Kuratorstwo pl-historia [Dyskusja]

in #polish5 years ago

Ostatni tydzień obfitował w gorące wydarzenia w polskiej społeczności steem. Wszystko zaczęło się od wykrycie przekrętów jakich dopuszczał się jako kurator @astromaniak. Wykorzystywanie kuratorstwa w niezgodny z przeznaczeniem sposób wykryła dla nas i opisała @nieidealna.mama w swoim poście o wdzięcznym tytule Każdy orze jak może? Jeden lepiej, drugi gorzej.... Niestety zamiast przeprosin, lub wyjaśnień otrzymaliśmy raczej coś co można nazwać fochem. Co gorsza, w związku z napiętą sytuacją i dyskusją w komentarzach pod wzmiankowanym artykułem, jeden z naszych polskich wielorybów (delfinów?) @mmmmkkkk311 zdecydował się zamknąć swój autorski program wspierania polskiej społeczności. Na szczęście został jeszcze @diosbot i wsparcie od wielorybów z @wise. Niemniej cała ta sytuacja wzbudziła gorącą dyskusję (głównie chyba na naszym discordzie) o obecnym kształcie polskiej społeczności, o tagach tematycznych i kuratorach. I bardzo dobrze, bo stare rozwiązania nie do końca przystają do obecnej sytuacji. Zresztą polecam ostatni wpis @herbacianymag z którym się zasadniczo w całości zgadzam. Tyle tytułem wstępu.

PL-Historia

kurator historia
Jednym z tagów wspieranych poprzez Wise dzięki uprzejmości @noisy jest #pl-historia, tag wciąż mimo spadku ogólnej ilości postów aktywny, a od powrotu @dutmistrz'a ponownie zapełniony świetnymi artykułami o wojnie secesyjnej. No i właśnie. Ostatni artykuł został dostrzeżony przez @glass.wolf, który się był swoją radością z tego faktu podzielił na discordzie. To z kolei wywołało pytania (i znowu dyskusję) czemu taki dobry artykuł ma tak niską wycenę. Jednym z powodów jest przynależność do sp-group co wyklucza ze wsparcia od diosbota i mmmmkkkk311. Drugi powód wypłynął wczoraj gdy @herbacianymag pokazał że (m.in. ja) zamiast pytać o brak wsparcia od diosbota, powinniśmy pytać czemu kurator tagu pl-historia nie głosuje głosem od Noisego. To pytanie zadaję teraz publicznie do naszej kurator tagu #pl-historia: @foggymeadow. Przypuszczam, że brak czasu, albo nawet głowy do tego jest powodem i to rodzi kolejne pytanie czy nie lepiej kuratora zmienić?
Tu od razu muszę powiedzieć, że jeszcze wczoraj bez wcześniejszej rozmowy z foggymeadow zostało zadane na discordzie pytanie kto by chciał być kuratorem tagu, na co ja odpowiedziałem swoją chęcią (w konsekwencji @nieidealna.mama poleciła mnie na to "stanowisko" Noisemu, ale bezskutecznie, samo polecenie wywołało(a jakże!) dyskusję na discordzie wise o samym systemie wsparcia kuracji). Pytanie jest i do @foggymeadow (której posty bardzo cenię), bo może po prostu nie ma czasu (tak zakładam) i do @noisy'ego czy podtrzymuje swoją chęć aby jego głosy szły na dobre teksty z tego tagu. To o tyle ważne, że straciliśmy też wsparcie z PM, które szło na tag #pl-tradycje na którym też pojawiały się dobre artykuły z historią związane (chociaż ostatnio głównie jednego autora). Historia jest ważna i fajna, uważam że warto ją wspierać i mam nadzieję że uda się to wsparcie wznowić.

Kurator

Nie jestem "łasy" na to stanowisko, więc jeśli tylko obecny kurator by się "reaktywował", a nasz patron dalej by miał zaufanie to temat dla mnie jest zamknięty. Mi zależy przede wszystkim aby to wsparcie było, a nie kto będzie go udzielał. Nawet więcej, jak wspominałem zgadzam się ze stanowiskiem @herbacianymag, który między innymi uważa że kurator powinien być głównie czytelnikiem, a mi się zdarza napisać coś około historycznego. Więc jeśli @noisy by zechciał mi powierzyć swój głos na tym tagu, to bym stracił szansę na ten głos pod swoimi postami, jako że uważam również iż kurator nie powinien na swoje posty głosować cudzym głosem w ogóle.

