Moje wrażenia z prezentacji PS5

in #polish-hive4 years ago

34.jpg

31.jpg

32.jpg

33.jpg

Popołudniu (koło 17) zamieszczę mój wpis dotyczący tzw. 5 dla zwierząt (niestety przegłosowanej) oraz nowej ustawy Covidowej. Póki co zapraszam Was na przeczytanie moich wrażeń z konferencji Sony.

W końcu nadszedł dzień prezentacji PS5. Co prawda nie śledziłem relacji z konferencji Sony, ale co kilkanaście minut odświeżałem sobie informacje i szukałem czegoś ciekawego dla siebie. Pomijając cenę urządzenia, wzrost cen gier i gameplay do "Dark Souls", to nic nie przykuło mojej uwagi. No poza takimi rzeczami, jak jej gabaryty - to będzie największa konsola, jaka trafiła na rynek. Jeśli chodzi o jej parametry, to czytałem że X-Box jest lepszy pod każdym względem. Pewnie tak jest, bo z tego co pamiętam, to konsole Microsoftu od zawsze dysponowały lepszym hardwarem od produktów Sony. Jeśli na PS5 gry będą chodziły tak, jak na PS4, to reszta mnie nie obchodzi. A i jeszcze jedno - to nie będzie profesjonalne omówienie, bo nie jestem ekspertem.

https://www.theverge.com/2020/9/16/21438782/sony-ps5-size-specs-dimensions-console-huge-large-big

Doceniam również usługę Game Pass, wydaje mi się być bardzo dobrym rozwiązaniem dla hardcore'owych graczy, którzy uwielbiają grać w gry jedna po drugiej, ale to rozwiązanie nie dla mnie. Raz, że staram się poświęcać czas na ważniejsze rzeczy niż rozrywkę w postaci grania w gry lub oglądania anime. Dwa, kupuję sobie maksymalnie kilka gier na rok. Jeśli już jakiś tytuł przyciągnie moją uwagę, to przechodzę go na 100% - od A do Z, zaglądam w każde miejsce na mapie (o ile te nie są generowane losowo, jak np. w "Diablo", bo wtedy niespecjalnie ma to sens), staram się odkryć każdy sekret, generalnie staram się z niej wycisnąć ile się da. Natomiast jestem klientem Netflixa od kilku miesięcy i mimo pewnych drobnych zastrzeżeń, to chwalę sobie usługę abonamentową. Jeśli naprawdę mi zależy na jakiejś grze, w tym konkretnym przypadku na "Witcher 3", czy "Cyberpunk 2077", to kupuję sobie fizyczną kopię, bo lubię wracać do swoich ulubionych tytułów co jakiś czas, jak np. w przypadku "Doom 1&2", "Wolfenstein 3D", "Command and Conquer: Tiberian Dawn", czy "WarCraft 3". Nie chciałbym być za parę lat postawiony w sytuacji, że nie mogę sobie zagrać, bo np. serwery już nie działają, bo gra cieszy się zbyt małą popularnością. Niemniej, jeśli ktoś nie przejawia takiego podejścia do ulubionych gier, seriali, filmów i książek, to taki game-pass to super opcja.

Na start dostaniemy m.in. God of War, Mortal Kombat 10, Uncharted 4, Ratchet and Clank, Days Gone, Until Dawn, Detroit: Become Human, Battlefield 1, inFamous Second Son, Batman: Arkham Knight, The Last Guardian, The Last of Us Remastered, Persona 5, Resident Evil 7, Monster Hunter World

Przejdźmy do najważniejszej rzeczy dla wielu ludzi, ceny. Wersja bez napędu kosztuje 400 dolarów, ta z napędem o 100 dolarów drożej. Kupuję tańszą, bo skoro i tak gram w niewiele tytułów, to nie ma sensu przepłacać. Najwyżej kupię sobie wersję z większym dyskiem (o ile takie będą?), by mieć pewność, że nie będę musiał za 2-3 lata wybierać, którą grę usuwam, by zrobić miejsce dla kolejnej. Cross-platform rozwija się coraz bardziej, więc to będzie ostatnia generacja konsol, jaką kupię. Tytuły, które przypadną mi do gustu na PS5, zakupię sobie na komputer osobisty i co najwyżej dokupię sobie kontroler dla wygodniejszej gry. Co prawda nadal preferuję sterowanie przy pomocy myszki i klawiatury, ale ta sprawdza się tylko do nielicznej puli gier, np. FPP lub RTS-ów. Jeśli chodzi o pozostałe gatunki, to na padzie gra się o wiele łatwiej i bardziej intuicyjnie.

