Return from the Break! (EN/TR) Moladan Geri Dönüş!

in Hive Pets2 years ago

-EN

Hello animal lover friends! It's been a long time since I wrote here and I can say that we had a painful time with my cat Bihter. In my last Hive Pets post, I mentioned that Bihter will be neutered. I can say that this process forced us a little.

Kapak.jpg

When I realized that Bihter's desire to mate has increased, I immediately called the vet and got the necessary information. I made an appointment for vasectomy surgery the next day. Honestly, I didn't realize my cat was growing so fast. I always referred to her as my daughter. My daughter is growing up fast and it's nice to witness that.

Anyway, I want to get back to our topic. I wanted to go to the veterinary hospital a little early because we had an appointment at 13:00 on the day of surgery. Because they said that Bihter would have a few routine checks before the surgery and they gave me information about the surgery. As the owner of Bihter, there were several papers I had to sign and I signed these papers. In fact, even if it is a simple procedure for a veterinarian, sometimes cats can die in these surgeries. The cat of a very close friend of mine died due to such a reason. Although we are talking about a situation that happens very rarely, this situation made me extremely nervous. Because Bihter is perhaps the only living creature with whom I have an emotional bond. Even though I'm usually good with people, I don't bond with anyone. Because disappointment can have devastating consequences. But I inevitably formed a bond with Bihter. Since the day we rescued her from the street, I have been taking care of everything and I can say that she has grown in my hands. I guess that's what they call filial love. lol.

1.jpg

They said that the operation would take approximately 2 hours and 30 minutes and the operation took 3 hours. That 3-hour waiting period when I left Bihter at the hospital and went home was very scary for me. To be honest, I don't want to experience the same thing again. When I'm a nervous enough person, the occurrence of such extra situations turns me into a stress ball. After the surgery, I spoke to the vet and they told me that the necessary medication was given to Bihter. What I should have paid attention to was that Bihter should not play with her scar. I asked if a neck brace was needed for this. They told me that Bihter will get used to the scar in about a day and that there is no need for a neck brace. After that, our stressful home adventure began.

2.jpg

Bihter was quite disturbed by the scar on her body and I always prevented her. But when I couldn't take care of her, my brothers had to take care of her. Unfortunately, we had problems with this. They argued with me all the time about why I didn't wear a neck brace to her. Because constantly taking care of the cat required a responsibility and it was very disturbing that they still avoided taking responsibility even though they were older than me. At the end of the day, the eldest brother and Bihter went to the veterinary hospital and Bihter was put on a neck brace. But about 30 seconds after my smart daughter came home, she took the neck brace off by herself. My brothers are really annoying.

3.jpg

The first two days were very difficult for Bihter. I think she was in a lot of pain and it was evident in her every look. She didn't move much and didn't run around. It was actually a great thing for her recovery, but it was still very stressful. She started drooling constantly. Normally, drooling is not a common occurrence in cats. Cats drool when stressed and sick. For Bihter, both situations were valid. She was stressed enough from her surgery. And now that she was a spayed cat, the food she ate had also changed.

4.jpg

Spayed cats have a structure that is more suitable for weight gain, so it is necessary to pay attention to the foods used so that they do not become obese. There are special foods prepared in this regard. Often times, using these foods is the best solution. However, you should not make a rapid change in food. If your cat doesn't like this food, it may not eat or vomit. This is not a healthy behavior. That's why you should mix your old food with your new food and give it to your cat in this way. You can then switch to completely new food. This way, your cat will get used to the new food faster. It was just a little advice.

6.jpg

Bihter overcame all these difficulties in approximately 1 week. Still, it was quite a challenging week for his small body. She continues her life from where she left off. I can say that she is the worst enemy of my books and pens. She is constantly carrying my pens somewhere and losing them :D.

5.jpg

Yes, animal lovers, that's all for the status update I wrote this week. The Northern Hemisphere is currently experiencing winter and the weather is really cold. A more challenging winter season awaits us this year. Please don't forget to help our animal friends outside in this cold weather. Stay with love until the next update. Goodbye!

-All photographs are my own,unless otherwise stated.

-TR

Merhaba hayvansever dostlar! Burada yazmayalı uzun süre oldu ve kedim Bihter ile birlikte sancılı bir süreç geçirdik diyebilirim. Son yazımda Bihter'in kısırlaştırılacağından bahsetmiştim. Bu süreç bizi biraz zorladı diyebilirim.

Kapak.jpg

Bihter'in çiftleşme isteğinin arttığını anlayınca hemen veterineri aradım ve gereken bilgileri aldım. Bir gün sonraya kısırlaştırma ameliyatı için randevu aldım. Açıkçası kedimin bu kadar hızlı büyüdüğünü farketmemiştim. Ondan her zaman kızım diye bahsederdim. Kızım hızlı bir şekilde büyüyor ve buna tanık olabilmek güzel bir his.