Załóżmy że foggymeadow przestanie jednak być kuratorem historii, dlaczego @nosiy powinien zaufać akurat mi? No cóż, przyznaje że nie jestem historykiem, więc nie mam wiedzy specjalistycznej. Jak ktoś jakąś głupotę napisze to jest szansa, że tego nie zauważę. Jednocześnie jednak historia zawsze była dla mnie czymś fascynującym i lubię wszelkie teksty z tej dziedziny (chociaż najbardziej I RP), dzięki temu jako tako wiedzę mam. Na pewno też będę tutaj aktywny, gdyby się zmieniło, dam znać. Dodatkowo w związku z powyżej zarysowanymi poglądami można też myślę założyć, że nie będę nadużywał "władzy", więc głos ten faktycznie będzie służył całej społeczności, nie jednej osobie. Dodatkowa aktywność? Nie jestem przekonany aby konkursy itd były najlepszym podejściem, nie wiem, rozważyłbym to. Najlepszym co kurator może zrobić to myślę motywować tych co piszą, tych co pisali i tych co jeszcze się nie zarejestrowali na steem żeby zechcieli się dzielić swoją konkretną wiedzą. Akcja więc nie powinna być kierowana do całej społeczności, ale do faktycznie ludzi którzy i tak ten tag wykorzystują/by wykorzystywali. Nie wiem na ile bym był w stanie coś zdziałać, ale bym na pewno próbował. A jak się nie sprawdzę to można mnie bez żalu wykopać :)

Dyskusja

Na koniec chciałbym zaproponować dyskusję o tym nie tylko jak powinny wyglądać tagi, ale również kuratorstwo i nad nim kontrola. Oczywiście, zawsze ostatnie słowo ma osoba posiadająca SP, ale może przynajmniej warto byłoby wypracować jakąś stałą drogę do zmian w kuratorstwie? Nie wydaje mi się by najlepszym rozwiązaniem było jak to proponuje @herbacianymag walić drzwiami i oknami, lobbować jak się da, czy jak mówił @nicniezgrublem i @noisy żeby po prostu napisać do nich z propozycją, z sugestią, żeby zwyczajnie pogadać. Wydaje mi się, że to zawsze powinna być jakaś publiczna wymiana zdań, zgłoszenie, przedstawienie się społeczności, nie wiem może to bez sensu. Co uważacie? Wiecie w ogóle kto jest kuratorem na jakim tagu? Ja po za kilkoma osobami nie (co jest tylko i wyłącznie moją winą, bo wszystko jest do sprawdzenia w Wise). Mówimy o społeczności polskiej, ale jak wiele w nie jest z faktycznie społeczności?


Tag #pl-wise jako miejsce zgłaszania propozycji zmian w kuratorstwie zasugerował @perduta, chałwa :)

Sort:  

Przede wszystkim odniosę się do wstępu.

Jak sam to nazwałeś - wykryłam przekręty Astromaniaka. To co mnie vardzo dziwi to fakt, że większość osób potraktowała mnie jako osobę winną, oczywiście z @mmmmkkkk311 na czele. Cóż, może to nasza Polska mentalność l, może kwestia wychowania, może jeszcze coś innego sprawiają, że osobie winnej "bije się brawa", a osobie, która przekręt wykryła - zarzuca się zepsucie wsparcia dla Polish.

Osobiście uważam, że jeżeli ktoś robi coś złego to tylko on jest temu winien. Nie moją winą jest to, że MK zamknął PM. Jest to tylko i wyłącznie jego dezycja. Nie moją winą jest to, że MK uważał że Astromaniak robił wszystko w porządku, kiedy to reszta kuratorów starała się o rezkręcenie swoixh tagów.

W każdym razie uważam, że dobrze się stało, że PM zostało zamknięte. Jeżeli tak miałoby wyglądać wspieranie Polskiej społeczności... To niech lepiej tego nie będzie.

Oczywiście, żeby była jasność, ja nie liczyłam na oklaski. Ja liczyłam na odrobinę sprawiedliwości.

Na szczęście @noisy zachował się według mnie bardzo dobrze. Nie ukarał za przekręty Astromaniaka całej społeczności, a jedynie zablokował Astromaniakowi głosów na siebie. To się ceni :)

W związku z tym:

Screenshot_20190327_102005_io.partiko.android.jpg

Uważam, że mimo wszystko kurator pl-kosmos powinien zostać zmieniony.

Hej, hej to tylko był zarys sytuacji, żadnych ocen :p jeśli o nie chodzi to ja uważam że dobrze zrobiłaś. Zawsze można coś zrobić lepiej oczywiście, ale co do zasady jesteś w tej historii jak najbardziej pozytywna bohaterką. Przynajmniej dla mnie.

