ;)

Rostou nějak moc rychle, kamarád mi včera říkal, že začínají kvést, což je po 3 a půl týdne od vysazení dost rychlý. Nejrychlejší odrůdy by měli být ke sklizni za 55-75 dní. Vypadá to že díky kompostu to bude o 10 dní rychleji :) Žížaly rozhodně stojí za to, každý v mém okolí je má a díky tomu spotřebovávají veškerý bioodpad co jim domácnost, nebo zahrada vyprodukuje. Tudíž ani nemají hnědé popelnice.

Na květ je celkem brzo, ale určitě bych jim přisypal hlínu, ať tvoří hlízy.

Jinak to vypadá, že ten vermikompost je fakt super urychlovač. Žížaly by měly dorazit příští týden, tak pak udělám post. Jinak ono se to nezdá, ale toho bioodpadu je fakt velké množství. Včera jsem oloupal dvě cibule, nějaký česnek, dva ohryzky z jablek, nať z ředkviček a bylo toho čtvrt kila... A to jsem včera neloupal brambory... ;) Tak proč to házet do popelnice, že jo... ;)