Sobotnie czyszczenie

in #polish3 years ago

IMG_6645.jpg

Pod koniec października na sąsiadującym z @krolestwo murze kościoła sióstr Wizytek pojawiły się strajkowe bazgroły. Nie były to jedyne bazgroły na murze, pomyślałem więc, że może nadeszła pora, aby pozbyć się wszystkich. W pierwszej chwili chciałem wykorzystać 30 litrów farby, którą mam w KBK. Złożyłem propozycję siostrom. Później jednak skonsultowałem kwestię ze znajomą, która zajmuje się konserwacją i uznałem, że zamiast malowania lepsze będzie usunięcie farby za pomocą preparatów.

No i tak minęła sobota. Na szczęście do pomocy zgłosiło się całkiem sporo osób (łącznie 12, wliczając nieletniego Tobiasza widocznego na powyższym zdjęciu).

obraz.png

obraz.png

obraz.png

obraz.png

obraz.png

Oczywiście po 15 minutach zjawiła się policja w sile trzech radiowozów. Wszystkich spisali, kręcili się przez 40 minut i w końcu pojechali. Szkoda, że tracą energię na czyszczących a nie na bazgrających.

Niestety nie udało się wyczyścić wszystkiego, bo zabrakło preparatów. Zresztą usunięcie farby z muru wcale nie jest takie proste. Zwłaszcza, gdy napisów jest sporo...

Sort:  

Czytałem, że w jednej miejscowości policja usunęła siłą blokujących dostęp do kościoła aby wpuścić gjerojów z farbami na mury... W słowniku ludzi kulturalnych nie istnieją stosowne określenia na takie zachowania.

U nas każdy radiowóz miał swoją interpretację.