Płatne ankiety nie takie złe...

in #polish4 years ago

StockSnap_IWOLXWLG5Q.jpg

zdjęcie ze stocksnap.io

Zwróciłam ostatnio uwagę na post @maciejficek dotyczący płatnych ankiet. Szkoda, że autor postu nie napisał, które strony z ankietami są nieuczciwe.
Tak się składa, że długo nosiłam się z zamiarem napisania postu o tej formie "zarobku". Celowo użyłam cudzysłowu, bo tak naprawdę ciężko tu mówić o prawdziwym zarabianiu. Zwlekałam, bo nie chciałam, aby ktoś uznał, że próbuję zdobywać tu dodatkowe punkty za zapraszanie znajomych.
Ale do rzeczy. Z płatnymi ankietami spotkałam się w smutnym okresie mojego życia, kiedy musiałam zmierzyć się z bezrobociem i szukałam dodatkowego zarobku. Nie pomogło mi to wtedy, bo moje bezrobocie się skończyło nim udało mi się wypłacić jakąkolwiek nagrodę z paneli ankietowych. Jednak cieszę się, że zapoznałam się wtedy z ankietami i nadal korzystam z tej formy zdobycia paru groszy lub nagród rzeczowych.
Jak już wspomniałam, ciężko tu mówić o prawdziwym zarobku. Nie da się siedzieć w domu i co miesiąc zgarniać najniższą krajową za wypełnianie ankiet. Wiele zależy od naszego profilu. To od niego zależy czy się kwalifikujemy do danej ankiety, czy w ogóle zostanie ona do nas skierowana. Różne panele mają też różną częstotliwość prowadzenia badań. I tak na jednej stronie w miesiąc "zarobimy" 50 złotych, a na innej nie uzbieramy punktów na taką wypłatę przez pół roku. Często liczy się szybka reakcja na zaproszenie do ankiety, gdyż zwykle potrzebna jest określona liczba odpowiedzi.
Obecnie jestem zarejestrowana na 17 panelach ankietowych. Niektóre jeszcze sprawdzam, z kilku jestem naprawdę zadowolona i z czystym sumieniem je polecam. Poniżej je wymienię. Klikając nazwę strony przeniesiecie się do danej strony, ale to nie jest reflink. Reflinki są podane na końcu opisu podanej strony i oczywiście nie musicie w nie klikać.
POLECAM

  1. Life Points. Dawniej o ile dobrze pamiętam strona ta nazywała się MySurvey i wtedy nie byłam z niej zadowolona pod względem częstotliwości badań. Teraz jest to mój ulubiony panel. Ankiety są bardzo często, są dość wysoko punktowane i szybko osiąga się próg wypłaty. Nagrody to bony do sklepów takich jak: Empik, Emag, TKMaxx, Zalando oraz wypłata na PayPal i wsparcie organizacji charytatywnej. Ja przeważnie biorę bony do Zalando i Empika.
  2. Klub Kantar. Polska strona z ankietami. Ankiety są dosyć często i są wysoko punktowane. Oferuje nagrody pieniężne w postaci przelewu na konto bankowe (słabo opłacalne, bo chyba zabierają prowizję), doładowania do telefonu na kartę oraz bon do Empika. Ja korzystam z tej ostatniej nagrody. Bon przychodzi dosyć szybko na podany mail w postaci kodu.
  3. Panel Ariadna. Jest to polska strona z ankietami. badania są dosyć częste. Oferuje tylko nagrody rzeczowe lub wpłatę punktów na cel charytatywny. Punkty zdobywa się również za zapraszanie znajomych. Nagrody może nie są zbyt wyszukane, ale jest ich dosyć sporo i mogę potwierdzić, że je wysyłają. Sama używam blendera ręcznego właśnie zakupionego za punkty na Ariadnie.
    To jest link polecający (reflink) - http://panelariadna.pl/register?ref=987734246

Kolejne ze stron,które wymienię, to strony sprawdzone przeze mnie i wypłacalne, jednak ja nie dostaję na nie ankiet dość często, więc zbieranie na nich punktów trwa trochę dłużej. Są to:

