Günlük Yorum Etkinliği 15.07.2018

in #tr6 years ago

Günlük Yorum Etkinliği 15.07.2018

Dün güzel görseller gelir ve yorum etkinliklerinde değiştirerek kullanırız diye düşünmüştüm fakat oy gücümüz çok az oluğu için yetenekli arkadaşlarımızı çekemedik. İleride bununla ilgili bir yarışma yapacağız fakat dün oy verilen katılımcılar;
@tahirozgen
@captainsailor
@househusband
@josecca


Yarisma.jpg

Kurallar:

  • Mümkün olduğunca basit tutmak istiyorum. Bunun sizden her gün resteem isteyemem, fakat resteem yapanlar için 2 yorum yapmış gibi değerlendireceğim. Günde 10 yoruma oy vereceğim. Bunları hem sizin beğenilerinize göre hem de kendi beğenilerime göre değerlendireceğim.

1. Bu gönderiye oy vermek ve yorum bırakmak.

(Upvote and comment.)

Günün Konusu

Samsung VS Apple


Akıllı telefon sektöründe başta bulunan iki büyük marka, Samsung ve Apple hakkında ne düşünüyorsunuz? Sizce hangi markanın telefonunu almak daha mantıklı? Neden? Hangisi daha iyi? Hangi konuda daha iyi?

What about the two biggest brands in the smartphone industry, Samsung and Apple? Which brand would make more sense to buy? Why? Which is better? Which is better in what condition?


Yarın görüşmek üzere.

Sort:  

Bence ikisinin de iyi ve kötü yönleri var. Apple ın pahalı olması isminden kaynaklanıyor. Apple Marketing de çok iyi. Aslında telefonlar için de ubuntu linux kali linux gibi open source bir operating system olsa ve bu blockchain ile realize edilse çok tutulur sanırım.

Posted using Partiko Android

Ben apple diyorum çünkü samsung da dahil diğer tüm telefonlar android işletim sistemine göre üretiliyor ve bu yüzden yeterli derecede performans alamıyorsunuz ömrü de çok kısa oluyor fakat apple kendi yazılımına göre kendi donanımını seçiyor gerektiğinde yazılımı da ona göre dizayn edebiliyor fakat fiyat olarak aşırı pahalı bir noktaya geldiği de kesin ben şahsi görüş olarak ikisinden de uzak durmayı seçiyorum fakat ikisi arasında karar vermem gerekirse kesinlikle apple diyebilirim. Apple marka değerinden dolayı pahalı da olsa samsung da kalitesinin üzerinde bir fiyat ile ortaya çıkıyor sonuçta fiyat performans göz önüne alınırsa her türlü apple ama bence ikisi de değil çünkü başka markalarda fiyat performans göz önüne alındığında çok daha iyi telefonlar mevcut.

I use Samsung, for the simple reason that it is cheaper than Apple, and I get a good quality of both the product and its performance. I met a Korean who did not use Samsung, but Apple, according to him, is much more brand and quality, and lesspressed the brand of his country.
In the end I think the choice is purely economic and useful, we are good with my Samsung, if I had enough resources I would not buy an Apple.
We already know that Apple uses the best materials and all that of optimal quality, but it is worth the question, do you need such quality in a phone?

Samsung.
Kız arkadaşım iphone kullanıyor. Çok pişman. Bir ara samsungumu verdim ona iphone'un aptallar için yapıldığını falan söylemişti.
Ben hiç iphone kullanmadım.
Iphone alacak param olmadı.
Kullanış açısından iphone daha rahat, en aptal kişi bile kullanabilir şeklinde yapılmış.
Virüs falan gibi sorunlar yok, storage sorununu alırken çözdürüyor zorla.

Samsung bu konularda daha özgür.

Ama ortama girdiğin zaman iphone'un olması büyük avantaj. Kimse senin s7 edge bilmemne telefonuna woooow demez ama Iphone'una aa knk Iphone mu bi bakayım derler.
Kızlar daha çok bakar falan bir statü göstergesidir.

Samsung daha çok özelleştirilebilir, free şekilde tüm programlar kullanılabilir. Fakat insanlar kullanmıyorlar aslında android çok özgürdür. Tıpkı blokchain gibidir aslında.

Ama Iphone daha klastır. Param olursa alırım.
BMW veya Mercedes almak gibidir.

