You are viewing a single comment's thread from:

RE: Co blokuje napływ kapitału na platformę STEEM i jak z tym walczyć...

in #polish5 years ago

"chcę, żeby ten post zarobił 10$". Głosujesz gdy ten ma 2$, potem widzisz, że ma 100$ i myślisz sobie "ej, ale ja teraz to już nie chcę, by mój głos tam był" "ej, ale będzie dobra kuracja"

Mając 0.001% udziałów całej sieci ciężko oczekiwać, że będziemy w stanie ustawić dokładnie tę stację radiową, którą chcemy. Możemy jedynie delikatnie przekręcić pokrętło w stronę, która przybliży je do oczekiwanego przez nas położenia ;)

Sort:  

Wolałbym przy każdym poście wpisać przedział, do którego moim zdaniem powinna należeć nagroda, tak, że gdyby zarobił za dużo, mój głos zostałby wcofany bez żadnej mojej straty. Nie chcę być przekupowany groszami z kuracji, by nie podejmować swoich wyborów, chcę faktycznie mieć ten wpływ taki jaki chce i mieć tą obiecaną władzę. To jednak tylko przykład tego, jak niedoskonały i generalnie pokraczny jest system wynagradzania twórców w Steem - pokraczny, niedoskonały, jednak kluczowy, stanowiący trzon i serce Steema, jako serwisu pozwalającego na monetyzację treści i wywieranie wpływu w oparciu o udziały.

Wydaje mi się, że to by była zbyt duża władza, żeby decydować jaka ma być ostateczna nagroda za post :P Nie działamy w próżni tylko razem z innymi użytkownikami i to co możemy to otworzyć wielki pojemnik z rshares i wpuścić do posta określoną ilość, która nam przysługuje. Końcowy rezultat to pewna średnia ważona po kilku czynnikach.

Wolałbym przy każdym poście wpisać przedział, do którego moim zdaniem powinna należeć nagroda, tak, że gdyby zarobił za dużo, mój głos zostałby wcofany bez żadnej mojej straty.

Hmm, nie wiem jak to by miało działać. Jeśli post dostałby nagrodę końcową 10$, ale połowa użytkowników by wybrałaby, że post zasługuje na 5$ a druga połowa, że na 20$ to co miałoby się stać? :P

Dziesięciu użytkowników wybrało przedział 5-10 i łącznie wygenerowali pod postem w ten sposób powiedzmy... Z 6$. Ktoś inny wybiera przedział 20-50, a głos ma taki, że jest w stanie wygenerować 30$. Co się stanie?
Dwie opcje:
Głosy użytkowników którzy oddali swój głos zostają wycofane, a ich VP wraca, bo wartość posta przekroczyła wybrany przez nich przedział. W ten sposób pod postem nie znajduje się 36$, a 30$, co niejako jest... Uczciwe wobec głosujących. Oczywiście każdy, jeśli tylko chce może sobie ustawić przedział 5-10000, wtedy głos się nie wycofa.
Druga opcja fajniejsza - Głosy są wycofywane, a VP wraca, by dobić do średniej wartości przedziału, przekroczenie zaś przedziału skutkuje głosem w dół - fajna sprawka.

Obie opcje wymagają jednak przebudowy systemu kuratorskiego. Dobrym by był taki, który wynagradza podobnie do tego, który jest teraz, jednak uwzględnia w równaniu również to, jak blisko ostatecznej nagrody była ta wartość, którą wytypowaliśmy - to fajne, bo zmusza do racjonalnej i chłodnej wyceny, takiej jakiej STEEM potrzebuje.

Kiedyś chciałem opisać w sumie ten pomysł, jednak uznałem, że jest on zbyt dziwaczny, jednak myślę, że koncept jego trochę pokazuje, jak bardzo kiepski jest nasz aktualny system, który mamy teraz. System, które wynagradza za... Dość dziwne rzeczy. System, który zachęca do generowania dziwnie wysokich albo dziwnie niskich nagród.

Dodam, że opcja którą opisałem w punkcie drugim, przy przyjęciu jeszcze paru dodatkowych założeń, pozwala na... Otrzymywaniu nagród kuratorskich za flagi. I to wtedy, gdy nasz głos jest podobny do głosu innych, którzy zagłosowali na przykład po nas, co jest mega fajne i anty-patologiczne.

Zauważyłem że Santarius wyraża takie opinie w wielu komentarzach. Nie wiem skąd u niego takie socjalistyczne poglądy. Czasów słusznie minionych nie pamięta. Być może nasłuchał się opowieści rodziców lub dziadków że kiedyś to było lepiej. Wszystcy byli biedni i nikt nikomu do kieszeni nie zaglądał, no bo po co, nawet partia nie kradła. Mi tam nie przeszkadza że dobry post zarobi 1000 SBD, chciałbym żeby zarobił nawet więcej, a ten poniższy pomysł to całkowite rozwalenie systemu kuracji lol

Że "poniższy pomysł" jest głupkowaty zaznaczyłem, może mało wyraźnie, jednak zamieściłem bo co szkodzi. Niemniej... Tak czy siak jestem zdania, że przy pomocy SP powinno dać się robić wiele więcej. Jedną z takich rzeczy, które mi się nie podobają jest choćby to, że gdy zagłosuję na 30%, to gdy chcę zamienić na 100, to muszę zapłacić jeszcze raz - no nonsens, powinienem zapłacić jak za 70%.

gdy zagłosuję na 30%, to gdy chcę zamienić na 100, to muszę zapłacić jeszcze raz - no nonsens, powinienem zapłacić jak za 70%

Wtedy system musiałby odnotować dwa głosy z jednego konta, co by było gdybyś jako pierwszy oddał 10 głosów po 10% na ten sam post a po tobie zagłosowałoby kilku whali? Zarobiłbyś kokosy na kuracji.

Niczym nie różni się oddanie 10 głosów 10% od jednego 100% tak na prawdę i to właśnie dlatego najlepszą kurację zdobywamy głosując dużo, małymi kwotami :)

https://steemblockexplorer.com/@mmmmkkkk311/mieso-mleko-cukier-rak

Gdybyś oddał pierwszych 10 głosów z jednego konta, zarobiłbyś procentowo kilka lub kilkanaście razy więcej niż osoba która oddała głos nr 11 (order by time)