W labiryncie świata. Konkurs tagu pl-religia, nagrody > 10 SBD !!!

in #polish6 years ago (edited)





Tag pl-religia świetnie wystartował, ale ostatnio trochę przygasł (a bez niezmordowanego @niepoprawny chyba by już zniknął…). Autorzy przysnęli, ze mną włącznie :(


Aby temu zaradzić, chcę Was zaprosić do udziału w małym konkursie na najlepszy artykuł, związany z naszymi współczesnymi obrazami świata, Kościołem, ateizmem i innymi naszymi tematami. Mam nadzieję, że to pozwoli trochę ożywić tag.



Zasady konkursu


Za pozwoleniem @lukmarcus -a chciałbym oprzeć się głównie o sprawdzone i znane wszystkim reguły konkursu Tematy Tygodnia. Tutaj jest link do kompletnego regulaminu konkursu “W labiryncie świata”. (Poniżej podaję tylko najważniejsze informacje).



Etapy 


1 etap - ogłoszenie tematów i otwarcie konkursu (start dzisiaj)

2 etap - zamknięcie etapu pisania artykułów konkursowych (następny czwartek o północy) i ogłoszenie listy postów do głosowania (w następny piątek)

3 etap - ogłoszenie zwycięzców (za 2 tygodnie w piątek)



Głosowanie 


Podobnie jak w naszym konkursie tematygodnia, każdy głosujący może przyznać trzem najlepszym według niego artykułom 3, 2 i 1 punkt. Dodatkowe 3 punkty można później zdobyć za udział w głosowaniu.



Nagrody i finansowanie


I miejsce - 5 SBD

II miejsce - 3 SBD

III miejsce - 2 SBD


Nagrody będą pochodzić z SBD, uzbieranych przez posty ogłaszające etapy 1-3, a także od sponsorów. Jeśli z postów i od sponsorów nie uzbieramy 10 SBD potrzebnego na nagrody, dopłacę brakującą kwotę z własnych funduszy. Jeśli uzbieramy ponad 10 SBD, to oczywiście podwyższę kwoty nagród o kwotę tej nadwyżki.


(Prośba do ewentualnych sponsorów: jeśli ktoś chciałby dorzucić trochę SBD do puli konkursu, dajcie mi znać w komentarzach lub na steemit chat).



Tematy do wyboru


Bliskie spotkania 3 stopnia - wspomnienia i refleksje po zetknięciu się obcą kulturą,  wierzeniami, obyczajami lub obrzędami tak bardzo odmiennymi od znanych w Polsce, że ma się wrażenie, jakby się spotkało kosmitów. Czy takie spotkania nas zmieniają, czy raczej wracamy później do własnych poglądów i obyczajów?

Wiara bez religii - dla katolików, Świadków Jehowy czy muzułmanów autorytetami są Święte Pisma i przywódcy ich wspólnot religijnych. A jakim źródłom informacji o świecie ufają i kim się inspirują Ci z nas, którzy szukają drogi w życiu na własną rękę? (temat adresowany do ateistów i osób wierzących-bezwyznaniowych)

Kult sztucznej inteligencji - czy zarejestrowany w USA Kościół “Droga przyszłości” Anthony’ego Levandowskiego to wygłup, pomysłowy chwyt marketingowy czy zwiastun zupełnie nowych form religii w epoce informatycznej? A może wszystko na raz?

Riposta. (Odpowiedz swoim artykułem na dowolny artykuł z tagu pl-religia).


Do tematów można nawiązywać bardzo luźno: mają one Was zainspirować, a nie ograniczać.


