You are viewing a single comment's thread from:

RE: GÖRSELLERDE KAYNAK LİNKİ NASIL BELİRTİLMELİ?

in #tr5 years ago

İnanamıyorum...Görselim izinsiz mi kullanılmış...hemen alo stimklinırs hattını arıyorum ve hello diyorum :))

İşin şakası bir yana, evet görsel konusu internet aleminde genel bir sıkıntı. Ben açıkçası kullanıcıların pixabay ve pexels gibi telif istemeyen ve ücretsiz kaynak sağlayan sitelerden faydalanmasını tavsiye ederim. Buralardan alınsa dahi kaynak olarak belirtilmeleri gerekiyor tabii. Google ın lisans filtresi de kullanılabilecek olsa da, yine de pek güvenmemeleri gerektiğini düşünüyorum. Ayrıca, üzerinde telif, sahiplik belirten ya da korumaya yönelik watermark ile site adlarının yazıldığı görselleri de kullanmamaya dikkat edilmeli; zira bu hafta bir stock sitesine ilgili durum soruldu ve watermark lı görsellerin kullanımının yasak olduğunu belirttiler. Son olarak; kendi fotoğraf ve çizimlerini kullandıkları vakit, görsellerin kendilerine ait olduğunu belirten bir not yazılarının sonlarına muhakkak eklesinler.

Sort:  

İnanamıyorum...Görselim izinsiz mi kullanılmış...hemen alo stimklinırs hattını arıyorum ve hello diyorum :))

Hocam arayıp sadece “hello “ deyin hal hatır sorun ama sakın benden bahsetmeyin:)))

Güzel, uzun ama aydınlatıcı, emek verilmiş, hatta bilgi veren bir post edasıyla özenerek yazılmış, herkese faydalı, içinde değerli bilgiler barındıran harika yorum İçin teşekkür ediyorum hocam.

Pixabay ve pexels den alınsa dahi kaynak linki olacak , pixabaydan alınmıştır yazmaları yeterli değil değil mi hocam. Yoksa yazıyı seçen küratör nereden alındığını ancak kaynak linkinden görebilir değil mi?

Dediğiniz gibi kendilerine ait resimler için “tarafımdan çizilmiştir ya da çekilmiştir “ şeklinde yazılması da önem arz ediyor çünkü bizler küratör olarak yazıyı seçerken bilmemiz gerekiyor resimlerin alıntı mı yoksa kendilerine mi ait olduğunu?

Aslında bu konu çok geniş:
Mesela insanları bilgilendirici bir makale yazdın diyelim ve bunu Google dan bazı sitelerden araştırarak yazdın. Farzı misal bir ilimizi tanıtıyorsun bu il hakkında araştırma yaptığın google kaynaklarının da yazı sonunda belirtilmesi gerekiyor. Daha önce bir kullanıcıya sırf bu yüzden yazının araştırma kaynaklarını belirtmediği için flagatılmıştı ve baya bir eksiye düşmüştü. O dönem baya bir üzülmüştük o yazıyı seçtiğimiz için:(

Hello deyip yüzlerine kapadım telefonu :)))

Aynen öyle, her türlü kaynak belirtilmeli, kendi dahi olsa.

Dediğiniz gibi; Makalelerde de, kişisel blog, öykü, şiir vs. değilse ve karşı tarafa bir bilgi aktamak üzere yazılmışsa ve de bu bilgi kendi deneyimlemesi tarafından değil de okuyarak öğrenildiyse kaynakça belirtmek gerekiyor.

Biz de öğreniyoruz aynı zamanda :)

Hello deyip yüzlerine kapadım telefonu :)))

Baya endişelenmiştim ben de:)) şimdi içim rahatladı çok iyisiniz beni ihbar etmeyeceğinizi biliyordum 😁

Dediğiniz gibi; Makalelerde de, kişisel blog, öykü, şiir vs. değilse ve karşı tarafa bir bilgi aktamak üzere yazılmışsa ve de bu bilgi kendi deneyimlemesi tarafından değil de okuyarak öğrenildiyse kaynakça belirtmek gerekiyor.

Aslında en önemli mevzu bu, bilgi kaynaklarının da belirtilmesi çok önem arz ediyor sırf bu yüzden flag atılan arkadaşlarım var:((

inşallah bu bilgi dolu faydalı yorumlarımızı okuyanlar olur.

Okuyanlar el kaldırsın:))))

Bakalım kimler dersine çalışıp gelecek:) Çalışkan öğrenciler buraya 😊

Pexels'i ilk defa duydum ve bunu değerlendireceğim🙏

İnanamıyorum...Görselim izinsiz mi kullanılmış...hemen alo stimklinırs hattını arıyorum ve hello diyorum :))

Kısmı çok iyiydi:)

Değerli yorumun İçin teşekkür ederim 😊
Bir faydam olmasına sevindim.