Crypto in Romania

in #ro2 years ago (edited)
Ce banci din Romania lucrează cu platformele crypto?What Romanian banks accept to work with crypto platforms?
Am deschis acum ceva vreme un cont pe crypto.com de unde am si comandat o carte de debit la care am scris o primă recenzie. Am alimentat acel cont la crypto.com rapid si fără probleme de la două bănci unde am cont in Luxemburg, o bancă locală și filiala locală a BNP-Paribas, una dintre cele mai mari bănci europene. În schimb când am incercat să transfer bani de la Banca Transilvania (BT), unde am cont in România, tranzacția a fost respinsă de BT.I opened an account on Crypto.com some time ago and ordered a debit card which I reviewed here. I transferred money to that card rapidly and with no issues from both a local Luxembourg bank and the Luxembourg subsidiary of BNP, one of the largest European banks. Yet when I tried to transfer money from my Romanian bank, Banca Transilvania (BT), BT refused the transaction.

Banii sunt întâi debitați de pe cont împreună cu un comision de transfer ... după care suma este creditată din nou și comisionul rambursat fără explicațiiThe money appears to be debited from the account and a fee applied... but then the amount is credited back again and the fee is reimbursed with no explanation.
Am intrat într-o agenție (deschisă sâmbăta) și am cerut mai multe detalii dar nu au știut să îmi dea nici o informație suplimentară- ar trebui să "revin luni". Această experiență mi se pare cu atât mai greu de înțeles cu cât, acum vreo 4 ani invitam pe Venezueleni să emigreze în România, care la vremea aceea avea deja automate de la care se puteau cumpăra BTC și ETH. La o verificare ulterioară oferta de atunci nu era foarte interesantă, prețurile cerute nu erau competitive dar măcar era posibil, oferta exista. Nu stiu dacă mai există și azi dar faptul că o bancă românească refuză un transfer SEPA către o bancă lituaniana fiindcă un serviciu crypto este implicat nu e un semn prea bun.I entered a branch (opened on a Saturday) and tried to get more details but the clerks were unhelpful- I was invited to come back Monday. That's all the more upsetting as four years ago I was writing to suggest Venezuelans should immigrate to Romania which, back then, was sporting crypto-ATMs in the streets. That offer turned out not too be that great at a closer look, as the prices asked were not competitive, but at least the offer existed. I don't know if it still exists today but the fact that Romanian banks refuse a SEPA transfer to a Lithuanian bank because there's a crypto service behind doesn't bode well.
As vrea deci sa-i întreb pe rezidenții românii de pe Hive dacă această experiență nefericită este legată de BT (sau BT + Crypto.com) și dacă există și bănci românești de la care se pot transfera bani către crypto-burse ? @gadrian ? @steemmillionaire ?Therefore I'd like to ask Romanian residents present on Hive for a more rounded up view: is my experience specific to BT (or even BT+Crypto.com)? Are there Romanian banks which allow transfers to crypto exchanges? @gabrielatravels ?

Update

Nu e chiar asa neagra situatiaThings are not as bleak as they seem
Banca a raspuns si raspunsul mi se pare nu doar util ci si credibil: plata a fost returnata fiindca banca din Lituania nu are corespondent pe RON ... Ce inseamna asta ? Avem tendinta de a uita ca bancile nu utilizeaza tehnologia blockchain ... când am facut un transfer in RON, banca emitenta trebuie sa caute un intermediar care sa aibe conturi "NOSTRO / VOSTRO" pentru emitent si destinatar si un echivalent de "liquidity pool" RON - EUR (o "linie de swap"). Ori se pare ca "Transactive systems" - tânara banca lituaniana care lucreaza cu Crypto.com nu are inca un cont de intermediere deschis la o banca de gros care sa gestioneze un LP RON -EUR ...The Romanian bank answered and it turns out the answer is both useful and credible: the transfer has been returned because the Lithuanian bank has no RON "correspondent" ... What does that mean ? We tend to foget banks do not use blockchain technology ... when I trensferred RON, the issuing bank needs to route the money through an intermediary wholesale bank which holds "NOSTRO / VOSTRO" accounts for both BT and the recipient bank as well as a kind of "liquidity pool" with RON and EUR in it (a so-called "swap line"). It turns out Transactive systems, the young Lithuanian banc Crypto.com works with hasn't yet opened such an account.

Deci in acest moment as putea spuna ca experienta nu permite inca concluzii definitive. Ar trebui sa incerc dintr-un cont in EURSo at this point I'd say the experince is not conclusive. I should try from an EUR-denominated account.
Sort:  

Nu am folosit niciodată bănci românești la genul asta de transferuri

Mulțumesc. Și nici nu ai auzit de cineva cu un cont la o bancă mai cooperantă?

Sigur e legata de BT. Nu stiu care e situatia la alte banci. Dar BT mi-a respins la un moment dat un transfer SEPA catre un site afiliat crypto. Mi-au dat un telefon si mi-au zis sa caut alte alternative. De atunci n-am mai incercat combinatia SEPA+crypto la ei sau la alta banca romaneasca.

Nici un prieten cu o experiență fericită de la o altă bancă românească (sau doar activă în Ro)?
Mulțam de răspuns

Nu, dim pacate nu cunosc vreo alternativa. Eu folosesc cardul pentru rarele situatii cand mai aduc fiat in crypto.