To remember and to win. Between light and darkness (Пам'ятати, щоб перемогти. Між світлом і темрявою)

in #ualast year (edited)

1669656493200-01.jpeg

Привіт, друзі!
Промайнули мої вихідні на німо. Я не змогла взяти участь у жодній з ініціатив, які так люблю. Не відпускає хвороба.
Думаю собі, що якби захворіла у 2020, то одразу би пішла робити текст на ковід або просто сиділа вдома і хвилювалася. А де він той ковід тепер? Нема. Тобто є, але спробуйте знайти про нього якісь "гарячі новини" в інтернеті. Ні, війна розставила нові пріоритети. Ми раптом стали сильні,здорові і вперті. Бо інакше як переможемо?

IMG_20221128_192101.jpg

Я позбулася своєї довічної звички скиглити. "Слава Богу за все". Це моя нова мантра-молитва.
В суботу та неділю до обіду була зайнята по роботі. Наше місто розділилося навпіл. Комусь вимикають світло постійно, а іншим — ніколи. Я належу до тих других. Може через те, що в районі є лікарня...
Найбільш страждають села. І в районі, де знаходиться моя церква, також часто вимикають світло. Хоча кажуть діти, що начебто по графіку. Хоч це радує. Два дні підряд співали без освітлення та опалення. Дух у нас бойовий, але я знову змерзла, тим паче добиратися туди важко.

В суботу українці поминали жертв Голодомору 1932-33 років. Вперше в житті захотілося запалити свічку пам'яті. У ній тепер подвійний символізм. Це не лише свічка для спомину про мільйони невинно загиблих, але й практична річ для тисяч моїх співвітчизників, у яких немає електрики. Я захотіла побути з ними.

Та мій голодний зоопарк гасав повсюди і я довго їх годувала. Вони можуть перевернути свічку, куди б я її не поставила... Аж сьогодні я глянула на стелажі з книгами і помітила прекрасну річ, яку мені подарувала подруга Лю. Це дерев'яний підсвічник з Карпат. Він масивний і важкий, такої форми, яку не перевернути. Як це чудово. У мене запалали понеділкові свічі...

IMG_20210503_200524.jpg

З цікавих вражень неділі - спів служби у церкві без електрики. Чесно кажучи, у цьому було щось містичне і загадкове. Внизу горіло трохи свічок. День був похмурий, то ж навколо панувала напівтемрява. Деякі ноти ми підсвічували ліхтарями. Єдиний мінус цього це досить відчутна прохолода. Та як добре, що немає морозу! Цей холод ще можна терпіти. Згодом я подумала, що було б круто зняти маленьке відео.
"Ми сьогодні як перші християни, які зустрічалися у катакомбах", — слушно зауважив священик.
Наприкінці якраз перед виконанням заключного, досить таки мажорного твору ввімкнули електрику! Люди радісно зітхнули.
Щоб передати цю атмосферу, я залишу вам відео одного дуже давнього і красивого піснеспіву. Колись, у кращі часи ми з дітками його виконували.


Пам'ятаймо історію. Наш одвічний ворог
— Росія знищувала нас рідними способами. Голодомори, репресії, розстріли, асиміляція... Так,це все наклало відбиток на психологію народу. Вселило в душі страх, бажання жити тихо, дбати лише про свій добробут, не довіряти владі. Зрештою, як можна дивуватися русифікації деяких регіонів, якщо у хати померлих від голоду завезли мешканців із росії.

Та в сьогоднішні дні ми звільняємось від цього страху. Ми у теперішній війні ніби поринаємо у далеке минуле, у козацьку добу, коли українці були не жертвами, а володарями своєї землі. Наші воїни, що тримають мирне небо і стримують ворога —це прямі нащадки козацького роду. Не обов'язково по крові, а по духу.
Нам слід пам'ятати про наші жертви, як і пам'ятають про Голокост євреї. Маємо таке право і обов'язок.
Та майбутнє краще формувати на ідеї сильних, позитивних і успішних українців. Саме зараз ми творимо цей міф.

Дякую Богу, дякую ЗСУ за можливість писати ці рядки.💛💙

Sort:  

Кажеш, покинула звичку скиглити ?! Щось я не помічала в тобі цієї звички :)
Магічне відчуття співу в церкві без світла! Круто! Мабуть в таких умовах, коли нема світла і води, людина назавжди буде цінувати найцінніше! Те що в суєті ми просто сприймаємо, як належне!

О, значить я вдало цю звичку приховувала.🙃
Так, останнім часом українці мають змогу оцінити значення простих речей. І зрозуміти, як мало потрібно для щастя.

Manually curated by EwkaW from the @qurator Team. Keep up the good work!

Dear @qurator and @ewkaw, thanks for your support!💞

Я ще й до війни дякувала Богу за кожний день, що прожила!!!))) Гарний спів, за душу бере!!!

Congratulations @lilideleopolis! You have completed the following achievement on the Hive blockchain And have been rewarded with New badge(s)

You distributed more than 10000 upvotes.
Your next target is to reach 11000 upvotes.
You received more than 70000 upvotes.
Your next target is to reach 75000 upvotes.
You received more than 11000 HP as payout for your posts, comments and curation.
Your next payout target is 12000 HP.
The unit is Hive Power equivalent because post and comment rewards can be split into HP and HBD

You can view your badges on your board and compare yourself to others in the Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Check out the last post from @hivebuzz:

HiveBuzz World Cup Contest - Recap of Day 9
Hive Power Up Day - December 1st 2022
HiveBuzz World Cup Contest - Check your ranking
Support the HiveBuzz project. Vote for our proposal!

Thanks for your support!