Podsumowanie roku 2018 i plany na kolejny rok

in #polish5 years ago

Przed nami koniec roku 2018, który nadszedł całkiem niespodziewanie (prawda?), a wraz z nim - czas na podsumowanie tego co z założonych celów udało nam się zrealizować, a także to, czego nam się nie udało i wyciągnąć z tego odpowiednie lekcje. Takie ćwiczenie robię co roku, w zasadzie od dzieciństwa. Cieszę się z efektów tego roku, bo włożyłam duży wysiłek w to, żeby sfinalizować w końcu sprawy, które przychodziły mi kiedyś z dużym trudem i które odkładałam na później. Pracowałam nad tym dość ciężko, planowałam swoje dni tak, żeby nie tracić czasu. Mam nadzieję, że z umiejętnościami, które zdobyłam, rok 2019 będzie jeszcze bardziej udany.

Pamiętacie koło życia, o którym pisałam na początku ubiegłego roku? Myślę, że koniec roku to dobry moment na podsumowania i planowanie z takim właśnie ćwiczeniem.

dog-734689_1920.jpg
https://pixabay.com/pl/pies-dogue-de-bordeaux-dog-angielski-734689/

Rozwój osobisty i duchowy

2018
Plusy: Zaczęłam się dokształcać i pracować z dziennikiem coachingowym Kamili Rowińskiej, który póki co bardzo polecam! Potrafi zadać dobre pytania, które dają do myślenia. Choć nie od niej dowiedziałam się o kole życia, to tam też je znajdziecie, a do tego świetne pytania, które pomagają pracę z nim. Zapisałam się też na dodatkowe studia online, tak, żeby móc się uczyć elastycznie, po pracy.
Minusy: Żałuję, że nie zaczęłam dokształcać się bardziej intensywnie jeszcze będąc na studiach, ale co zrobić. Nie przeznaczyłam też dość czasu na swoje życie duchowe.
2019
Dokształcać się. Chciałabym też nauczyć się pythona i popracować nad pewnością siebie.

IMG_0422.JPG

Zdrowie i aktywność fizyczna

2018
Plusy: Zaczęłam ćwiczyć boks i okazało się, że to jest aktywność fizyczna która mi bardzo odpowiada. Otrzymałam też jadłospis od dietetyka.
Minusy: Prawda jest taka, że jadłam w tym roku wszystko, co miałam pod ręką. Plusem jest, że zwykle jem wegańsko + ryby i ograniczałam gluten (jak się okazało nie toleruję soi, jajek, pszenicy, nabiału itd., więc to jedyna opcja), jednak nie zawsze trzymam się diety i ma to wpływ na moje samopoczucie.
2019
Rozwinąć w sobie nawyk zdrowego (dla mnie) odżywiania i gotować zgodnie z jadłospisem od dietetyka - bez odstępstw. Ćwiczyć boks 2 razy w tygodniu i jogę raz w tygodniu. Pić wodę! Zadbać o higienę psychiczną - nie przepracowywać się, pilnować wolnych weekendów (lub zajmować się innego rodzaju aktywnością).

money-3550285_1920.jpg
https://pixabay.com/pl/money-pieni%C4%85dze-kasa-oszcz%C4%99dno%C5%9Bci-3550285/

Finanse osobiste

2018
Plusy: Nauczyłam się lepiej gospodarować swoimi finansami, zacisnąć pasa i pracować więcej, wtedy, kiedy trzeba, żeby odłożyć na jakiś ważny cel, a w pracę wkładać całe serce, bo każdy wkład procentuje.
Minusy: Jednym z moich celów na rok 2018 było oszczędzanie pieniędzy i poległam na tym polu, jednak uważam że było warto, bo zainwestowałam w swój rozwój i zdrowie, dużo energii włożyłam w edukację, zrobiłam prawo jazdy (po raz pierwszy od 10 lat poszłam na kurs i sfinalizowałam to, czego mi się wcześniej nie udało) itp.
2019
Oszczędzać pieniądze! Odłożyć na wakacje, tak, żeby móc zaprosić rodziców na wyjazd w jakieś ładne miejsce. Należy im się!

the-ruins-of-the-3617441_1920.jpg
https://pixabay.com/pl/ruiny-kamienny-mur-zamek-3617441/

Życie zawodowe

2018
Plusy: Dostałam długo oczekiwany awans i przenoszę się do innego oddziału firmy. Bardzo długo zajęło mi zebranie w sobie wewnętrznej siły na to, aby powalczyć o siebie na arenie zawodowej, po studiach byłam bardzo niepewna siebie i to spowodowało pewne spowolnienie. Myślę, że w końcu się sprawdziłam w swojej roli i dlatego obie strony to doceniły. Poza tym wraz ze współautorami napisałam 5 abstraktów na konferencje naukowe, z czego już dwa zostały zaakceptowane i rozwinięte do pełnych referatów.
Minusy: Odrzucone zostały tłumaczenia, w które włożyłam ogrom czasu i serca. Walczyłam o to bardzo długo i nie wierzyłam że w ułamku sekundy projekt może się sypnąć, ale wyciągnęłam z tego ogromne wnioski dla siebie na przyszłość i będę czerpać z tej lekcji jeszcze bardzo długo. Ewidentnie nie byłam gotowa na realizację tego przedsięwzięcia i zabrałam się za to przedwcześnie i w niewłaściwy sposób.
2019
Intensywnie rozwijać swoją wiedzę techniczną. Wystąpić na konferencji naukowej jako prelegent. Wrócić do tłumaczeń z łotewskiego i pisania artykułów o tematyce architektonicznej - rozwijać się w tych dziedzinach.

