Making my splinterlands portfolio great again

in #cesky3 months ago (edited)

Pár dní jsem teď ležel ve fundamentální analýze Splinterlands a podělím se s Vámi o shrnutí, proč bude tento projekt i pro nadcházející bullrun opět fenoménem. Krom toho jsem přikupoval nějaká SPS, v čemž mám v plánu i v nadcházejících týdnech pokračovat...

Jak se říká "Im puting my money, where my mouth is"

V článku se budu věnovat SPS, ranked hrám, reward systému a land expansion, který jsem měsíce a měsíce úspěšně ignoroval. Zároveň to bude zřejmě poslední článek o ekosystému Splinterlands, který tu letos publikuji. Víc mi čas nedovolí.

SPS first, America later

Asi nejdůležitější fundamentální novinkou je, že jsme předevčírem v proposalu rozhodli o poskytnutí prostředků SPS.DAO pro listing SPS na top tier kryptoměnové burzy. Tento proposal byl protlačen až na podruhé, když v bearmarketu neprošel a hlasování nebylo úplně jednostranné. Zřejmě kvůli objemu likvidity, které bude pro tento proposal poskytnuto.
Bylo odhlasováno, že marketmaker, který bude vyjednávat ty nejlepší podmínky pro zalistování na Binance a ostatní burzy dostane odměnu až 500.000$ v SPS nebo stablecoinech a a burzám bude poskytnuta likvidita v hodnotě až 2.500.000$ v SPS, nebo stablecoinech. To vše z prostředků SPS.DAO, které teď hospodaří s cca 10M$. Takže téměř třetina padne na zalistování.

Pokud Vás zajímá, jak DAO hospodaří, můžete sledovat reporty na tomto účtu: @sps.dao.report

Pár čísel ze zdroje splintercards.com

Z celkového supply bylo již 4% spáleno a blížíme se polovině distribuce. Předchozí ATH bylo okolo 0.9$/SPS, což by znamenalo, že aktuální marketcap by byl přes 1miliardu$ a v kapitalizaci by se SPS token posunul do top100.

Pro jeho cenu by to znamenalo, že od dneška by jeho hodnota musela udělat x45 (+4500%). Jako... dokážu si to asi představit, ale tento cyklus to neočekávám. Nějaký supplyshock v peaku asi nastane, ale uvěřitelnější je dejme tomu polovina, za předpokladu, že (Flywheel 😄)... dá se předpokládat spoustu věcí, ale v kryptu člověk nikdy neví.

Edit: zapomněl jsem dodat, že marketcap SPS je dle aktuální ceny 0.02$/SPS na hodnotě 25M$. Podobné herní tokeny, zalistované na toptier burzách mají marketcap při nejmenším 10x větší. Ten gain potenciál tam tedy je i ze short-therm hlediska.

Ranked & rewards

Reward systémům jsem se věnoval v předchozím článku. Je to alfa a omega každé Play2earn hry. Když je špatně navržený, tak game over. Naštěstí jsme měli možnost se z některých chyb poučit a střípky, které jsem poslední týdny skládal dohromady už mi dávají dohromady obraz, co a jak bude.

Konec likvidity ven z botfarem a sračka accountů

Byly leaknuty informace o Glint tokenech a Glint shopu - náhrady za stávající Reward shares a systém nahrávání Reward truhel. Ve zkratce... za body z výher bude možné cíleně nakupovat Soulbound reward karty (respektive jejich claimy, kde bude odstupňovaná jejich úroveň - např. horší karty za málo Glintů, víc kvalitnějších karet za víc Glintů a nejlepší karty, s vyšší pravděpodobností na goldfoily za nejvíc Glintů. Dále bude možno nakupovat Merits, lektvary a nově i Tituly, které ale budou velmi limitované a dosáhnou na ně jen ti nejlepší.
Dále nebude možné nadále pálit Gladiátory za DEC a stejně jako za spálené Soulbound karty za ně dostaneme pouze Glinty.

Nebude možné kupovat SPS! V Gold truhle mi jednou padlo 2500SPS. Když si predstavite, jaký jackpot může spadnout v Diamantu/Champu a kolik ie ve hře aktivních accounts, logicky zjistíte, že je velký tlak na prodejní cenu. Nově tedy SPS získáte pouze jako odměnu za vyhraný zápas v závislosti Vašeho multiplikátoru, jehož velikost se odvíjí od velikosti SPS stakes, ligy kterou hrajete a bonusů guildy/použitých goldfoil karet. Objem SPS, který se každý den odemykal z truhel, bude přesunut do těchto odměn za výhry.
U reward karet se dále očekává, že budou obchodovatelné v budoucnu, kdy půjdou odemknout za nějaký poplatek (DEC/vouchers/sps? Těžko říct).
Nová sada Soulbound reward karet příjde v létě a doporučuji se pokusit nahrát maximální úrovně reward vyvolávačů.

Wild formát a Modern

Jak jsem psal již v předešlém článku, hráči kteří hrají manuálně získají výhodu. Bohužel se to týká pouze hráčů, kteří hrají Modern formát, z logiky, aby byl zájem kupovat nově vycházející edice. A ta výhoda není zrovna malá a má to několik rovin. Je to také trochu složitější na vysvětlení, ale pokusím se.

