Zlatá rybka a světový mír

in #tematydne6 years ago

Kdybych se zeptal,co se komu z vás vybaví, když řeknu „soutěže krásy - miss“, pak by si spousta z vás asi vzpomněla na touhu po světovém míru (nejspíše až po promenádě v plavkách, ale co naděláme). Z této „touhy“ se tak velmi brzy stalo pouhé klišé.

boy-1822614_640.jpg
Pixabay

Dětská přání


Když se zeptáte malých dětí, co by si přály, pak často neuslyšíte, žádná velká přání ani velká slova. Čokoláda, sladkosti, nová panenka, autíčko, domácí mazlíček, uzdravení kamaráda, něco malého pro rodiče, atd. Větší děti (dejme tomu na druhém stupni ZŠ) již budou mít jiná přání. Zde uslyšíme třebas o novém počítači, o dovolené u moře, o báječných šatech nebo botách, o úžasném autě a o mnohém dalším. Mladí na střední škole, přemýšlejí opět jinak. Přáli by si třebas zvládnout maturitu, dobrou brigádu, větší kapesné, bohatého muže, nádhernou ženu, někteří možná i dobrou práci po škole. Když opět o něco povyrostou opět se jejich přání mění. Úspěšná kariéra, vlastní byt či dům, vlastní auto, možnost cestovat, krásný chlap, bohatá ženská, shovívavý zkoušející a mnohá jiná přání nejsou u studentů ničím zvláštním. Ne všechny děti jsou stejné a stejná nejsou ani jejich přání.

Zlatá rybka


Nebudu složitě popisovat proč, ale nedávno jsem se sám zamýšlel nad svými vlastními přáními a sny. Co bych si přál, kdybych chytil zlatou rybku a ona mi nabídla splnit jedno jediné přání? (Samozřejmě, že mě nejprve napadlo přát si nekonečné množství přání, ale to mi neprošlo. Jen jedno jediné přání.)
Kdysi bych si asi přál něco z toho, co jsem zmínil v předchozím odstavci. Snad bych si přál něco pro rodiče a sourozence, alespoň v to mohu doufat. Dnes však jsou má přání zcela jinde. Kupodivu bych si však nepřál nic jen pro sebe (vždycky jsem byl zvláštní – nikdy jsem se pořádně nenaučil jednat sobecky), v této chvíli bych myslel hlavně na svou rodinu. Napadlo mě lepší bydlení, zabezpečení pro budoucnost (zde se nejedná pouze o peníze, ale ano, jde i o ně), ale napadla mne i skvělá práce (podnikání se zde nevylučuje) pro mne, která by mé rodině onu lepší budoucnost zajistila. Samozřejmě mě napadla i skvělá znalost cizích jazyků nebo kvalitní vzdělání pro děti. Možností mne napadlo opravdu spoustu. Nakonec jsem však našel to, co bych si přál asi ze všeho nejvíce. Přál bych si bezpečné, klidné a radostné místo pro život našich dětí, ale i jejich dětí a dalších potomků. Místo, kde by se nemusely bát o své životy, o obživu ani o budoucnost. Místo, kde by mohly svůj život prožít klidně, radostně a naplno.
Ne, nebyl jsem si koupit rybářský prut a nezkouším ulovit zlatou rybku. Ale snažím se přemýšlet, jak svým dětem takové místo zajistit.

inner-mongolia-3628076_640.jpg
Pixabay

Téma týdne


Pokuste se také zamyslet nad tím, co byste si přáli, kdyby vám zlatá rybka nabídla splnit jedno jediné přání. Přát si více přání nelze, rybka vám splní skutečně jen jedno jediné přání. Věřím, že se s ostatními podělíte také o důvody, proč si přejete zrovna to, co si přejete. (A také doufám, že všechny příspěvky neponesou název „Světový mír“.)Můžete si přát cokoli, fantazii se meze nekladou.

Výběrem tématu pro příští týden bych rád pověřil @truestories, neboť díky jeho tématu se jistě nudit nebudeme.

Na závěr něco pro inspiraci.

pt.png

Sort:  

@petecko, thank you for supporting @steemitboard as a witness.

Here is a small present to show our gratitude
Click on the badge to view your Board of Honor.

Once again, thanks for your support!

Se zlatou rybkou jsem si vzpomněl na vtip.

Chytí rybář rybku a ta mu povídá: "Pusť mě a splním ti tři prání."
"Mám jen jedno", odpoví rybář.
"Abys neměla kosti."

hmm mega napad s tou rybkou :) Pripomenul mi nie zrovna slusny vtip ale tak napisem aj tak... ako syn s otcom chytia zlatu rybku a ta im da 3 zelania ak ju nechaju ist. Otec rychlo zakrici na manzelku a ta sa ku nim ponahla...Zatial co mlady nadsene huta a vykrikne: "Ja chcem jezka"....Otec chce samozrejme zachranit jedno zelanie a odvrkne "Do P s jezkom."...no a smerom k nim utekajuca manzelka zrazu padne na zem a vykrikne: "Vooon z P s jezkom!" :D A je po zelaniach :D...neviem ci sa tu take hodi, ale proste ma to napadlo, tak som to napisal :D

Prave si sposobil, ze si budem cely den spievat we are the world :D Vzdy prvu pesnicku, co rano pocujem :D

No tedy! Kdybych věděl, že se tak rozjedeš, přidal bych tag nsfw. :)

:D Ja ze to len ked je tam aj vizualny content :D

Nerad to téma zlehčuji, naopak už mě napadá o čem psát, ale když tu jsou ty vtipy se zlatými rybkami:

Čech ztroskotá na pustém ostrově a chytí zlatou rybku, která se ho zeptá na 3 přání. Čech si přeje:
1. Moře piva
A budiž, kolem je moře piva. Čech si tedy říká, že zlatá rybka asi nekecala, tak si přeje
2. Oceán piva
Rybka tedy kolem něj udělá oceán piva a zdůrazňuje mu, že už má jen jedno přání, tak ať jej pečlivě zváží. Čech se tedy zamyslí a přeje si
3. Pár lahváčů na ráno

Opět téma, co dá zabrat. Nejspíše budu do soboty přemýšlet, co si vlastně přát :-D

Přiznávám, že jsem měl oproti ostatním mírnou výhodu, ale zase jsem měl mnohem méně času na výěr tématu. ;)

Congratulations @petecko! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of comments received

Click on the badge to view your Board of Honor.
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Do not miss the last post from @steemitboard:

SteemitBoard Ranking update - Steem Power, Followers and Following added

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Congratulations @petecko! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You made more than 3000 upvotes. Your next target is to reach 4000 upvotes.

Click here to view your Board of Honor
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!