You are viewing a single comment's thread from:

RE: Günlük Yorum Etkinliği 08.07.2018

in #tr6 years ago

Bence eğitim sistemini tek parça halinde ele almak yanlış olur. Ülkenin yüzde doksanı sevdiği için değil o bölümden iş bulabileceği veya o bölüden mezun olunca çalışma şartları iyi olduğu için bölüm seçiyor. Bu da bazı kategorilerde yığılmaya sebep oluyor. Hatta o kategorilerde işsizlerin türemesine sebep oluyor.(öğretmenlik gibi) Devlet üniversitelerin her bölümünden mezun olanların çalışabileceği kadrolar açmalı ya da açılmasını teşvik etmeli. Aynı zamanda bölümlere ihtiyaçtan fazla öğretmen, mühendis vb alınmamalı. Her alanda çalışmak cazip hale getirilerek sosyal adalet sağlanmlı. İnsanların yeteneklerine göre eğitim verilmeli. Şu an yıllardır ezberci zihniyete dayalı eğitim sisteminde yetişmiş öğrencilerle sorgulayıcı yaklaşım gerektiren sınavlar yapıldı. Çocuklar isyanda haklı. Çünkü bu sınava yönelik eğitim almadılar. Eğitim sistemi değişmeden sınav sistemini değiştirmek başarıdan çok başarısızlık getirir.