2073 - İstanbul (bölüm üç)

in #tr5 years ago (edited)
Irmak çantasını hazırladı. Evden çıkmaya hazırlanıyordu. O sırada ev işleri ile ilgilenen robot odaya girmek için izin isteği yolladı. Irmak çantasını yatağının yanına bıraktı. Robot her ne getirdiyse ihtiyacı olduğunu biliyordu. Robotun talebini onayladı. Robot ona papatya çayı getirmişti. O anda Irmak az kalsın büyük bir hata yapıyor olduğunu fark etti. Oldukça gergindi fakat gerginliği kolayca aldığı habere doğal bir tepki olarak değerlendirilebilirdi fakat elinde çantayla özel alandan çıktığı an yakalanma olasılığı vardı. Irmak devletin sistemiyle savaşmanın yollarını düşünmüştü ama hamile olmak onu doğrudan inceleme altına alıyordu. Yani artık sıradan vatandaş değildi. Her hareketi yapay zeka tarafından inceleniyordu. Stres düzeyinin şimdilik açıklaması vardı ama yine de olağan davranmalıydı. Aniden ayağa fırladı ve salona doğru yöneldi. Robot da çayı henüz veremediği için Irmak'ın peşine takıldı. Robotun çantayı görmemesini sağlayan Irmak çayını alıp salonda oturdu.

Türkiye'de yasa gereğince belli çalışma koşullarında yaşayan herkesin yaşam alanı standartları olmalıydı. Asgari ücret dışında bir maaşınız varsa yani işçi değilseniz evinizin belli noktalarında kameralar zorunluydu. Tabi kentten uzakta yaşayan ve üretimle ilgilenen bazı insanlar bu kuralın dışındaydı ama büyük çoğunluk bu kurala uyuyordu. Özel alanlarda görüntü kaydı ise sadece evin sahibi evde olmadığında güvenlik amacıyla yapılırdı. Tabi ev işleri için satın aldığınız robotların da algıladığı görüntü sisteme işlenirdi. Bu nedenle robotlar özel alanlara izinsiz girmemek üzere programlanmıştı.


Irmak normal şartlarda ne yapılması gerektiğini düşündü. Çayını içti ve biraz oylanıp dışarı çıktı. 2000'li yılların başında aile bakanlığı olarak bilinen "Yurttaş Bakanlığı'nın" İstanbuldaki genel merkezine gitti. İçeri girmeden sistem Irmak'ın hamile olduğunu fark etmişti bile...

Kaynak

Irmak Eflatun lütfen 214 numaralı odaya geçiniz.

Irmak anons ile söyleneni yaptı ve 214 numaralı odaya geçti. Orada Irmak'ı bekleyen ve gözleri yarı somut ışıktan yapılmış ekranda olan beyaz saçlı bir kadın vardı. Beyaz saçın modası ne zaman bitecek diye iç geçiren Irmak, kadına bakıyordu. Kadın istifini bozmadan;

Hoş geldiniz. Hamile olduğunuzu görüyorum. Hamileler için ek destek paketini aktifleştirmem için buradasınız sanıyorum.

  • Evet o nedenle geldim.

Çocuğun biyolojik babası ile ilgili tahmini veri görünmüyor. Evli değilsiniz sanırım.

  • Kim olduğunu bilmiyorum.

Irmak, kadının vurgusuz ve birbiri ardına hızlıca sıraladığı kelimelerden rahatsız olmuştu. Gün geçtikçe robotlar mı daha çok insana benziyor yoksa insanlar mı daha çok robota diye düşündü.

Dilerseniz öğrenebiliriz ama size yapacağımız yardımdan daha fazla paraya mal olacaktır. Ayrıca stres seviyeniz çok yükselmiş. Bu durum yüzünden olduğunu düşünüyorum ama yine de önlem almanızı tavsiye ederim.

  • Kim olduğunu öğrenmek istemiyorum. Çok anlamı yok zaten. Tavsiye için de teşekkür ederim.