Samsung ve Apple kullanan birisi olara
Samsung dayatmacı uygulamalar sayesinde hafıza doluyor ve sinir bozuyor.
Apple
İşletim sistemi çok iyi ve marka kardeşim. Samsung ile iphoneyi aynı masaya koy Apple her zaman ezer geçer.
Fiyat
bir ay önce 2900e aldığım iphone 7 şimdi 4300 olmuş. Şimdi o parayı verir miyim? Asla vermem gider Huwai alırım ona o kadar para vermem. Kalkıpta bu saatten sonra 7000tl verilen İphone x almak akıl işi değil.

geçmişte part-time olarak avm'lerdeki teknoloji mağazalarında cep telefonu satış elemanı olarak çalışmış biri olarak da düşüncelerimi aktaracağım. ikisinin de kendilerine özgü avantaj ve dezavantajları bulunuyor.

eğer paranız ve bütçeniz var ise iphone tercihi oldukça risksiz ve yerinde bir seçim olur. bütçeniz doğrultusunda se modelinden tutun 7,8,10 ya da plus modellerine göre yapacağınız tercihler asla sizi hayalkırıklığına uğratmaz. benim de şu an kullanıyor olduğum iphone 6'dan sonraki modellerde ram 1 gb'dan fazla olduğu için bunları rahatlıkla söyleyebiliyorum. iphonelar'da uygulamalar arası geçişler hızlıdır, appstore'daki uygulama çeşitliliği ve kalitesi üst noktadadır, artı size kendi ekosistemini sunar. eskiden pil ömrü konusunda iphone'da sıkıntılar mevcuttu. geçmişe göre şimdiki telefonlarda bir standart tutturdular. tabii bu noktada sizin elinizdeki modele göre telefonunuzun ios güncellemesini yapmaya belli bir noktada ara vermeye karar vermeniz gerekiyor. örneğin bendeki iphone6 ios 10.3 ile daha performanslı çalışıyordu, dayanamadım ios 11'i kurdum, ama seneye örneğin ios 12'ye geçmeyi düşünmüyorum. paranız varsa iphone alın derim, metal kasası ile de elde premium bir his veriyor kullanıcıya aynı zamanda telefon. tasarım, dizayn ve kullanım kolaylığını da avantajlara rahatlıkla ekleyebiliriz. artı satmak istediğinizde 2.el piyasa değeri de yüksektir.

android ve samsung cephesinde ise fiyat/performans ön planda olması lazım. örneğin amiral gemisi klasmanında telefon alacak bir bütçeniz yoktur ve buna göre bir tercih yapmanız gerekmektedir. samsung bu noktada tıpkı xiaomi, huawei,lenovo, asus gibi iyi bir alternatif sunabilir size. lg'de kronikleşmiş ekran yanması ve telefon resetlenmesi gibi problemler ortaya çıktı, sony türkiye'deki mobil telefon pazarından çekilmeye karar verdi, htc epey düşüş eğiliminde. dolayısıyla samsung eğer sd kart desteği, değiştirilebilir pil seçeneği ve fiyat/performans açısından avantajlar getiriyorsa gayet tercih edilebilir. örneğin bende şu an yedekte samsung galaxy note 2 duruyor çekmecede. kamerası haricinde halen daha geçerliliğini sürdürebilecek bir telefon. samsung'un ilk çıktığı dönemlerdeki telefonlarda belli bir süreden sonra donmalar yaşanıyordu, son zamanlarda bu durum nasıl bilmiyorum. yani eğer samsung'un edge ve özel kalemiyle note serisine merak duyuyorsanız bunlar da size bir alternatif sunuyor. kısacası biraz android serbestliği istiyorsanız samsung da gayet alınabilir bir markadır benim gözümde.

Aynı bentley araçlar gibi pahalılığının giderek daha ön planda olduğu iphone'a epey karşıyım. Özellikle şu anda Türkiye'de bu telefonlara 8 - 10 bin lira verenleri anlayamıyorum. Param olsa da yapacağımı hiç sanmıyorum. Apple bilgisayar alınabilir ihtiyaç gereği ama iphone bence marka takıntısıdır. Yani bu fiyatlar "işletim sistemine alıştım" gibi gerekçelerin üzerindedir bence. Belki bir dönem windowsphone'lara kadar düştüm diye samsunglar fazlasıyla yeterli geliyordur. Fakat 12 taksit 1400 tlye işimi görüyorken 8 bin gibi bir miktar bana şaka gibi geliyor açıkçası. Samsungların da son modellerine karşıyım bu arada :)

