Sonun Başlangıcı ve Çöküş!

in #tr6 years ago (edited)

Sonun Başlangıcı ve Çöküş

Başarı, etrafımızla iyi ilişkiler kurmamızda yatıyor. Şu anda yaşantımızda eksik olan şey; mutluluk. Aslında mutluluk bağlantılı olma hissiyatından gelir. Öyle harika bir duygudur ki ancak hissedince anlarsınız. Onu parada bulamazsınız bağlantıda bulursunuz. Varlığımızın bütünlüğünün, tamamen dünyadaki her şeyin bütünlüğüne bağlı olduğunu anladığımız zaman koşulsuz sevginin ne demek olduğunu da anlarız. Çünkü sevgi sınır tanımaz. Aslında her birimiz aynı zamanda her şeyiz. Asıl sorun; doğduğumuzda isimler takılarak ayrışmamızdır. Birlikten ayrılıyoruz. Çünkü insanlar tekrar bir çatı altında birleşmek istiyor.

images.jpgKaynak

Modası geçmiş sistemlerimiz paramparça oldu. Herkesle ilgilenilen ve herkesin gerçekten özgür olduğu sürdürülebilir bir küresel toplum yaratmak için beraber çalışmalıyız. İnançlar her ne olursa konu yaşam gereksinimleri olunca anlamsız kalıyor. Her insan çıplak doğar. Yemeğe, sıcaklığa, barınmaya ihtiyaç duyar. Diğer her şey ikinci plandadır. Bu yüzden en önemli mesele; dünya kaynaklarının akıllıca yönetilmesidir. Bu parasal bir sistemde asla başarılamaz. Çünkü özünde kâr amacı, çıkar amacı ve nihayetinde dengesizlik vardır. Aynı şekilde siyasilerin de bir faydası yoktur. Çünkü hayattaki gerçek sorunumuz tekniktir. Bunun aksine günümüzdeki ülkeler kaynaklarının büyük bir kısmını güvenlik ve savunmaya ayırıyor. ABD her yıl 500 milyar doları güvenliğe ayırıyor. Amaçlar, silah değil de toplumsal refah olsaydı dünya şimdi daha da farklı olurdu.
images-1.jpgKaynak

Güç yapısını insanların lehine çevirmek için davranışlarımızı değiştirmeliyiz. Sistemi desteklemeyi kesmeliyiz. Sistemin değişmesinin tek yolu, sonu gelmeyen kusurlarının ve bozukluklarının bilincine varıp içerisinde yer almamamızdır. Artık dünya finans sistemi kendi eksiklikleri nedeniyle yıkımın eşiğindedir. ABD döviz baş müfettişinin 2003’de belirttiğine göre; ABD ulusal borcundaki kâr 10 yıl içerisinde sıfıra inecek. Bu teorik olarak ABD ekonomisinin batacağı anlamına geliyor. Bunun karşılığında kısmı bazlı parasal rezerv sistemi duruluyor. Bankacılıktaki bu aksaklıklar sadece başlangıç. Bankaların işlemeye devam etmesinin tek yolu; daha fazla para kazanmaktır. Daha fazla para kazanmanın tek yolu da daha fazla borç ve enflasyon yaratmaktır. Sonrasında para beklentisi duracak ve görülmemiş ölçeklikte küçülme başlayarak piramit düzen yıkılacak.
images-2.jpgKaynak

Yukarıdaki yazı bir belgeselden (Zeitgeist Addendum) alınmıştır ve dünyamızın ekonomik sistemi üzerinde sözü geçen kişi ve kurumların temel davranışlarını gözler önüne sermiştir. Başlığı"Sonun Başlangıcı ve Çöküş” olarak atmanın sebebinin amacı ise; sistemin hangi düşünceler üzerine kurulu olduğunu sizlere göstermektir. Ben de sistemin bu temel üzerine kurulu olduğuna inandığımdan dolayı bu paylaşımı sizlere sunuyorum.

Bu konu ile bağlantılı olarak yazmış olduğum diğer paylaşımlar:

Yaklaşık olarak 11 paylaşım ile, ilgili belgeselin anlatmak istediği toplumsal düşünceleri sizlerle paylaştım. Anlatılanların birçoğuna yürekten inandığım ve katıldığım için sizlerle paylaşmak istedim. Belgesel serime katkılarınızdan dolayı teşekkür ederim. İlerleyen dönemlerde bu gibi belgesel serilerini çekmeyi planlıyorum. Faydası olur mu bilemiyorum ama bir kişinin özümseyerek okuması bile benim için yeterli olacaktır.
DQmWHUZjHQFFJKUioxVAkfyHpKP4QYTyM2R5bqjQfHvsbUH.gif

Sort:  

Faydası olur mu bilemiyorum ama bir kişinin özümseyerek okuması bile benim için yeterli olacaktır.

Kesinlikle faydası olacağına inanıyorum. Diğer serilerinizi de okumaya başlıyorum 👍

Teşekkür Ederim.

Merhaba, ben #cointurk ekibi adına yeni başlatılan resteem projesini yürütüyorum.
Bu paylaşımınız rastgele olarak seçilen 10 bedava resteem yapılacak yazıdan biri olarak seçilmiştir.
Proje yazımıza buradanulaşabilirsiz.
Discord kanalımıza da katılmanızdan memnuniyet duyarız.

Great pic!!