Kadın bu cümlenin bitişiyle birlikte ilk kez Irmak'ın gözlerinin içine bakmıştı. Uzunca süre süzdü. Sistemi eleştirmek gibi bir hata yapıp yapmadığından emin olmak istiyordu. Irmak ise kendini kontrol ederek nispeten rahat tavırlara döndü.

  • Babası olmadan da destek paketine sahip olabilirim değil mi?

Tabi hemen aktifleştiriyorum. Para hesabınıza düzenli olarak aktarılacaktır. Retina onayı için gözlerinizi üç saniye kadar açık tutun lütfen.

İki küçük robot kadının masasından uçarak yükseldi ve Irmak'ın gözlerine retina taraması yaptı. Ardından işlem onaylandı. Irmak bakanlıktan çıkmak için seri adımlarla kapıya yöneldi. Oyunu devletin istediği gibi oynamaya karar vermişti. Bir adım atmadan önce kendisine bir gerekçe yaratması gerekiyordu. Ancak bu şekilde yapay zekanın dikkatini çekmeden uzaklaşabilirdi. İlk adımı atmış ve bakanlıktan para talep ederek risk düzeyini biraz aşağıya çekmişti. Fakat Irmak bakanlığın kapısına ulaşamadan dört tane yasa uygulayıcı çevresini sarmıştı.

Irmak Eflatun, devletten çocuk saklamaya teşebbüsten göz altındasınız. Bizimle gelmeniz gerekiyor.

doc-son.png

Sort:  

Hocam ya ne yaptınız, gayet rahat gidiyordu. Ta ki

Irmak Eflatun, devletten çocuk saklamaya teşebbüsten göz altındasınız. Bizimle gelmeniz gerekiyor.

bu cümleyi okuyana kadar. Bir an stres oldum. Nasıl anlamış olabilirler diye düşünüyorum. Ama bu yapılmaz ki :( Dizi sonları gibi olmuş. Ee devamı ne zaman geliyor. Elinize sağlık.

ahhahah evet biraz can sıkıcı oldu :) devamı hafta sonuna kalır hocam. Çünkü anlık esiyor ve oturuyorum. Sınavlarım olduğundan boş hissedemiyorum :)

Takibiniz ve desteğiniz için ayrıca teşekkür ederim :)

Rica ederim :) Bekleyelim o vakit .

You got a 10.35% upvote from @minnowvotes courtesy of @etasarim!

bu hikâye nereye doğru gidecek merak ediyorum:)

..beyaz saçlı bir kadın vardı. Beyaz saçın modası ne zaman bitecek diye iç geçiren..

beyaz saç modası olmasın ya:)

bu hikâye nereye doğru gidecek merak ediyorum:)

Hiçbir fikrim yok :D


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.
@c-squared runs a community witness. Please consider using one of your witness votes on us here

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by doctorbishop from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Vay doktor, bir müddet uzak kaldım ve ben yokken sen 3 postluk devamı gelecek bir öyküye başlamışssın. Sen yazacaksan ben giderim rahat ol :) . İstersen 10 günlük döngüler kuralım aramızda :)

3 bölümü tek seferde okudum ve gayet akıcı ve güzel bir şekilde ilerliyor. Son noktada da, dizinin bir sonraki bölümünü hemen indirip izleme isteği doğurtmuşsun ama indireceğimiz mecra yok. Sen ne zaman salarsan o zaman okuyacağız artık.

Kalemine sağlık.

ben de bir boşluk var diyorum ammaa çıkmıyordu. Senmişsin meğer :)

Başladım başladım da ne zamana rastlarsa artık. Belki birkaç saate belki de haftaya bilemiyorum. Beğendiğine sevindim. Estiği zaman devam ettiğim için bana dağınıkmış gibi hissettiriyordu. Çünkü bir öncekini okuyup ona göre devam edemeyecek kadar tembelim :)