  1. GFK. Jedna z najpopularniejszych stron z ankietami. Nagrody do zdobycia za punkty to elektroniczne bony do sklepów Handlowe Centrum, H&M, Empik i Euro RTV AGD, doładowania telefonów, nagrody rzeczowe oraz wsparcie akcji charytatywnych.
    Ankiety dość hojnie punktowane, ale nie są zbyt częste. punkty można tez zdobyć zapraszając znajomych przez podanie maila osoby zapraszanej.
  2. SW Panel (Students Watch). Obecnie w przebudowie, ale wkrótce ma znowu działać. Strona do tworzenia i wypełnianie ankiet. Ankiet płatnych jest mało, ale punkty zdobyć można też za aktywność, czyli tworzenie ankiet i zapraszanie znajomych. Zbieranie na niej punktów jest bardzo mozolne, ale strona jest wypłacalna. Dotychczas wypłatę można było zrobić na PayPal albo wybrać bon do księgarni internetowej.
  3. Epanel. Jeden z największych polskich paneli ankietowych. Niestety nie dostaję na niego ankiet tak często jak kiedyś. Wypłata na konto bankowe lub wsparcie akcji charytatywnych.
  4. Cenne Opinie. Oferuje nagrody w postaci bonów do sklepów Tesco, TK Maxx, Media Markt i Zalando.
  5. Opinie. Prosta i przejrzysta strona, na której punkty zdobywa się za ankiety i zapraszanie znajomych. Nagrody to przelew bankowy lub na PayPal, bon do Zalando, doładowanie telefonu, wsparcie akcji charytatywnej oraz bidon i kubek termiczny, zapewne z logo strony.
    To jest link polecający (reflink) - https://rejestracja.opinie.pl/zapros.htm?u=76610564

Obecnie sprawdzam strony: Demando, Reaktor Opinii, Badanie Opinii, i-Say, IMAS, Marketagent, Mi iyo, ale na razie niewiele mogę o nich powiedzieć. Chętnie się dowiem, czy macie jakieś doświadczenie z którąś z tych stron.

NIE POLECAM

  1. Toluna. Jest to firma międzynarodowa. Jest to specyficzna strona łącząca w sobie cechy panelu ankietowego i strony społecznościowej, na której użytkownicy mogą tworzyć swoje treści i za tą aktywność zdobywać dodatkowe punkty, o ile aktualnie działa jakiś moderator, który nam je przyzna, bo bywają długie okresy "bezkrólewia", kiedy moderacji po prostu nie ma. Częstotliwość ankiet jest zadowalająca, ale nie zawsze się do nich można zakwalifikować. Drobne punkty dostaje się też za treści sponsorowane i za grę koło fortuny, które jednak najczęściej zatrzymuje się na polu "Powodzenia kolejnym razem". Za zaproszenie znajomych również dostać można dodatkowe punkty. Strona jest wypłacalna, ale czekanie na nagrodę może trwać nawet do 8 tygodni. A nagrody to bony do Empiku, Zalando, TK Maxx, Media Markt, doładowanie telefonu lub wypłata na konto Pay Pal. Punkty można wydać też na loterię, ale jest ona międzynarodowa, więc możliwość wygranej jest naprawdę malutka.
  2. PentagonOnline. Polska strona na której ankiety pojawiają się tak rzadko, że za każdym razem, gdy dostaje od nich zaproszenie do ankiety jestem zdziwiona, ze strona jeszcze działa. Udało mi się wypłacić na niej raz, ale było to bardzo dawno temu.

Na zakończenie napiszę jeszcze raz: nie da się ankiet traktować jako źródło dochodu. Wypełnianie ankiet nie jest też jakoś bardzo uciążliwe. Ja w weekendy wypełniam do porannej kawy i lubię to. Wiele paneli ma już swoje aplikacje mobilne, dzięki czemu niektóre ankiety można sobie spokojnie wypełniać poza domem.
Ja przeważnie wymieniam punkty na karty prezentowe, którymi zasilam swoje saldo na Empiku i Zalando. Dzięki temu od czasu do czasu mogę zrobić tam zakupy nie naruszając budżetu domowego i to cieszy.

Sort:  

Z sw panel wyciągnąłem w tydzień 150 zł, później coś mi pozmieniali i nie dostawałem kasy za polecenia więc olałem... Ale faktycznie można zarobić, tylko potrzeba na to czasu i czasem cierpliwości😉

Posted using Partiko Android

Tez nieźle mi szło na sw, ale jak miałam czas na robienie własnych ankiet i udawało mi się być wysoko w rankingu, bo to też było dobrze nagradzane. W to już się nie bawię, bo dobra i ciekawa ankieta to dla mnie za duzo roboty.

Posted using Partiko Android

Ankiety w internecie to ani doskonałe źródło dochodów ani zło wcielone. To po prostu ankiety w internecie. Wynagrodzenie jest stosowne do nakładu pracy i wymaganych kwalifikacji, czyli niewielkie. Zatem nie ma co nastawiać się na scenariusz "rzucę pracę i od jutra żyję z ankiet", ale też uważam, że jeżeli ktoś ma w oczekiwaniu na coś scrollować FB albo oglądać jakieś jałowe treści, to lepiej w tym czasie wypełnić ankietę.