Her neyse, konumuza dönmek istiyorum. Ameliyat günü öğlen saat 13:00'de randevumuz olduğu için veteriner hastanesine biraz erken gitmek istedim. Çünkü ameliyat öncesi Bihter'in birkaç rutin kontrolü olacağını söylediler ve bana ameliyat hakkında bilgi verdiler. Bihter'in sahibi olarak imzalamam gereken birkaç kağıt vardı ve bu kağıtları imzaladım. Aslında bir veteriner için basit bir işlem olsa bile bazen bu ameliyatlarda kediler ölebiliyor. Benim de çok yakın bir arkadaşımın kedisi böyle bir sebepten öldü. Çok nadir olarak gerçekleşen bir durumdan bahsediyor olsak da bu durum beni son derece gerdi. Çünkü Bihter duygusal bağ kurduğum belki de tek canlı varlık. İnsanlarla genellikle aram iyi olsa bile kimseyle bir bağ kurmam. Çünkü hayal kırıklığına uğrayınca yıkıcı sonuçlar olabilir. Ama Bihter ile aramda ister istemez bir bağ oluştu. Onu sokaktan kurtardığımız günden beri her şeyiyle ben ilgileniyorum ve elimde büyüdü diyebilirim. Sanırım evlat sevgisi dedikleri şey bu oluyor. lol.

1.jpg

Ameliyatın yaklaşık olarak 2 saat 30 dakika süreceğini söylediler ve ameliyat 3 saat sürdü. Bihter'i hastaneye bırakıp eve gittiğim o 3 saatlik bekleme süreci benim için çok korkutucuydu. Doğrusunu söylemek gerekirse bir kez daha aynı şeyi yaşamak istemem. Yeterince gergin bir insanken böyle ekstra durumların gerçekleşmesi beni bir stres topuna dönüştürüyor. Ameliyattan sonra veteriner ile konuştum ve bana gereken ilaçların Bihter'e verildiğini söylediler. Dikkat etmem gereken şey Bihter'in yara iziyle oynamaması gerektiğiydi. Bunun için bir boyunluğa gerek olup olmadığını sordum. Bana yaklaşık bir günde Bihter'in yara izine alışacağını ve boyunluğa gerek olmadığını söylediler. Bundan sonra ise stresli ev maceramız başladı.

2.jpg

Bihter gövdesindeki yara izinden oldukça rahatsızdı ve sürekli ona engel oldum. Ancak benim ilgilenemediğim zamanda erkek kardeşlerimin onunla ilgilenmesi gerekiyordu. Ne yazık ki bu konuda sorunlar yaşadık. Benimle sürekli neden boyunluk taktırmadığım konusunda tartıştılar. Çünkü sürekli olarak kediyle ilgilenmek bir sorumluluk gerektiriyordu ve benden yaşça büyük olmalarına rağmen sorumluluk almaktan hala kaçmaları çok rahatsız ediciydi. Günün sonunda en büyük erkek kardeş ve Bihter veteriner hastanesine gitti ve Bihter'e boyunluk takıldı. Ama benim akıllı kızım eve geldikten yaklaşık 30 saniye sonra boyunluğu kendi kendine çıkardı. Erkek kardeşlerim gerçekten sinir bozucular.

3.jpg

İlk iki gün Bihter için çok zor geçti. Çok fazla acı çektiğini düşünüyorum ve bu onun her halinden belli oluyordu. Pek fazla hareket etmedi ve ortalıkta koşturmadı. Aslında bu onun iyileşmesi için harika bir şeydi ama yine de çok stresliydi. Sürekli salyası akmaya başladı. Normalde salya akması kedilerde sıklıkla görülen bir olay değildir. Kediler stresli olduklarında ve mideleri bulandığında salya akıtırlar. Bihter için iki durum da geçerliydi. Geçirdiği ameliyat yüzünden yeterince stresliydi. Ve artık kısır bir kedi olduğu için yediği mama da değişmişti.

4.jpg

Kısırlaştırılmış kediler kilo almaya daha müsait bir yapıya sahiptirler bu yüzden obez olmamaları için kullanılan mamalara dikkat etmek gerekir. Bu konuda hazırlanan özel mamalar var. Çoğu zaman bu mamaları kullanmak en iyi çözümdür. Ancak hızlıca bir mama değişikliği yapmamak gerek. Eğer kediniz bu mamayı sevmezse mamayı yemeyebilir veya kusabilir. Bu da sağlıklı bir davranış değil. Bu yüzden eskiden kullandığınız mama ve yeni aldığınız mamayı karıştırmalı ve kedinize bu şekilde vermelisiniz. Daha sonra ise tamamen yeni mamaya dönebilirsiniz. Böylelikle kediniz yeni mamasına daha çabuk alışacaktır. Bu ufak bir tavsiyeydi.

