You are viewing a single comment's thread from:

RE: Nowy regulamin YT dla twórców, czyli przymus reklam i podatek

in #polish3 years ago

Już słyszałem o czymś podobnym chyba. Wydaje mi się, że Hubzilla miała wtyczki typu twitter, które importowały wpisy na Twoją tablicę. Jak to bywa w takich przypadkach to oczywiście nie jest to na rękę dużym firmą więc przy drobnych zmianach wtyczki przestają działać i trzeba je pisać od nowa ;-)

Ja cały czas wierzę w ideę Diaspory* i myślę, że gdyby doszła do pewnego poziomu to strony typu Twitter czy FB same by wdrażały integrację. Kiedyś nawet bawiłem się w postawienie własnego poda, ale to sporo zabawy ;-)

Sort:  

Nie wiem jak jest z FB, WK, NK ale YT nie ma z tym problemu oni sami zrobili możliwość wstawiania filmów na stronę i raczej nie da sie tego cofnąć bez całkowitego przemodelowania YT. TT też ładnie pokazuje posty na zewnętrznych stornach. Po za tym jest cała masa społecznościowych stron jak sadistic czy wykop. One raczej nie będą walczyć z hubem. Jeśli hub zbierze wszystko oprócz FB do kupy, to jakoś nie wierze że FB będzie walczył dalej.
A to że to nie było by na rękę to wiadomo. Ale przykład wejścia niszowych krypto na scentralizowane giełdy oraz potem na DEXy pokazuje dobitnie, że molochy najpierw walczą i wymuszają haracze, a w pewnym momencie podłączają się pod trend bo tracą zbyt wiele ;)
Sprawdzę tą Diasporę w wolnej chwili :)
Aha i najważniejsze integracja komunikatorów w jednym też jest ważna. Bez komunikatorów nikt nie ustawi sobie takiego huba.

Standardy są ale nie wszyscy z nich chcą korzystać. Słyszałeś o jabberze? Otwarty standard, którego używało m.i. tlen, aqq oraz google talk. Coś na wzór emaila login@host pozwalało abym mając gmaila mógł rozmawiać z ludźmi na serwerach o2. Google w pewnym momecnie odwrócił się od standardu.
Trochę podobnie działa diaspora gdzie każdy może zrobić swoją aplikację i postawić własny serwer, a znajomi z listy mają identyfikatory w formacie login@serwer. Ogólnie do federacji należy dość sporo projektów.

nie nie słyszałem, ja z programowania jestem tępakiem :D Ale oblukam ten system w jakąś niedzielę :)