👉 ZDROWY "JUNK FOOD": Chipsy z Warzyw Korzeniowych 🥕🍠🌶️

in #pl-wege5 years ago

Cześć 😊 Kto robił już "legalną" wersję chipsów z ziemniaków? 😉 Ja się tak rozkręciłam w ich domowej produkcji, że jak skończyły się ziemniaki wzięłam pod nóż inne warzywa. 

Publikowałam już kiedyś przepis na frytki z warzyw korzeniowych. Jak się okazuje z marchewki czy buraka wychodzą też świetne chipsy! Największą słabość mam jednak do tych z batata 😋 Co ciekawe, np. w Nowej Zelandii, chipsy z batata są tak samo popularne jak te ze zwykłych ziemniaków i dostępne praktycznie w każdym supermarkecie w wielu wersjach smakowych. Pycha!

Jeśli szukacie więcej inspiracji na chipsy, zajrzyjcie TUTAJ.

Znajdziecie tu przepis na fantastyczne chipsy z ...jarmużu i inne pomysły na "zdrowy fast food".

Składniki:

  • warzywa korzeniowe do wyboru*: marchewki, bataty (słodkie ziemniaki), buraki, korzeń pietruszki i selera, topinambur
  • oliwa z oliwek lub olej kokosowy rafinowany (bezzapachowy)
  • sól kamienna
  • przyprawy do wyboru: papryka słodka, papryka wędzona, chilli, kurkuma, zioła...

*Wybierając warzywa zwróć uwagę, by były one podobnej wielkości. Szukaj batatów, selerów i buraków o jak najbardziej "podłużnym" kształcie, a marchewki I pietruszki "jak najgrubsze".

Przygotowanie:

Warzywa myjemy i obieramy. Kroimy na cienkie plasterki. Jeżeli, np. plasterki buraka są dużo większe od plasterków marchewki, przekrój je na pół, tak aby były podobnej wielkości.

Pokrojone warzywa wrzucamy do dużej miski, dodajemy olej i przyprawy. Dokładnie mieszamy potrząsając miską.

Na blaszce do pieczenia rozkładamy papier. Układamy plasterki warzyw na płasko. Pieczemy około 20 minut, aż będą chrupiące, zaglądając do piekarnika, aby ich nie przypalić.

Na zdrowie!

Moni

Sort:  

Extra delightful :)

Thank you ;))

Oj to jest pyszne!
Ja robiłem z buraków, marchewek, imbiru - pychota :)

Z imbiru? Wow! Kroiłeś świeży imbir na plasterki czy użyłeś go jako przyprawa (w proszku) do warzyw?

Plasterki:) Chipsy imbirowe dokładnie

Posted using Partiko Android

No serio? Ale pomysł! Koniecznie muszę wypróbować. Dzięki ;))

fantastyczny blog ... dziekuje ... bede tu zagladał i sprawdzał Twoje przepisy

Witaj @aple! Miło mi gościć Cię tutaj :)
Rozejrzyj się po blogu, niestety Steemit nie daje możliwości grupowania przepisów na kategorie, ale mam nadzieję wystarczy Ci cierpliwości do "scrollowania" bloga w poszukiwania zdrowych kulinarnych inspiracji ;)

Zrowitos pełną gębą! :)

Lubię niezdrowe jedzenie i jakoś te chipsy mnie zainteresowały :)

wyglądają smakowicie, uwielbiam bataty

Mnie się często przyklejaja do blachy/papieru... Jak sobie z tym radzisz? Nie widzę temperatury piekarnika w przepisie.