Zimowa Dolina Kościeliska

in #pl-travelfeed4 years ago

Tym razem pokaże Wam moją wycieczkę do Doliny Kościeliska zimą z dnia 30 grudnia 2017 roku. Zapraszam do przeczytania wspomnień z tego dnia.

Byliśmy wtedy ze znajomymi w Zakopanem, by tam powitać nowy rok. Mimo mrozu postanowiliśmy dzień przed Sylwestrem wybrać się gdzie w góry. Wybraliśmy Dolinę Kościeliską. Przyjechaliśmy do miejscowości Kiry około 8 rano. Było minus 7 stopni Celsjusza. Ubraliśmy się ciepło i zaczęliśmy iść ścieżką przez Dolinę Kościeliska. Droga była częściowo odśnieżona i dosyć łatwo można było maszerować po twardym podłożu. Dzień zapowiadał się ciekawie.

Dolina Kościeliska to jedna z najpiękniejszych dolin w całych Tatrach. Jej długość to koło 7 kilometrów. Latem jej przejście w jedną stronę zajmuje około 2 godzin. Zimą po śniegu idzie się wolniej i nam zajęło to około 3 godzin. Na końcu Doliny znajduje się schronisko. Było ono celem naszej wędrówki tego dnia. Ścieżka na dnie doliny jest częściowo nasłoneczniona. W miejscach, gdzie słońce nie świeciło było zauważalnie zimniej. Jak widać na zdjęciach było całkowicie bezchmurne niebo. Wymarzona pogoda, no mogło być tylko trochę cieplej.

Dla takich widoków było warto zmarznąć. Wszystko było pokryte śniegiem i lodem. Pięknie to wyglądało i lśniło się w słonecznym blasku. Krajobraz wyglądał jak z bajki! W końcu dotarliśmy do schroniska. Potrzebowaliśmy się ogrzać i napić się gorącej herbaty. Spędziliśmy tam około godziny. Niestety trzeba było wracać. Droga powrotna jest łatwiejsza, ponieważ schodzi się w dół doliny. Schronisko jest na wysokości około 1100 m n.p.m, natomiast parking w miejscowości Kiry to wysokość około 900 m n.p.m.

W drodze powrotnej zmarzliśmy chyba jeszcze bardziej. Wiał dość silny wiatr i przy tej temperaturze nie było to przyjemne. Po powrocie do samochodu pojechaliśmy do Zakopanego, gdzie nocowaliśmy, by porządnie się ogrzać. Cała wprawa zajęła nam około 6 godzin. Dla widoków, jakie były tego pięknego dnia naprawdę było warto. Jeśli nie byliście zimą w górach, to polecam Dolinę Kościeliska. To dosyć proste i bezpieczne miejsce nawet zimą. Lawiny tam nam raczej nie grożą.

Zdjęcia użyte w tym artykule są moimi prywatnymi materiałami.

Dziękuję za przeczytanie!

@tipu curate kuźwa ale tęsknię za takimi widokami

Manually curated by the Qurator Team. Keep up the good work!

Ja w 2016 wchodziłem na Kasprowy zimą...przeżycie świetne, ale było naprawdę ciężko. Nieba wcale nie było widać tak jak pojedynczych ludzi idących 15m za mną.

Posted using Partiko Android

Dziękujemy za to, że jesteś częścią społeczności #pl-travelfeed!

Zapraszam do zapoznania się postami opublikowanymi w zeszłym tygodniu, twórcy tych postów liczą na Twój głos, zapraszam do głosowania, następnym razem to Twój post może walczyć o tytuł najlepszego postu tygodnia tagu #pl-travelfeed.

Rozważ proszę głosowanie na witness @travelfeed, dzięki temu ten projekt będzie mógł jeszcze lepiej funkcjonować.

Dowiedz się więcej o TravelFeed klikając na baner powyżej i dołącz do naszej społeczności na Discord.