Çok sayıda telefon var piyasada, yıllarca Samsung kullandım hep memnun gibiydim çünkü serbestsin özgürsün ama güvende değilsin. Apple yanlış hatırlamıyorsam sadece 2014 yılında hacklendi 1 defa tabi bunun sonucunu çok ağır ödedi. Samsung ise sürekli hac alıyor adı altında haberler mevcut. 2 yıl kadar önce KVK genel bayisine gitmiştim ve bana dedi ki Samsung telefon bakmıyoruz :) neden diye sordum, hangi birine bakalım bin tane modeli var dedi, bende yadırgamadım açıkçası, apple ve sony’nin garantisi ve teknik servisinden çok sayıda iyi yorumlar okudum, şuan 5 aydır Apple kullanıyorum ve gerçekten dedimki kendi kendime “Sürünüyormuşuz Yavvv” 😂😂 birde maddi değerini göz önünde bulunduracak olursak, Geçtiğimiz günlerde farkına vardıysanız Iphone’lara ortalama 1100 tl zam geldi türk lirasıyla, tabi bu durum da doların artışında etkisi var, piyasaya çıkan telefonların hepsi zamanla değerini kaybediyor, ama Apple’da bu durum çok daha az oluyor, mağazada 2 sene önce 3 bin liraya aldığınız Apple telefonu en kötü ihtimalle satış fiyatı 2500 e düşerken, diğer telefonlarda bu çok daha fazladır tabi, çok fazla telefon değiştim Apple’a hep ön yargı ile baktım, taki kullanmaya başlayıncaya kadar, bundan sonrada tekrar android bir telefona döneceğimi sanmıyorum :)
sağlıcakla kalın @propofol

İkisi de avantaj ve dezavantajlara sahip. Apple için konuşacak olursak; en önemli özelliği tabii ki de güvenlik. Özel içeriklerimize başkalarının kolayca erişebildiği korunaksız Android uygulamalar yerine en azından güven teşkil eden bir Apple var. Ancak zaman zaman onunda güvenlik açıkları verdiği oluyor. Diğer bir güzel özelliği garanti kapsamı. Ürünle alakalı gerçek bir sorun olduğunda garanti de gerçek bir çözüm sunuyor. Üçüncüsü malzeme kalitesi piyasadaki diğer telefonlara nispeten daha iyi malzeme kullanılıyor. Dezavantajları değerinin çok üzerinde pahalı olması, batarya kapasitesinin az olması, zaman zaman istenilen şeylere Android'deki kadar kolay ulaşılamaması. Samsung için konuşacak olursak, Apple da bulunan dez avantajlar Samsung için avantaj teşkil ediyor. Her bütçeye göre telefonu var, Android'in her alanda kullanılıyor olması sebebiyle çoğu şeye erişim kolay ve işlerimizi halletmeye yetecek kadar sağlam. Dezavantajları ise batarya sıkıntısının Samsung'da da olması, android güvensizliğin, kullanımdan bir süre sonra telefondaki yavaşlama ve donma. Aynı zamanda garanti kapsamı da çoğu zaman ha garantisi var ha yok dedirtecek seviyede.

İkisini de kullandım ikiside bı halt etmez :) ticari kaygılar nedeni ile telefon bı sure sonra bozuluyor veya performans olarak tatmin etmiyor özellikle Samsung telefonlar donma çok fazla oluyor iPhone de ise şarj sorunu çok fazla oluyor ancak garanti kapsamı iPhone daha önde mazeretsiz değişim yaptıkları doğru ama fiyat farkı fazla olduğu için ne kadar değer bilemiyorum şimdilik piyasada en ucuz telefonu kullanıyorum Lenovo ile mutluyum harika bir telefon mu değil ancak ucuz olduğu için takmıyorum :) pahalı bir telefon alıp herhangi bir sorunla karşılaşinca o kadar para verdim yine sorun çıktı diye üzülmekten iyidir :)

Hiç apple kullanmadım fakat apple sanki bana marka satıyormuş gibi geliyor. İnternetten araştırdığım üzere Android telefonlarda görülen sıkıntıların neredeyse tamamı Apple' de de görülüyor. Ayrıca telefon arıza yaptı mı garanti karşılamıyorsa at gitsin çünkü parçası çok pahalı. Samsung gibi her bütçeye de hitap etmiyor. Bu yüzden Samsung diyorum

Konu Samsung ve Apple fakat eskiden Samsung kullanan biri olarak xiaomi'ye geçtikten sonra kaliteyi anladım. Samsun'a ram sıkıntısı çekerken xiaomi'de o sıkıntı yaşanmıyor hemde fiyat performans olayı üst düzey

Ben hiç samsun veya apple kullanmadım fakat android işletim sistemli telefonlar kullandım ve memnunum açıkçası ios da güzel özellikler var androidde de var fakat ios biraz daha geniş kapsamlı ayrıca donanımsal olarak samsun telefonların daha guzel oldugunu dusunuyorum