Co wybrać? Dylemat początkującego programisty.

in #polish2 years ago (edited)

Od jakiegoś czasu próbuję swoich sił w programowaniu, nie wiem może jestem trochę już za stary, a może nie. Na pewno słabiej i wolniej przyswajam wiedzę niż młode umysły, nie znam też angielskiego co jest chyba największym moim problemem.

ai_artificial_intelligence_ml_machine_learning_vector_by_kohb_gettyimages_1146634284-100817775-large.jpg

Zacząłem od Pythona, miał być łatwy i szybko przyswajalny. Na początku tak było , później zaczęły się schody i moje załamanie. Jednak po miesięcznej przerwie i powrocie do programowania nagle kod stał się łatwiejszy. Postanowiłem uczyć się dalej. Wykupiłem sporo kursów na Udemy.com i po kilku miesiącach okazało się że Python przestał spełniać moje kryteria.

Przerzuciłem się na C#, po obejrzeniu dwóch kursów stwierdziłem że to jest własnie to o co mi chodzi. Język uniwersalny na wszystkie platformy: windows, linux, OS, android itd. Coś wspaniałego. No i jak to w życiu bywa zawsze musi być coś, coś co człowieka potrafi szybko zniechęcić. Znów ten cholerny angielski, we wszystkich kursach instruktorzy mówią "nie umiesz angielskiego, to zacznij się uczyć". Ta łatwo powiedzieć.

AI-for-Health.jpg

Mimo wszystko nie poddałem się i całkiem fajnie mi szło, do wczoraj. Kiedy zacząłem czytać o C# wydawało mi się że właśnie ten język spełnia moje oczekiwania pomimo trudności jakie mogę napotkać. Nie zwróciłem uwagi na coś na czym najbardziej mi zależało, na sztucznej inteligencji AI. Wydawało mi się że tak zachwalany język programowania będzie miał właśnie taką opcję, a tu wczoraj czytam że niestety to Python jest liderem w tej dziedzinie. I teraz co?

Rozważam powrót do Pythona, sam nie wiem jaką ścieżką podążać, najlepiej by było jakby był język który posiada plusy Pythona i C#. Myślę że najpierw wrócę do Pythona potem będę dalej się uczył C#.

A może ktoś z Was pomoże mi podjąć tą decyzję?

Zdjęcia zamieszczone na blogu pobrane z google.pl

Sort:  

Zacznę od tego, że nie jestem programistą, zaczynałem od MATLABa, którego składnia jest podobna do C i nadal w tym pracuję. Ale to program typowo obliczeniowy choć można w nim zrobić wiele więcej. Jednakże z nauką języków programowania jest trochę podobnie jak z nauką języków obcych - jak znasz jeden język to potrafisz znaleźć analogie podczas nauki kolejnych języków. I łatwiej uczyć się kolejnego języka znając jakikolwiek jeden język. Myślę teraz nad Pythonem bo jest tam kilka bibliotek interesujących z mojego punktu widzenia.

Dzięki za wskazówkę, podjąłem decyzję, wracam spowrotem do Pythona :)

Spróbuj Elixir i jego framework do aplikacji webowych Phoenix, jest oczywiście wiele różnych języków do konkretnych zastosowań ale to w większości przypadków sprawdzi się dużo lepiej niż konkurencja. Poza tym, to moja mania, dowiedz się czegoś więcej o modelach danych. Bardzo się przydaje żeby umieć unikać podstawowych błędów w projektowaniu systemów, z których potem nie ma wyjścia.

Congratulations @ilodz24hd! You have completed the following achievement on the Hive blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You have been a buzzy bee and published a post every day of the week.

You can view your badges on your board and compare yourself to others in the Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

To support your work, I also upvoted your post!