Wymagany tag konkursowy


#labirynt-swiata (nie mylić z: w-labiryncie-swiata, niestety na Steemicie możliwe jest użycie w tagach tylko jednego myślnika)



Zaproszenie


Żyjemy w niesamowitych czasach, kiedy - podobnie jak u schyłku Średniowiecza - kruszą się najpopularniejsze wyobrażenia o otaczającym nas świecie. Za chwilę będziemy mieli Naturę 2.0 dzięki inżynierii genetycznej. Społeczeństwo 2.0 dzięki sztucznej inteligencji i blockchain. A być może nawet Człowieka 2.0 - jeśli zaufać przepowiedniom transhumanistów…


Nie wierzę, że nie mamy o czym pisać na tagu światopoglądowym!


Zapraszam więc do chwili zastanowienia nad tematami i - mam nadzieję - wybrania jednego z nich i do wzięcia udziału w konkursie. Zainteresowanych ponownie proszę o przeczytanie pełnego regulaminu, zwłaszcza jeśli ktoś nigdy nie brał udziału w konkursie Tematy Tygodnia.


Bardzo dziękuję @lukmarcus -owi za pozwolenie na skorzystanie z doświadczeń jego znakomitego konkursu.


Powodzenia!



Grafika pochodzi stąd



Sort:  

też się dorzuciłem, pozdrawiam!

dzięki !!!

Resteemuję i biorę się za pisanie :)

Akurat o Ciebie to byłem spokojny. Podejrzewałem, że się załapiesz :)))

Dzięki za resteem. Który temat, jeśli można zapytać?

Wrzuciłem też na chat do promotion :)

O, dobry pomysł.

Ja popiszę bezpośrednio do paru osób, które kiedyś ostro ze mną debatowały, ale w pl-religia się nie za bardzo włączyły. Może konkurs ich zmoblizuje.....

Jeszcze się waham...bo ateizm jest prosty i może być banalny, za banalny. Więc myślę o jakiejś odjechanej religii...ale zostawiam sobie jeszcze chwilę na decyzję.

Ale to nie jest temat: mój ateizm. To jest temat: skoro nie wierzę Świętym Księgom i kapłanom, to w jaki sposób sobie oceniam docierające do mnie informacje, aby odróżnić te ważne od nieważnych i podejrzanych?

Naukowcy czasami siedzą w kieszeniach sponsorów badań, filozofowie są często zamknięci w elitarnych środowiskach, dziennikarze z przymusu piszą pod kliknięcia, a cała reszta pisze na social media w bańkach samopotwierdzania się w grupie znajomych.... No to komu zaufać, jeśli chodzi o rzeczy, których osobiście sprawdzić po prostu nie zdążymy, bo nie żyjemy 1000 lat?

Tak sobie wyobraziłem ten temat. Moim zdaniem to nie są proste ani łatwe pytania...

Dla mnie nie będzie wyzwaniem, poszukiwaniem. Dlatego będzie banalny. Chcę zrobić coś ciekawszego dla mnie i przez to też dla innych :)

Wybór należy do Ciebie.

Zawsze czuję się pokrzywdzony tym czasem – zdarzają się tygodnie, że ciężko znaleźć kilka/kilkanaście godzin na przygotowanie porządnego materiału ;) Bardzo fajny konkurs, jakoś mi wcześniej umknął. Spróbuję wziąć udział, o ile wiatry będą pomyślne!

Nie dziwię się, że Ci wcześniej umknął, bo go ogłosiłem 5 minut temu :)))

Masz do dyspozycji cały tydzień, trzymam kciuki!

Czad!

Czemu dopiero teraz to widzę? Biorę się do pracy:)

Czekam z zainteresowaniem. Powodzenia w konkursie!

No i super sprawa :)

Twój dobry przykład udanego konkursu na #pl-kuchnia oczywiście dał mi do myślenia :)

Mam nadzieję, że konkurs pobudzi także innych....

Myślę że konkursy to fajna sprawa, ludzie się rozkręcają i poznają lepiej :) Będzie dobrze!

spoko tematy

Zatem serdecznie zapraszam do napisania czegoś, długo nad tymi tematami myślałem, na każdy chciałbym porozmawiać...

nie obiecuję rezultatu ale przemyślę temat i coś sklecę.