Ja uważam że PM powinno być zmodernizowane a nie usunięte, ale to autonomiczna decyzja MK. Niezależnie nie winię Cię za zamknięcie programu. I hej nie wiem czy ktokolwiek na serio tak myśli. Głowa do góry i Dobra Robota! 💪

A co do pl-kosmos to powinno zniknąć jako kuracja na korzyść pl-nauka, szerszy tag.

Votum separatum! @nieidealna.mama byłaby pozytywną bohaterką, gdyby zachowała jakąś konsekwencję w tym co robi/pisze. Wówczas miałbym pewność co do intencji. Może nie udzielam się na czatach, bo nie mam na to czasu, doskonale jednak pamiętam co kto pisał w tzw. "aferze krasnalka". Jeśli zatem ktoś raz pisze, że boty są ok, a innym razem oskarża innych, że używają botów, no to coś jest nie tak. @nieidealna.mama jest jednak zawsze mądrzejsza i wie lepiej od MK jak ma funkcjonować jego bot. Z Wise to inna para kaloszy. Można było jednak załatwić tę sprawę bez rozgłosu, tak by Noisy nie musiał się o tym dowiadywać z wpisu. Ale tu nie chodziło o dobro Steema, tylko o dowalenie @astromaniak'owi. Zresztą @idealna.mama nawet nie ukrywa, że go nie lubi.

Sam zresztą mógłbym powycinać różne wypowiedzi idealnej.mamy, napisać post, odgrzewać stare kotlety i monetyzować kolejną gównoburzę. Sęk w tym, że sprowadziłem na Steema kilkadziesiąt osób i od wielu mam info zwrotne, że to jest platforma dramowa, gdzie ciągle są jakieś wojny. Transparentność jest ok. Sęk w tym, że w wykonaniu idealnej.mamy jest ona wybiórcza. Inna w stosunku do kolegów, inna w stosunku do reszty.

Co do @foggymeadow to nigdy nie pretendowała by być kuratorem na #pl-historia. Bierz Pan ten tag bez pytania :)

Od końca.
Kuratorstwa nie można brać, można je dostać. To decyzja noisy.

Co do Nieidealnej. Nie chcę i nie zamierzam oceniać całości działań. Dla mnie historia zaczyna się na przekrętach astromaniaka, a kończy na ujawnieniu i tego konsekwencjach. Odnosząc do realnego życia. Czy fakt że jakiś policjant /prokurator ma nieczyste sumienie sprawia że w jakiejś sprawie która wykrył i ujawnił nie jest pozytywnym bohaterem tej sprawy? No moim zdaniem jest.

Z tego co Nieidealna mówiła, chciała najpierw załatwić sprawę bez postu, nie mam w sumie powodu nie wierzyć.

Słusznie krytykujesz ciągłe jakieś dramy w społeczności i podzielam ten hm niesmak tym, ale to tylko wstęp, opis sytuacji, a zaraz cofniemy się nie wiadomo jak daleko wypominając jeden drugiemu grzechy. Bez sensu. Po co?

Posted using Partiko Android

Od końca.
Kuratorstwa nie można brać, można je dostać. To decyzja noisy.

Co do Nieidealnej. Nie chcę i nie zamierzam oceniać całości działań. Dla mnie historia zaczyna się na przekrętach astromaniaka, a kończy na ujawnieniu i tego konsekwencjach. Odnosząc do realnego życia. Czy fakt że jakiś policjant /prokurator ma nieczyste sumienie sprawia że w jakiejś sprawie która wykrył i ujawnił nie jest pozytywnym bohaterem tej sprawy? No moim zdaniem jest.

Z tego co Nieidealna mówiła, chciała najpierw załatwić sprawę bez postu, nie mam w sumie powodu nie wierzyć.

Słusznie krytykujesz ciągłe jakieś dramy w społeczności i podzielam ten hm niesmak tym, ale to tylko wstęp, opis sytuacji, a zaraz cofniemy się nie wiadomo jak daleko wypominając jeden drugiemu grzechy. Bez sensu. Po co?

Posted using Partiko Android

Czy fakt że jakiś policjant /prokurator (...)

