Placki śniadaniowe cytrynowe z cieciorki i kaszy jaglanej z przyprawami korzennymi

in #polish6 years ago (edited)

E8AFADA7-EAB0-49B2-846D-C30EC3C90B7F.jpeg

Dzisiejsze śniadanie zawdzięczam postom @zdrowie, @xuanito, @edarian (“Czym zastapić jajka? Zamienniki jajek”), @naila7894 (“Rzeźnia, czyli co Ci jeszcze wytna”).

Korzystałam już z przepisów @xuanito i @zdrowie. Przepisy sa doskonałe i jedzenie wychodzi apetyczne i aromatyczne. Polecam jeśli jeszcze nie mieliście szansy by się pobawić ich recepturami.

Artykuł @edarian o substytutach jajek okazał się dziś zbawienny. Lodówka pusta w zwiazku z tym poszukiwałam alternatyw dla jaj. Siemię lniane idealnie się sprawdziło.

Dzięki @naila7894 moje śniadanie zostało wzbogacone w ostropest plamisty. Stał w szafce już od pewnego czasu i tylko czekał na moment swej sławy. Artykuł przypomniał mi, że ta roślina wspomaga pracę watroby. Dobrze ja mieć w kuchni podczas przyrzadzania posiłków. Odrobina do porannej owsianki czy koktajlu owocowo-warzywnego zapewni lepsze funkcjonowanie watroby.

Wracajac do rzeczy: mój śniadaniowy smakołyk to jedna wielka improwizacja. Czytałam przepisy na placki, a że mam dzisiaj dużo czasu, postanowiłam tworzyć.

Kasza jaglana i cieciorka to nowy zestaw. Razem ich nie jadałam. Dodałam też cytrynę dla aromatu i przyprawy korzenne. Dlaczego nie?

Proporcje - jak mi się odmierzyło, tak było. Używałam szklanki i łyżki. Produkt końcowy był dosyć gęsty. Ogólnie śniadanie wyszło wspaniałe. Placuszki skapane w syropie klonowym i posypane cynamonem podbiły nasze serca. Kilka zostało. Sprwdzę jak smakuja na zimno.

Składniki:

  • ugotowana cieciorka ( jeśli jest woda z gotowania zachowana, to będzie użyteczna)
  • ugotowana kasza jaglana
  • maka pszenna
  • siemię lniane (zmielone)
  • szałwia hiszpańska
  • przyprawy (kardamon, imbir, kurkuma, gałka muszkatołowa)
  • wanilia
  • sok i skórka z cytryny
  • ostropest plamisty
  • proszek do pieczenia
  • łyżka octu jabłkowego
  • syrop klonowy
  • cynamon

Pierwszy krok to moczenie siemienia lnianego. Jedna łyżka siemienia zalana trzema łyżkami wody posłużyły mi za jedno jajko.

Cieciorkę, około pół szklanki, ugotowana kaszę jaglana, mniej wiecej tyle samo, przyprawy (łyżeczka wystarczy), ostropest (też dodałam łyżkę), makę pszenna przesiana z proszkiem, elementy cytrynowe i namoczone siemię z łyżka syropu klonowego plus ocet miksowałam do uzyskania jednolitej masy. Szałwia hiszpańska i wanilia nie zostały pominięte - dwie łyżki razem.

1B90D7E5-3DF9-4793-8F38-6204D0586A5B.jpeg

Podlewałam mieszankę woda z cierciorki. Potestujcie jaka konsystencja najbardziej Wam odpowiada. Mnie się dobrze takie solidne placki smażyło i przewracało. Nie rozlewały się po patelni. Ważne!

Smażyłam placki na rumiano na wolnym ogniu. Potrzebowały więcej czasu by się upiec w środku, niż tradycyjne pszenno-jajeczne.

8226F289-32DD-40A6-A42B-01AA8CBB9306.jpeg

Podałam śniadanie z cynamonem, syropem klonowym i świeżymi owocami.

1DEE50E6-A9A1-482F-9E93-69CD4FBD475F.jpeg

Smacznego!

Czekam na Wasze komentarze, pytania lub uwagi.

Sort:  

Wow moje placki nie umywają się do Twoich, cóż za ciekawe użycie cieciorki. Takie śniadanie na pewno syci na bardzo długo 😊

Były znakomite i bardzo sycace:)
Dzięki! Twoje też sa pyszne!

Super to wygląda muszę koniecznie sprobować :) ps.Ostropest na zrowie!!!

Dzięki za przypomnienie o tym zielsku! Czasami kupuję i zapominam, że mam.

No mega pomysł! Wyglądają na konkretne syte placki (fajna porcja białka na śniadanie).
Co do zamienników jajek, chia ma podobne działanie jak siemię i wydaje mi się, że użycie tylko jednego z nich też by wystarczyło. W tych plackach jajko można też spróbować zamienić dojrzałym bananem, przy okazji zadziałałoby jako dosładzacz ;))

Tak. Jestem świadoma działania ziaren szałwii hiszpańskiej. Ta łyżka ziarenek była dodana dla chrupkości. Uwielbiam je rozgryzać. Podobnie jak mak;)

Dzięki za komentarz!

No tak! Uwielbiam to, że do swoich przepisów dodajesz mak. Nie jest "modny", a przecież jest bardzo dobrym roślinnym źródłem wapnia.

Mak w Polsce, z moich obserwacji wynika, jest “światecznym” prodkutem spożywczym. Makowiec, kluski z makiem, kutia, sernik z makiem... Czasami jakiś piegusek się upiecze... Nie mam innych skojarzeń z makiem. A tak na dobra sprawę mak można do całej gamy potraw dodawać! Czasami mam wrażenie, że jesteśmy bardzo ograniczeni kulinarnie. Czas na zmiany!

Super improwizacja! :)