Czy to jest konkurs jednorazowy? Czy masz w planie zrobienie konkursu cyklicznego jak #tematygodnia?
Mam kilka rzeczy do napisania w #pl-religia, ale ciągle nie mogę się za to wziąć więc taki konkurs być może byłby dodatkową mobilizacją.

Nie chciałem o tym pisać przedwcześnie, ale oczywiście, jeśli autorzy dopiszą ( no i jeśli coś się tam uzbiera tych SBD, żebym po kilku konkursach nie poszedł z torbami...) to pomyślę o kontynuacji.

Nie dam rady pewnie robic tego co tydzień, ale tak co 2-3 tydzień to mógłbym ten konkurs powtarzać.

Ale nie rozpędzajmy się. Napisz coś na ten pierwszy konkurs, to potem zobaczymy ;)

Tu (nie)dobry duszek braku wolnego czasu: Skoro konkurs i tak byłby co 2-3 tygodnie, to można dać więcej czasu na artykuły! :D

To prawda, ale z drugiej strony też ryzyko, że przy zbyt długim okresie nie będzie takiej silnej motywaciji i mobilizacji. Część osób odłoży pisanie na potem, część potem zapomni... Jak przyjdzie, czas, pomyślę plusach i minusach dłuższego okresu ;)

Jasne. Najważniejsze, by przyjęta forma odpowiadała jak największej liczbie osób. Być może tylko dla mnie jest to za mało :)

Odnoszę dziwne wrażenie że proponowane tematy dotyczą osób z poza kręgu osób wierzących w religię powszechną w Polsce. Aczkolwiek trzeci temat daje jakąś furtkę do polemiki. No i może trochę pierwszy - o ile piszący byli otwarci na takowe doznania. Fajny pomysł by zrobić konkurs, ale mam wrażenie że nie ma tutaj pola do popisu dla ludzi takich jak ja. Wierzący i chodzący i praktykujący i uważający Pismo Święte za drogowskaz. Trudno. Przeżyję :)

@byqov zawsze możesz napisać ripostę do któregoś z już gotowych tekstów z tagu. Fajnie dyskutujemy pod moimi wpisami o Biblii...zrób to w formie wpisu, będzie riposta 😀

Wybacz, zapewniam, że nie było to celowe pominięcie. Nie mam nic przeciw tym, co są "wierzący i chodzący i praktykujący i uważający Pismo Święte za drogowskaz". Chyba po prostu za bardzo starałem się wymyślić jak najbardziej nietypowe i niecodzienne tematy....

Jeśli masz pomysł na jakiś ciekawy katolicki temat, chętnie go dodam.

Dzięki, wierzę że nie było to celowe. Tematy są na czasie. Dajmy spokój z tematem dodatkowym. Nikt na pewno nie czuje się urażony. Powodzenia w tej edycji konkursu. Pewnie poczytam - ostatecznie zripostuje kogoś ;) Ale raczej poczytam.

Co do ewentualnej riposty, nie chcę Cię podpuszczać, ale napisałem ostatnio dość kontrowersyjny tekst o katolickim transhumanizmie ;)

Finansowo konkurs już stoi dobrze. Jeśli jeszcze autorzy dopiszą, to będzie kolejna edycja i na pewno dam wtedy coś z katolicyzmu. Więc jakby Ci coś przyszło do głowy, o czym chciałbyś popisać lub poczytać w II edycji - napisz mi w komentarzach do postów konkursowych albo na czacie. Pozdrawiam!

Świetny pomysł!
Pozdrawiam :)

dzięki, także serdecznie pozdrawiam.

A czy świetny to zobaczymy za tydzień, jak policzymy prace konkursowe...

świetny pomysł! :)

Zapraszam do udziału :)

do 6 kwietnia?

Mam nadzieję, że w kolejnej edycji tematy nie będą jednostronne. ;-)

Congratulations @assayer! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of comments

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Upvote this notification to help all Steemit users. Learn why here!