6.jpg

Bihter tüm bu zorlukları yaklaşık olarak 1 haftada aştı. Yine de küçük bedeni için oldukça zorlayıcı bir haftaydı. Hayatına kaldığı yerden devam ediyor. Kitap ve kalemlerimin en büyük düşmanı olduğunu söyleyebilirim. Sürekli kalemlerimi bir yere taşıyor ve onları kaybediyorum :D.

5.jpg

Evet hayvanseverler bu haftalık yazdığım durum güncellemesi bu kadardı. Kuzey Yarım Kürede şu anda kış mevsimi yaşanıyor ve havalar gerçekten çok soğuk. Bu sene bizi daha zorlayıcı bir kış mevsimi bekliyor. Lütfen bu soğuk havalarda dışarıdaki hayvan dostlarımıza yardım etmeyi unutmayın. Bir sonraki güncellemeye kadar sevgiyle kalın. Hoşça Kalın!

-Tüm fotoğraflar bana aittir.

Sort:  

Oyy kıyamam ona ben😔 benim Herkül ü de kısırlaştıracağız içim acıdı şimdi görünce

İçiniz rahat olsun. Erkek kedilerde bu süreç çok daha kolay. Sanırım bu şekilde bir ameliyat değil de basit bir operasyon oluyor. Dişi kedilerin yumurtalıkları içerde olduğu için süreç daha sancılı. Erkek kediler bu konuda daha şanslı 🤗.

Çok teşekkür ederim bilgilendirme için içim biraz rahatladı. Kedinr umarım çabucak iyileşir. Geçmiş olsun 🙏

Teşekkür ederim.

Tatlış Bihterim maşallah baya da büyümüş teyzesinin bir tanesi 😘😘😘😘😘
Yerim onu ben. 🐾😻😻😻

Teyzesine çok selamı var. Ellerinden öpüyorum teyzeciğimin çok kurumasın bulsun birini diyor.

Hahahahahahaha bunu yeğenim mi söylüyor anası mı tam olarak emin değilim ama 🤣

Posted via D.Buzz

Bihter söylüyor tabii ki tüm teyzeleri evlenmek üzere çünkü. Sadece en büyük teyzesi evde kalacak diye korkuyor kızcağız napsın. Sen ilk göz ağrısısın.

Ah be gerçekten öyle. Yeğenimin tüm teyzeleri evlenecek bir tek gerçek bir kraliçe olan teyzesi kaldı o da evde kaldı sürünüyor...

Kralicelerin ortak ozelligi kurutup asmak sanırım ahahahahahahah

Evet canım aslında kraliçe olmak bunu gerektiriyor ama kiraliche olmak çok daha farklı bir şey
!LOLZ

Bihtere bı Adnan bey lazımdı 😂 ismi ikonikmiş
Boyunluk için genellikle şart oluyor. Çok kısırlaştırilan hayvan fotoğrafı görmüştüm ama oradan yapıldığını bilmiyordum
Çok tatlı bir kedi ama dikkatimi kulakları çekti biraz uzun mu sanki😅

Sahibi gibi avcı bir kişilik. Kulakların dikliği ondan 😂.

Hahahahahaha sahibi dde maşallah iyi avcıdır
!LOLZ

I found nasty month-old leftover mac and cheese in the fridge.
It was a case of age-related macaroni degeneration.

@princeofbeyhive, I sent you an $LOLZ on behalf of @mehmetfix
Use the !LOL or !LOLZ command to share a joke and an $LOLZ. (2/2)

Eski avcılardan kim kaldi be ablam !LOLZ

Knock knock...
ERROR: Joke failed.

@princeofbeyhive, You need more $LOLZ to use this command. The minimum requirement is 8.0 LOLZ.
You can get more $LOLZ on HE.

Ne güzel bakmış öyle, yanaklarını sıkasım geldi 🙂 kısırlatırmanıza üzüldüm, ama kendinizce haklı bir sebebiniz vardır.

Özellikle bir sebebim yok. Sokakta onlarca kedi var sahipsiz. Kendi kedimi çiftleştirmektense farklı bir canı daha kurtarmayı tercih ederdim.

Bir yaştan sonra kedileri kısırlaştırmak mantıklı bir karar olabilir. Tanıdıklarımın hepsi kısırlaştırıyor.

Ben direk kısırlaştırdım. Torun sevmek güzel olabilirdi aslında. Ama dışarıda yeterince sahipsiz hayvan var zaten. Eğer ikinci veya üçüncü bir kedi istiyorsam yeniden sokaktan sahiplenmeyi tercih ederim. Onların buna daha çok ihtiyacı var.

Ah Yusuf senin bu yönüne hayranım. 😘
Hep böyle iyi bir insan ol

Posted via D.Buzz

Sen benim her yönüme hayransin bu arada cunku niye olmayasin?

Evet işte bu soru zaten sana hayran olmak için önemli bir sebep

Posted via D.Buzz