Work in the forest. January 8 2021

in Actifit3 years ago

Na "robocie w lesie" ostatni raz byłem chyba z 5 lat temu.

Wtedy miałem przyjemność (o ile można tak ciężką pracę nazwać przyjemnością) pomagać mojemu kumplowi z pracy.
Przez kilka dni ścinaliśmy, i ściągaliśmy ręcznie drzewa na dół z lasu. Dzięki mojemu zaangażowaniu w pomoc, mogłem odkupić cześć ściętego drewna w dobrej cenie. Miałem wtedy "za pół darmo" drewno na cały sezon grzewczy.

The last time I was at the "job in the forest" was 5 years ago.

Back then, I had the pleasure (if you can call such hard work a pleasure) to help my work buddy.
For a few days we felled and pulled trees down from the forest by hand. Thanks to my commitment to help, I was able to buy back some of the cut wood at a good price. Back then I had "half free" wood for the entire heating season.

Tym razem po prostu poszedłem pomóc innemu koledze przy uporządkowywaniu lasu, po wycince drewna na budowę domu (a konkretnie dachu).

This time I just went to help another friend in order to clean up the forest, after cutting down the wood for the construction of his house (specifically the roof).

Samo ociosywanie gałęzi zostanie na wiosnę, a dziś chcieliśmy ściągnąć kilka konkretniejszych kawałków, które nie nadawały się na budowę, ale świetnie sprawdzą się jako opał.

The chipping of the branches itself will remain in the spring, and today we wanted to download a few more specific pieces, which were not suitable for construction, but would be great as fuel.

Są to same szczyty drzew, które trzeba było ociosać w gałęzi, pociąć na kawałki nadające się do transportu, i ściągnąć na dół.

These are the very tops of trees that had to be stripped off, cut into pieces for transport, and dragged down the forest.

Dwie godziny pracy w mega ciężkich warunkach (nachylenie stoku, śnieg, gałęzie, śliskie kamienie pod spodem, i ja balansujący między tym wszystkim z piłą motorową) dały mi dużo zmęczenia i satysfakcji zarazem.

Zapach świeżo ściętego drzewa, zapach spalin i ryk piły motorowej to wrażenia które bardzo lubię.

Wysiłek włożony w tą pracę zastąpił mi z nawiązką jakikolwiek trening.

Two hours of work in extremely difficult conditions (slope, snow, branches, slippery stones underneath, and me balancing between all this with a chainsaw) gave me a lot of fatigue and satisfaction at the same time.

The smell of freshly cut wood, the smell of exhaust fumes and the roar of a saw are impressions that I really like.

The effort put into this work replaced my more than any training.


This report was published via Actifit app (Android | iOS). Check out the original version here on actifit.io


14935
Daily Activity, Gardening, Hiking

Sort:  

Raz też mi się zdarzyło pracować przy wycince w górach. Strasznie ciężka robota.

Przekona się o tym jedynie ten, który choć raz spróbuje.

Uuu ciekawe lasy macie ;p U mnie bardziej równinnie, ale fakt robota ciężka, co nie zmienia faktu, że ją uwielbiam. W lesie mogę pracować codziennie nawet :D

Na codzienną pracę w lesie chyba bym się nie skusił.
Dziś w 2 godziny dostałem takie "wpie..ol" fizyczny, że szok. Na co dzień pracuję fizycznie, ale taka robotę w lesie porównałbym do moich treningów HIIT. Tyle, że trening HIIT trwa 20 minut, a tu był dużo dłuższy mega wycisk.
Jak na początek roku, i mój powrót do "treningów" to super sprawa, już czekam na kolejną wyprawę, by ociosywać gałęzie, ale robić to na co dzień po 8-10 godzin... mega szacun.

Manually curated by EwkaW from the @qurator Team. Keep up the good work!

How lucky is it to have a forest nearby to harvest the wood. Do you need a permit from the state to cut down the trees?

Yes. First, a permit from the forester, and then we can start working.

Wynik 14935 zapisany do #POLIAC (Polska Liga Actifit), łącznie masz już 84012 "kroków" w Styczniu 2021

!ENGAGE25

Thank you for your engagement on this post, you have recieved ENGAGE tokens.

o, proszę, ilu drwali mamy na hive! i @sk1920 i @kargul09 tez!
jestem pod wrażeniem!
jest coś mega męskiego w takiej leśnej pracy przy drzewie.

przeglądając te zdjęcia na telefonie, przez sekundę odniosłam wrażenie, że na ostatniej fotce są ślady krwi 🙀.
ciężka praca, wiec ofiary muszą być! 😛

Po jednym dniu wymiękłem 😂

A ja patrzę na ostatnie zdjęcie i myślę sobie, że jak KBK było w Rzeszowie to szukałem takich pali do robienia zawodów w rzucaniu palem ;) A teraz to nawet nie ma gdzie porzucać... (hmmm chyba, że na Błoniach)

rzucanie palami! 😳
ja to nie wiem czy bym jakiś poturlała, nie mówiąc o podniesieniu 😂

tak, Błonia byłyby ok, (podobnie Capitol, Sejm itd..)
ale nie namawiam 😛

"Krew, pot i łzy" ;)
Nieeee no, na szczęście (prócz hektolitrów potu), reszta "atrybutów" nie była tym razem potrzebna.
Nie ukrywam jednak , że skacząc po metrowych hałdach zamarzniętych, przykrytych śniegiem gałęzi, z odpaloną piłą motorową, wyobraźnia pokazywała mi różne scenariusze ;)

Mężczyźni lubią się ostro narąbać :D

Congrats on providing Proof of Activity via your Actifit report!

You have been rewarded 77.9025 AFIT tokens for your effort in reaching 14935 activity, as well as your user rank and report quality!
You also received a 25.47% upvote via @actifit account. 25.00% of this upvote value is a result of an exchange transaction you performed for 200 AFIT tokens !


Actifit rewards and upvotes are based on your:

  • User rank: which depends on your delegated SP, accumulated AFIT tokens, rewarded post count, recent rewarded activity and owned AFITX.
  • Post score: which depends on your activity count, post content, post upvotes, quality comments, moderator review and user rank.

To improve your user rank, delegate more, pile up more AFIT and AFITX tokens, and post more.
To improve your post score, get to the max activity count, work on improving your post content, improve your user rank, engage with the community to get more upvotes and quality comments.

Actifit is a Hive Witness. If you believe in our project, consider voting for us

rulersig2.jpg
Chat with us on discord | Visit our website
Download on playstore | Download on app store
FAQs | Text Tutorial | Video Tutorial

Trudny teren. Przypomina mi niektóre wzgórza w Jesionikach.
!BEER
używając #aroundworld


Hey @ptaku, here is a little bit of BEER from @bucipuci for you. Enjoy it!

Learn how to earn FREE BEER each day by staking your BEER.