Drugi wiosenny update roślinny [#91]

in Actifit2 years ago

Dobrze, że sobie spojrzałem na datę ostatniego wpisu bo przedwcześnie bym odpadł z majowej edycji Poprzeczki, tymczasem wciąż zostanę w grzę.

Już przyzwyczaiłem się do tego, że mamy wiosnę, co nie znaczy wcale, że ograniczam swoją aktywność. Jak tylko poranne warunki sprzyjają to do biura dojeżdżam rowerem, samo tylko to daje mi 10tys kroków na liczniku. Przedwczoraj natomiast wracałem z pracy na piechotę i po drodze złapałem w obiektyw kolejne pięknie zielone rośliny.

Charakterystyczny glistnik jaskółcze ziele trudno z czymś pomylić. Roślina ma w sobie żółte mleczko, które stosowane miejscowo pomaga zwalczyć kurzajki.

Gajowiec żółty pomylić z czymś innym jest już łatwiej. Przynajmniej dopóki nie zakwitnie. Tę roślinę poznałem dopiero przy tym spotkaniu i jest to przykład mimikry, czyli upodobniania się organizmu niegroźnego do innego gatunku, który może być niewarty zjadania. Po co wykształcać cały system kolców i toksycznych substancji w organizmie, skoro taniej jest upodobnić się do pokrzywy?

A to jest niezapominajka.

Zdjęcie zrobione parę już dni temu, ale jabłonka im. Rotmistrza Witolda Pileckiego, którą posadziłem 2 lata już temu wciąż żyje! W dodatku ktoś się nią zaopiekował i bardzo mnie to cieszy. W ciągu ostatnich dwóch tygodni byłem na freegańskich wypadach kilka razy, ale w tym sezonie nie znalazłem jeszcze żadnych sadzonek. Wczoraj natomiast znalazłem sporo warzyw i owoców.

Mam też kilka nowych roślinek uratowanych z hasiokowej otchłani. Miejsce na parapecie się kończy także paprotka ląduje pod lampą. Nie znam tego gatunku paproci, ale pozostałe okazy to nolina i palma chamedora.


This report was published via Actifit app (Android | iOS). Check out the original version here on actifit.io


06/05/2022
19600
Daily Activity, Walking

Sort:  

Are you winning? :))

img_0.3329980734391725.jpg

You just sent me in a state of SHOCK 😂😂😂

Manually curated by EwkaW from the @qurator Team. Keep up the good work!

Your content has been voted as a part of Encouragement program. Keep up the good work!

Use Ecency daily to boost your growth on platform!

Support Ecency
Vote for new Proposal
Delegate HP and earn more

Congrats on providing Proof of Activity via your Actifit report!

You have been rewarded 68.6225 AFIT tokens for your effort in reaching 19600 activity, as well as your user rank and report quality!
You also received a 0.95% upvote via @actifit account.

The following boosts were applied to your post:
Friend Ranker - L1
+ 1 User Rank
Thanks to your friend @mochita
Actifit rewards and upvotes are based on your: - User rank: which depends on your delegated SP, accumulated AFIT tokens, rewarded post count, recent rewarded activity and owned AFITX. - Post score: which depends on your activity count, post content, post upvotes, quality comments, moderator review and user rank.

To improve your user rank, delegate more, pile up more AFIT and AFITX tokens, and post more.
To improve your post score, get to the max activity count, work on improving your post content, improve your user rank, engage with the community to get more upvotes and quality comments.

Actifit is a Hive Witness. If you believe in our project, consider voting for us

rulersig2.jpg
Chat with us on discord | Visit our website
Download on playstore | Download on app store
FAQs | Text Tutorial | Video Tutorial