Życie uczuciowe & Przyjaciele i rodzina

Te tematy pozostawię do własnych przemyśleń. :-)

BXXM0524.JPG

Wypoczynek i rozrywka

2018
Plusy:
Zwiedzałam Amerykę. W grudniu zaczęłam uczyć się jazdy na nartach - to chyba nie dla mnie, ale było fajnie!
Minusy:
Byłam zdecydowanie przepracowana - zdarzały mi się tygodnie po 80 godzin pracy czy innego rodzaju działalności umysłowej. Jestem już chyba na to za stara i chciałabym to ograniczyć w przyszłym roku. :)
2019
Znaleźć nowe hobby i sposób wypoczynku. Może nauczyć się grać w tenisa?

IMG_0279.JPG

Otoczenie

2018
Plusy: Jedynym plusem ostatniego mieszkania byli współlokatorzy, z którymi mam nadzieję zachować przyjaźń na kolejne lata - wspaniali ludzie!
Minusy: Liczni współlokatorzy, ciągłe przeprowadzki, wilgoć, rozmaite owady itd. za ogromne pieniądze w Nowym Jorku - na to już jestem za stara i wymęczyło mnie to konkretnie w tym roku. Czas się ustabilizować.
2019
Mieszkanie bez współlokatorów w bezpiecznej okolicy.

pencils-762555_1920.jpg
https://pixabay.com/pl/o%C5%82%C3%B3wki-pi%C5%9Bmie-napisa%C4%87-blog-blogger-762555/

Działalność charytatywna

2018
Plusy: Na samym początku roku wydana została książka. Aktualnie pomagam pracować nad drugim tomem. Pierwsza książka spotkała się z dużym zainteresowaniem i otrzymała nagrody za jej projekt graficzny, bardzo mnie cieszy, że mogłam się przyczynić do jej powstania.
Minusy: Niestety z racji dużego nawału pracy nie byłam zaangażowana do takiego stopnia, w jakim bym chciała.
2019
Zaangażować się w dodatkowe projekty oraz rozplanować i zasięgnąć wiedzy dot. własnych działań non-profit w dziedzinie konserwacji opuszczonych zabytków na kolejne lata.

A do tego 2018 rok to dla mnie 11 miesięcy na steemit i 1166 postów (w tym komentarzy)! Mam nadzieję, że i kolejne będą możliwe w tym samym fajnym gronie. :)
Powiedzcie mi, czy Wy podsumowujecie miniony rok? Czy macie na to jakieś swoje sposoby? Zawsze miło jest spojrzeć na sukcesy danego roku, ale warto też przeanalizować swoje porażki i wyciągnąć z nich lekcje, i wyznaczyć nowe cele. Czy to był dla Was dobry rok, czy jednak liczycie, że 2019 będzie lepszy? O czym marzycie? :)

Sort:  

Bogaty rok. Oby następny był równie ciekawy.

Hej! Dzięki za świetna analizę ubiegłego roku!
Ja jeszcze się nie zabrałam za to:(

Jeśli chodzi o ubiegły rok, to w końcu zapisałam się na lekcje baletu! Przez kilka lat o tym rozmyślałam, aż to zrobiłam. Kolejny temat do opracowania, to nauka gry na fortepianie:) Poza tym biorę udział w ksiażkowym przedsięwzięciu @bowess. Plan jest taki, by przeczytać 52 ksiażki w 2019:)

Trzymam kciuki za Twe plany i marzenia!

O super! Trzymam kciuki za Twoje postanowienia. Dzięki za info o książkach, też chciałam to zrobić, a tu proszę bardzo :D

Wspaniałe podsumowanie! Moje są bardziej spontaniczne, chyba muszę wziąć z Ciebie przykład.

Powodzenia, życzę Ci spełnienia wszystkich marzeń :)

Dziękuję Ewo i nawzajem! Cudownego Nowego Roku! :)

Powiedzcie mi, czy Wy podsumowujecie miniony rok? Czy macie na to jakieś swoje sposoby?

Steemit jest dobrym sposobem ;) O ile na bieżąco spisuje się pomysły i opisuje realizowane działania. Wtedy pod koniec roku wystarczy przejrzeć posty i już :)

Dokładnie! Tym też się kierowałam :D