Moja próba sił na Hali Miziowej (MTB)

in #polish4 years ago

Dzisiaj może mniej egzotycznie, bo coś z naszego podwórka i z moich najbliższych okolic.

Kilka tygodni temu, gdy w górach panowała jeszcze nieco bardziej jesienna pogoda, miałem okazję spróbować swoich sił w jeździe rowerem po górach.
Wcześniej już trochę jeździłem, i choć trasy, które pokonywałem były dla mnie ambitne, to teraz postanowiłem wziąć byka za rogi i zmierzyć się z naprawdę dużą górą.

Moim celem miało być Pilsko, a dokładniej mówiąc Hala Miziowa, malowniczo położona na stokach pod szczytem Pilska. Schronisko znajdujące się na Hali Miziowej to najwyżej położone schronisko w polskich Beskidach (1.330 m.n.p.m), a sam szczyt Pilska, górujący nad nim na wysokości 1.557 m.n.p.m to drugi co do wysokości (po Babiej Górze) szczyt w całych Beskidach. O Babiej Górze nie mogłem jednak marzyć, bo położony na jej stokach Park Narodowy wyklucza wszelką aktywność rowerową w tamtym rejonie.

Do Radziechowy-Wieprz docieramy pociągiem. Z góry przepraszam, jeżeli źle odmieniam nazwę tej miejscowości, ale nigdy nie wiem jak powinna ona brzmieć w poszczególnych przypadkach. Radziechowów-Wieprz ? Radziechów ? Może ktoś pomoże ;-)

Stąd jedziemy już na rowerach. Pierwsze 20 kilometrów miało być rozgrzewką po asfalcie. Przez Juszczynę chcieliśmy dotrzeć do Sopotni Wielkiej. Jak się jednak okazało, aby przebrnąć przez ten odcinek trzeba było pokonać podjazd na przełęcz rodem z toru de France. Nic to, że po asfalcie, nic to, że tylko 20 kilometrów, skoro w międzyczasie trzeba było pokonać niemal 400 metrów przewyższenia, by potem z powrotem zjechać na dół do Sopotni. Po tej "rozgrzewce" byliśmy już na prawdę zmęczeni.

Z Sopotni ruszamy zielonym szlakiem w kierunku Hali Miziowej. Początkowo próbujemy podjechać na rowerach, jednak wkrótce musimy dać górze za wygraną i zsiadamy z naszych pojazdów. Prowadzimy rowery pod górę. Gdy stromizna ustępuje, znowu siadamy na naszej bajki i kręcimy dalej. Teren jest iście górski a ścieżka nierówna, mimo to jedzie się coraz lepiej. Nabieram pewności siebie i podążam w ślad za kolegą, który ma jednak nieco lepszy rower i dużo większe doświadczenie. To mnie jednak motywuje. Widzę, że dany teren da się pokonać na rowerze, więc sam również próbuję. Czasem muszę podpierać się nogami by uniknąć wywrotki, ale gdy w końcu docieramy na grzbiet i piękną ścieżką wyjeżdżamy na rozległe polany Hali Miziowej jest satysfakcja. Mimo, że bez ruchu trochę zimno, bo temperatura bliska zeru, to z radością i satysfakcją siadamy przed schroniskiem i posilamy się tym, co mamy w plecaku.

Z Babią Góra w tle (fot. mojego autorstwa)

Na koniec zjeżdżamy na przełęcz Glinne. Z pominięciem szczytu Pilska. Ten jeszcze musi poczekać. Póki co nie mój poziom. Na przełęczy stwierdzamy, że zostało nam jeszcze trochę czasu do zachodu słońca więc jedziemy jeszcze kawałek granicznym grzbietem, by ostatecznie zjechać do Korbielowa, a dalej już asfaltem do Żywca.

Nauczeni doświadczeniem nie wracamy jednak przez Juszczynę. Nie ma mowy!! Na to nie miałbym już sił ani ochoty. Jedziemy tak jak prowadzi główna droga, cały czas w dół. Do domu, do pociągu, do wygodnych foteli i kanap, by snuć już plany na kolejne wyjazdy.

Trochę statystyk:

Wizualizacja trasy:
cz.1 https://www.relive.cc/view/vxOQA4NEpMO

Trasa interaktywna:

Dziękujemy za to, że jesteś częścią społeczności #pl-travelfeed!

Zapraszam do zapoznania się postami opublikowanymi w zeszłym tygodniu, twórcy tych postów liczą na Twój głos, zapraszam do głosowania, następnym razem Twój post będzie walczyć o tytuł najlepszego postu tygodnia tagu #pl-travelfeed.

Dowiedz się więcej o TravelFeed klikając na baner powyżej i dołącz do naszej społeczności na Discord.

Kuratorzy tagu #pl-travelfeed
@rozku & @lesiopm

Congratulations @verticallife! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You received more than 7000 upvotes. Your next target is to reach 8000 upvotes.

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!