Świąteczna klasyka czyli schabowy inaczej

in #polish4 years ago (edited)

IMG_20200611_140028.jpg

Hej

Dzisiaj przewrotnie, bo nie schabowy i nie tradycyjny. Miałam piersi i je urozmaiciłam. Panierka-to podstawa. Za każdym razem robię inną w zależności od tego co mam pod ręką. Dzisiejszą mogę polecić bo wyszła super. ZAPRASZAM

4 łyżki płatków owsianych błyskawicznych
4 łyżki bułki tartej
4 łyżki płatków kukurydzianych
1 łyżka migdałów płatków
1 łyżka słonecznika
1 łyżeczka słodkiej papryki
szczypta soli

Słonecznik i płatki migdałów podrumieniam na suchej patelni. Studzę i przekładam do malaksera. Dodaję resztę składników i miksuję do uzyskania gładkiej panierki. Ja nie lubię tak zupełnie gładkiej, więc zostawiam takie małe grudki. Kotlety rozbijam, lekko solę i pieprzę. Najpierw obtaczam w jajku potem w panierce. Smażę na łyżce masła i dwóch łyżkach oleju-to zapewnia fajny smak i aromat kotletów. U nas dziś reszta tradycyjnie: młode ziemniaczki i mizeria. Moje dzieci stwierdziły, że to najlepsze a'la schabowe. SMACZNEGO