Raczej "Los Pepes"... ;)

  1. Boty są dla mnie ok. Z Astromaniakiem chodzi raczej o to, że na siebie wydawał z puli PM zamiast na społeczność. Mało postów na tagu? To trzeba rozkręcić tag. Nie ma na to czasu? No patrz, a na podbijanie swoich postów czas jest. Można także zrezygnować z funkcji opiekuna tagu :)
    Dlaczego pkocjan, Ewa czy ja potrafiłyśmy dbać o "swoje" tagi, zachęcając ludzi do korzystania z nich?
    A może po prostu lepiej jest mówić "aaa na tagu nic się nie dzieje, to sobie podbije sam"? :)
    Już nie wspomnę o przekłamanych raportach... Kiedy inne osoby robiły raporty rzetelnie :) chociaż.. Widać, że kompletnie mie zrozumiałeś celu tego posta.

  2. Oczywiście, że chciałam załatwić to najpierw załatwić "po cichu", tak, aby nie dowiedział się o tym nikt. Możesz zerknąć na ostatni post PM Astromaniaka, tam jest nasza rozmowa. Zobacz co mi odpisał, że nie chce załatwiać nic potajemnie.
    Zdecydowałam się napisać post, aby nie tylko noisy czy mk się o tym dowiedzieli, ale cała społeczność. Może dzięki temu w przyszłości (chociażby najbliższej) unikniemy tego typu oszustw.

  3. Nie chciałam być bohaterką :)

Screenshot_20190329_224633.jpg

Ekhm bohater ma dwa znaczenie bohater jako "heros" i bohater jako postać pierwszoplanowa historii i w tym rozumieniu można być pozytywnym i negatywnym bohaterem jakiejś histori.

Posted using Partiko Android

Ciężko wciągnąć steemian w dyskusję.
Wielu nie wykazuje się aktywnością poza swoje posty.

Ty wykazujesz się aktywnością, więc przez samo, to myślę, że nadajesz się bardziej niż obecny kurator, a jeśli ktoś będzie chciał zająć twoje miejsce, to stań z nim w szranki, chyba że osoba samym swoim autorytetem spowoduje, że będziesz chciał stanąć w szranki.

Pozostaje Ci jeszcze odczekać, a brak sprzeciwu i z wyrażeniem chęci starać się u noisy na ustawienie reguł.

Sam widziałeś, że to my chcieliśmy jakiegoś społecznego namaszczenia, a nie po prostu wyrażenia chęci, ale jak widać o to ciężko

Ano właśnie ciężko, a szkoda bo to myślę z pewnością lepsza okazja do "wymiany ciosów" niż personalne dramy ;) pokłócimy się o coś bardziej poważnego! I niech to będzie okładanie się argumentami, z konstruktywnymi wnioskami na końcu! Eh marzenia ;)

Posted using Partiko Android

Co to w tym wątku odwróciliśmy się rolami? Tak można by pomyśleć ;P
Moim zdaniem historia to bardzo dobry tag i warto go wspierać, bo nieporównywalnie więcej pracy trzeba włożyć, a mamy dość duże szczęście do osób piszących o historii i nie przynudzają raczej.

Widziałem wielu którzy pisali świetne rzeczy (historyczne) całkiem za darmo, nie tyle dla rozgłosu, co dla własnej wprawy, z pasji, może żeby pokazać kiedyś w CV. Nie wiem jaka jest przyszłość steema Ty Fervi widzisz ją w czarnych barwach, ja bym chciał w jasnych, bo Internet z miejsca wolnej wymiany myśli staje się coraz bardziej skomercjalizowanym narzędziem niewolenia. Nie wchodząc zbyt głęboko, widzę miejsce pasjonatów, w tym historii własne w takich jak to miejscach, z pomocą engrave.
Więc, ufam że tag historyczny jak najbardziej ma przyszłość :p

Posted using Partiko Android

Plus w imię poprawności politycznej coraz ciężej będzie o prawdziwą niezakłamaną historię.

@foggymeadow "kurator" to myląca może nazwa. Noisy dał uprawnienia żebyś mogła głosować jego głosem w tych tagach poprzez wise. Nie wiem, może zrobił to bo tak i nie miałaś wiedzy, a może było to dawno i nie pamiętasz nawet ;) tak czy siak możesz dysponować sporym głosem na tych tagach, póki role nie będą zmodyfikowane. Zachęcam do korzystania jeśli jest jeszcze co upvotować :)

Posted using Partiko Android

Hej! Pl-historia to nie moja bajka. Ja zajmuje się tylko historią sztuki i sztuką - jako szeroko pojętą.

Congratulations @sarmaticus! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You made more than 800 comments. Your next target is to reach 900 comments.

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Do not miss the last post from @steemitboard:

3 years on Steem - The distribution of commemorative badges has begun!

You can upvote this notification to help all Steem users. Learn how here!