A skoro o nich mowa, wzrosła cena za kontrolery w stosunku do tych z PS4 - 10 dolarów drożej. Mi to jednak nie przeszkadza, z generacji na generację coraz mniej czasu gram z kumplami na konsoli, więc nie będę zmuszony do kupowania drugiego pada, przynajmniej nie w dniu premiery. Zresztą, podobno przy niektórych grach będzie można używać padów z generacji PS4, więc do bijatyk nie powinno być problemów. Trochę gorzej jest z grami, bo Sony musiało sobie na czymś odbić ruch Microsoftu. Z drugiej strony, wystarczy poczekać parę miesięcy, pograć sobie w jakieś tytuły, na które zabrakło nam czasu parę lat wcześniej i tyle, cena spadnie do akceptowalnego poziomu. Jeśli ktoś nie może się doczekać, to będzie musiał zaoszczędzić kasę przez parę miesięcy.

https://www.techradar.com/news/ps5 - informacje nt. wykorzystywania akcesoriów z PS4

https://www.theverge.com/2020/9/16/21440540/sony-ps5-accessory-pricing-70-dollar-dualsense-5-controller-camera-remote-headphones

https://www.theverge.com/2020/9/16/21440542/ps5-games-price-69-playstation-5-sony

Jeśli chodzi o trailery gier, to widziałem tylko "Demon's Souls", "Final Fantasy XVI" i "Oddworld: Soulstorm". Reszta mnie kompletnie nie interesuje. FF XVI nie zrobił na mnie żadnego wrażenia, ale to pewnie wynika z tego, że nigdy nie byłem fanem tej franczyzy. Pograłem w VIII, bo intro zrobiło na mnie piorunujące wrażenie, kiedy byłem dzieckiem. Potem z ciekawości popatrzyłem na kilka tytułów, ale od wielu lat zdaję sobie sprawę, że VIII to był jednorazowy strzał i raczej nigdy się nie wkręcę w ten świat. Ewentualnie, jeśli już, to w część VII, bo wobec niej też mam nostalgiczne wspomnienia z oglądania gameplayów na polskich lub zagranicznych kanałach telewizyjnych lub czytania w czasopismach dla graczy. DS ogram tylko dlatego, że to remake pierwszej części gry, od której wszystko się zaczęło. Jeśli przypadnie mi do gustu i spodoba mi się lore, to nadrobię zaległości na PC. Poczekam na premierę, bo z tego co zdążyłem popytać kumpli i koleżankę grających w gry Souls-Like, to lore raczej nie przypadnie mi do gustu, ale ciekawość jest silniejsza. Mam nadzieję, że gra będzie miała poziom trudności "dla totalnych noobów", bo inaczej moja przygoda szybko się skończy :D. O "Oddworld" mogę napisać to samo, co o dwóch powyższych grach. Za dzieciaka lubiłem grać, a w szczególności patrzeć, jak ktoś gra. Sam nigdy nie zaszedłem zbyt daleko, bo jestem za głupi na gry logiczne + kiepsko mi idzie w zręcznościówkach. Jestem jednak bardzo zaintrygowany sequelem i chętnie dam mu szansę.W obu przypadkach poczekam na promocję na PSStore.

Który podobał się Wam najbardziej? ;)

[Oddworld: Soulstorm]

[Demon's Souls]

[Spider-Man: Miles Morales]

[Final Fantasy XVI]

[Five Nights at Freddy's: Security Breach]

[Deathloop]

[Resident Evil 8: Village]

[Hogwarts Legacy]

[Cal of Duty: Black Ops Cold War]

[God of War: Ragnarok]

[Devil May Cry 5: Special Edition]

Sort:  

Demon souls looks amazing I'm so happy it will be available on PC, I like final fantasy but while it looks good the story looks abit meh. I hope Devil May Cry will be good and resident evil will be interesting to see it's new take.

I will play Demon Souls on PS5, because Witcher Wild Hunt showed me that playing such games on a pad is incomparably more convenient than on PC. Unfortunately, I won't have time for Final Fantasy because I have other titles to play or watch. In turn, I have never played any DMC, and I am afraid of horror movies or games, so I will not touch these two titles for sure;).

Ten Call of Duty apetycznie wygląda. Co do konsoli to chyba juz lepszy tv by sie przydal😀 I wiecej wolnego czasu. Ciekawe jak ruszy sprzedaż w Polsce.

Ja fanem CoD-a nie jestem, ale widziałem jakiś czas teamu teaser i zapowiada się całkiem niezła, historyczna strzelanka :D. No ja jeszcze nie muszę kupować nowego telewizora. Fakt, ma trochę ponad 10 lat, ale ciągle daje rady i "Doom 4" prezentuje się na nim bardzo ładnie. Co do sprzedaży, widziałem już ogłoszenia, tylko nie wiem jak z ceną ;). Jeśli chodzi o wolny czas,to faktycznie, im człowiek starszy tym trudniej go znaleźć, dlatego jak jest jakaś gra, w którą naprawdę muszę pograc, to ustawiam sobie pod nią urlop :D.