A walk around the charming city of Chania on the island of Crete 🌴 / Spacer po mieście Chania na Krecie

in Photography Lovers2 years ago (edited)

20220906_155340.jpg

Recently, I haven't been blogging because I have gone on a further journey. For the first time since the coronavirus pandemic, I flew by plane and been on vacation abroad. I went to the Greek island of Crete. I visited its western part and in the next posts I will show you on the blog what was cool there. I will start my stories from Crete with Chania, the second largest city in Crete. I visited Chania on a hot September day. I thought I would spend some time exploring and the rest of the time I would cool down and rest in the sea, however that day the sea was restless with huge waves and there were red flags on the beaches prohibiting swimming. In that case, the sightseeing time was extended to the maximum, I started it with a walk around Chania towards the old town and the port.

Ostatnio nie było mnie na blogu, bo wybrałam się w dalszą podróż. Pierwszy raz od czasu pandemii koronawirusa leciałam samolotem i byłam na wakacjach zagranicą. Wyjechałam na grecką wyspę Kretę. Zwiedziłam jej zachodnią część i w kolejnych wpisach pokażę wam na blogu, co fajnego tam zobaczyłam. Moje opowieści z Krety rozpocznę od Chanii, drugiego co do wielkości miasta na Krecie. Chanię zwiedzałam w upalny wrześniowy dzień. Myślałam, że trochę czasu spędzę na zwiedzaniu, a przez resztę czasu ochłodzę się i odpocznę w morzu, jednak tego dnia w morze było niespokojne z ogromnymi falami i na plażach widać było czerwone flagi, zakazujące pływania. W takim razie czas zwiedzania został rozszerzony do maksimum, rozpoczęłam je od spaceru po Chanii w kierunku starego miasta i portu.

20220906_155220.jpg

As I came to Chania by bus, one of the first places I saw in this city was a park with statues. There was a loud chirping cicadas in the park. Do you like the sound they make?

Ponieważ przyjechałam do Chanii autobusem, jednym z pierwszych miejsc jakie zobaczyłam w tym mieście był park z rzeźbami. W parku słychać było głośno cykające cykady. Lubicie dźwięk jaki wydają?

20220906_155205.jpg

20220906_155226.jpg

Moments later I saw old-type telephone boxes. Looking at them, you can take your thoughts back to the past for a moment.There have been no such boxes in my country for a long time.

Chwilę później zobaczyłam takie oldschoolowe budki telefoniczne. Patrząc na nie można się na chwilę cofnąć myślami w przeszłość. W Polsce już od dawna nie widać takich budek.

20220906_155308.jpg

20220906_155405.jpg

20220906_155525.jpg

20220906_155434.jpg

20220906_155725.jpg

I liked the local architecture. Including doors to apartments. They were not ordinary doors, but interestingly designed with many decorations.

Spodobała mi się tutejsza architektura. W tym, drzwi, do mieszkań. Nie były to zwykłe drzwi, ale ciekawie zaprojektowane, z wieloma zdobieniami.

20220906_155816.jpg

20220906_155509.jpg

20220906_160056.jpg

20220906_160218.jpg

20220906_161611.jpg

20220906_161606.jpg

20220906_160732.jpg

Sort:  

Zazdroszczę Krety, piękna wyspa :) jeszcze tam wrócę :)

Mnie też zachwyciła Kreta. Zwiedziłam tylko zachodnią część, ale chętnie zobaczyłabym więcej. A Ty gdzie byłaś na Krecie? Co Ci się tam najbardziej podobało? 😊

Ja już dość dawno byłam i Kreta była miejscem wypadowym, żeby zwiedzić Cyklady, więc w sumie zahaczyłam tylko o Heraklion (bo stamtąd były promy), Chanię (bo lotnisko) i Kisamos i plażę Balos.

Też byłam na Balos, w Kisamos i jak pewnie zauważyłaś po moich postach - w Chanii. Do Heraklionu już się nie wybierałam. A o Cykladach słyszałam dużo dobrego podczas mojej pierwszej wycieczki do Grecji, gdy miałam 10 lat. Byłam wtedy na północy Grecji, w okolicach Salonik, na półwyspie Chalkidiki i podczas wycieczki fakultatywnej do klasztorów w skałach - Meteorów przewodniczka wspominała coś o Cykladach, ale już nie pamiętam co. W sumie najbliżej z Krety do Santorini :) Pewnie też miło je wspominasz? Grecja wciąga :)

Tak, na Santorini byłam, ale bardziej urzekła mnie wyspa Folegandros, mniej turystyczna przede wszystkim. I byłam jakoś poza sezonem, wrzesień - październik. Ciagle ciepło, ale zdecydowanie mniej ludzi.

Także jeszcze kolejna wizyta w Grecji przed nami ;)

Congratulations, your post has been added to Pinmapple! 🎉🥳🍍

Did you know you have your own profile map?
And every post has their own map too!

Want to have your post on the map too?

  • Go to Pinmapple
  • Click the get code button
  • Click on the map where your post should be (zoom in if needed)
  • Copy and paste the generated code in your post (Hive only)
  • Congrats, your post is now on the map!

Congratulations, your post has been added to Pinmapple! 🎉🥳🍍

Did you know you have your own profile map?
And every post has their own map too!

Want to have your post on the map too?

  • Go to Pinmapple
  • Click the get code button
  • Click on the map where your post should be (zoom in if needed)
  • Copy and paste the generated code in your post (Hive only)
  • Congrats, your post is now on the map!