Realizacja mojego projektu z budżetu obywatelskiego - niższe krawężniki na Tetmajera

in #miastoreakcja2 years ago (edited)

Tu nie chodzi o to, że chcę się pochwalić, ale o to by pokazać, że to się da zrobić. Jeśli coś jest uciążliwe to warto to zgłaszać i próbować pchnąć jakieś instytucje by przystąpiły do działania.

Właśnie trwa realizacja obniżenia krawężników przy przystanku "Tetmajera". Zgłaszałem ten projekt już 3 lata temu. Wówczas uzyskał 323 punkty i przepadł na jednym z ostatnich miejsc. Teraz miał 449 punktów i mimo jednego z ostatnich miejsc tym razem projekt przeszedł sito i jest właśnie realizowany.

293419589_2337714426382228_8073884799703794705_n.jpg
Tu widać mój projekt na ostatnim miejscu. W puli zostało 13 tysięcy złotych także mój projekt za 100 tysięcy nie maił szans na realizację

294252616_5188357407879648_8115158083883452635_n.jpg
Nie poddałem się jednak i zgłosiłem ten sam projekt, ale tym razem nie dałem się namówić na podniesienie kwoty projektu. Zgłosiłem jedynie przebudowę 4 krawężników za 15 tysięcy i jak widać mimo 4 miejsca od końca projekt przeszedł dalej. Kolejny projekt "Wygodne dojście..." też jest mój i zgłoszony był w ten sam sposób

scrnli_18-07-2022_21-16-46.png
Zdjęcie Pawła Mackiewicza z FB

Skąd pomysł i dlaczego właśnie to miejsce?

To mój najbliższy przystanek tramwajowy. Nieraz z niego korzystałem i nadal korzystam.

Motywacją do zgłoszenia do BO był trud przekraczania tego przejścia dla pieszych rowerem. Tak, właśnie rowerem było to bardziej irytujące niż pieszo. Idąc pieszo przyzwyczaiłem się do bylejakości przestrzeni w tym miejscu (4 ostre krawężniki). Nie chodzi o to, że sprawia mi to trud - bo ja sobie poradzę. Myślę jednak wtedy o tych, którzy mają większe problemy z poruszaniem się oraz o osobach z wózkami lub na wózkach.

Stąd pomysł zgłoszenia tego miejsca w budżecie obywatelskim. Wiedziałem, że będzie trudno "porwać tłumy" by głosowały na ten projekt. Dlatego liczyłem na to, że projekt załapie się do realizacji z puli pozostałej po projektach, które wygrały. Za pierwszym razem się nie udało, ale za drugim razem stało się właśnie tak jak chciałem. Projekt jest bardzo skromny - nie ma tu budowy przejazdu dla rowerów, nie ma remontu przystanków tramwajowych, ale właśnie dzięki temu, że kosztuje kilkanaście tysięcy złotych załapał się do puli zwycięskich projektów.


Jeśli masz jakieś uwagi lub chcesz skomentować ten wpis to zapraszam to kontaktu bezpośredniego lub zalogowania się. Najprościej to zrobić przez ecency.com. Spokojnie - to bezpieczne, nic nie trzeba wpłacać. Każde konto ma tam swoją wartość, którą docelowo można przekuć na różne profity. To działa, bo dzięki temu więcej tam rozwagi i rzeczowych uwag.

5% tokenów z tego wpisu idzie na @hive.aid (polecam do wsparcia) oraz na zabawę @poprzeczka..