Nie mam za wiele czasu na ankiety, ale klikam czasem w przysłane propozycje od opinie.pl - właśnie kiedy gdzieś siedzę i czekam. Z wynagrodzenia jestem całkiem zadowolona, bo zwykle za te momenty bezproduktywnego siedzenia wpada mi jakieś 50 złotych co kwartał.

Wydaje mi się, że wyżej punktowane są ankiety dla osób "podejmujących decyzje o zakupach", czyli dla zarabiających i prowadzących gospodarstwo domowe, a takie de facto rzadziej mają czas i chęć na ankiety. Stąd być może rozczarowanie Macieja - jest na razie w mniej "cennej" grupie respondentów.

Przypomniały mi się stare czasy jak popularne były ankiety, zanim wyszły kryptowaluty. Osobiście interesowałem się od strony promowania i jednym z nich jest stary ysense- dawniej ClixSense program do dziś działający. Aktywność spadła, ale i do dzisiaj daje pasywny zarobek. Osobiście lubię tworzyć małe pasywne lejki dochodu do docelowych stron. Do dzisiaj najbardziej godny uwagi ref znana mi osoba działająca i rzetelna od kilku lat.

Tak jak zostało wspomniane już, że zamiast tracić czas na pitu/pitu na socjalach o niczym, to można przekształcić to na zysk i wyciągnąć traszkę wiedzy. Postanowiłem odwiedzić dobre stare czasy co słychać. No i proszę!

JPEG218.jpg

Ta osoba zajmuje się ankietami od 2016 r

Nowa uczestniczka:

JPEG219.jpg

Oczywiście nie jest tak kolorowo, bo część tych zarobków jest z poleconych- lejek pasywnego dochodu:) Taką markę buduje się latami, ale jest jak najbardziej możliwe wyciągnąć parę stówek. Najważniejsze żeby być aktywnym w przedstawianym temacie- nie tylko wstawienie linka.

O proszę. Zaangażowanie, lata doświadczenia i są narody z ankiet. Ciekawi mnie ile czasu trzeba poświęcić na te 15 paneli i w ilu miejscach przekazać takie informacje jak numer telefonu czy jakiś zakres danych osobowych.

To kwestia od osoby skłonnej oddawania swoich danych. Z tego, co pamiętam, to najwięcej żądają dane z ankiet bankowych i pożyczek. Takie ankiety były pokusą, bo najwięcej płaciły. Z telefonami jest tak, że zbierają bazę danych w celu wysyłania reklam itd. swojej bazie. Jeśli chodzi czas przeznaczony w przypadku pierwszej osoby, to jak pisała do 4h i między wolnym czasem.

Ja osobiście tworzyłem mikro blogi do promowania i to wystarczyło. Wstawiałem w surfingach gdzie takie rzeczy były najczęściej oglądane:)

Zatem sporo czasu. Wiadomo - samo z nieba nie napada. :)

Miałam takie propozycje - ankieta z podaniem numeru telefonu, zapytania o wolę wzięcia udziału w ankietach prowadzonych przez telefon. No ale tak jak piszesz - to już do decyzji respondenta.

Ja czasami się skuszę na takie projekty, bo to często są ankiety w formie dzienniczka i wymagają poświęcenia więcej czasu i właśnie danych tj. nr telefonu, ale na razie nie odczułam przez to bardziej natarczywych telefonów z ofertami itd.

Za to e-maile jak się nie ma osobnego, to prywatny może być zaśmiecony. Bywało tak, że znikąd ponad 1000 wiadomości. Bo nagle lista została sprzedana gdzieś, swego czasu nawet na paczkach e-mail zarabiali i można było kupić pakiety 5000 k za 3$ nawet okazyjnie za 1$:/

Dlatego dzisiaj należy być mocno ostrożnym, zanim się zrobi subskrypcję.

O,widzę u tych uczestniczek kilka moich sprawdzanych stron, więc są wypłacalne. I kilka takich, na które zajrzę w wolnej chwili.

Prowadzą swojego bloga na bierząco i jak coś się nie podpada to piszą :)

11natinka11
Marta

Też kiedyś wypełniałem płatne ankiety zanim poznałem kryptowaluty. Udało mi się na tym "dorobić" Jakieś 200 zł w 3 miesiące, a gdybym ten czas przeznaczył na coś na prawdę ciekawego lepiej by mi wyszło, ale trudno ;p

 4 years ago  Reveal Comment