  • Do teď byl jednotný SPS reward pool pro Modern a Wild. Zjednodušeně, mohli jsme si vybrat formát a nahráli tam stejně. Nově jde 1/2 SPS distribuce do Modernu a druhá polovina na Wildu. Má to za následek, že když se v Modernu odehraje 5x méně zápasů, bude tam 5x více SPS rewards. Momentálně jsou ty výhry cca 2,5x násobné.

  • Budete dostávat v Modernu 2x více Glintů.

Když to shrnu, pro nahrání větších odměn Vám bude v Modernu stačit mnohem méně prostředků. Ve Wildu teď rapidně klesla obtížnost, jak odchází top tier hráči do Modernu a vypínají se poslední zbytky botfarem, kde si majitelé pronajímali laciné karty i staked SPS, aby SPS nahrávali a dumpovali je s profitem na marketu. Má to několik následků.

Poprvé se mi můj toptier účet prokousat do Champ ligy.... a také se můj největší sračka účet, kde jen odkládám 1BCX karty dostal do Diamantu.
Hodně lidí zjišťuje, že pro relevantní odměny se svými kolekcemi karet potřebují mnohem více Staked SPS, jelikož ani nemůžou stopnout rankup do vyšší ligy. Byly zvyklí grindovat třeba Gold ligu, kde nahráli 13 Gold truhel za den a najednou jsou v Championu, kde nahrají 1-2.

Dost lidí, kteří nevidí skrz teď končí. Stejně tak končí extraktoři SPS a měla by to být úplně poslední očistná vlna před boomem. Ceny všech karet opět padají a některé konkrétní jsem připraven akumulovat ve velkém. Také začínám nakupovat landy.

Co se teď děje bude mít pozitivní vliv na budoucnost ekosystému. Pro nové hráče bude opět profitabilní hrát modern. Tokenomika je mnohem robustnější, rewardsystém bude stabilní i v největším peaku a hra je připravena na bullmarket. V modernu očekávám obrovský boom v sholar systému, kdy budou největší asset holders poskytovat kolekce karet i SPS stakes za podíl na výhrách.
Investoři budou mít nadále možnost pasivně odčerpávat méně odměn přes xBoty, nebo jiné poskytovatele automatizace.
Porušováni term of servise a využívání robotů a battlehelpera v Modernu byl do nedávna problém a z toho důvodu se rozhodli splinterlands nabrat do svého teamu Sylara - tvůrce X-bota, což je také zajímavá novinka z posledních dní.

Land expansion

Pár měsíců jede fáze 1.5 a koncem roka má být spuštěna fáze 2.0. Je to taková hudba budoucnosti a nezaujatě musím říct, že se mi to hodně líbí. Bohužel nyní mi to ještě moc lukrativní nepřijde. Týden jsem ležel v číslech a excelech a stále mi to nevychází. Ale fáze 2.0 rozjede paralelní ekonomiku, která bude profitovat z poptávky toho kartičkového Rankedplay světa a bude to opravdu velké. Jen si nejsem jistý, zda se to stihne rozjet ještě tento cyklus.

Dál Vás už za ručičku vodit nebudu :). Někomu dává smysl BTC, tak se věnuje BTC. Někoho zajímá Hive... mě zajímají play2earn hry. Málo lidí si to dokáže představit, ale Bitcoin může jít na 0, Hive může skončit a stejně tak Splinterlands. Zkušenosti nám ukázali, že nic není "Too big to fail". A jestli Splinterlands failnou, nebo budou opět BIG se dozvíme už velmi brzy.
Já mám vsazeno na tu druhou variantu. Pro někoho málo, pro někoho hodně... pro mě akorát poměrově k času, který tomu věnuji. Každopádně hodně vnímám riziko, které podstupuji a že to na tu nulu může jít.
Myslím, že každý, koho téma zajímá a zpětně si projde všechny články k play2earn a obchodování, které jsem tu publikoval, tak to dá hodně.
Už jsem to téma vyčerpal. I čas, který jsem si vyhradil na research jestli je Hive, na kterém Splinterlands fungují legit, nebo ne. Začalo to, na co jsem 3 roky čekal... musím se věnovat rodině, práci, dobře prodat tisíce NFTček a zobchodovat vyšší desetitisíce nejrůznějších coinů. Hodně práce... téma příštího článku asi bude "co se povedlo a co se nepovedlo"... uvidíme se zase v bearmarketu 😉

Sort:  

Splinterlands jsem nikdy nehrál a hrát nebudu, ale jsem rád, že se to zalistování na Binance protlačilo, byť teda na to padne ranec a je mi jasné, že ne každý Hiver z toho bude nadšený. Četl jsem na to téma nějaké články a vyšlo z nich celkem jednoznačně, že pozitiva toho zalistování výrazně převyšují negativa...

Už je tam pre-proposal, aby přitlačili na pilu. Z toho schváleného nevyplývá, že to má být ASAP

Super článek, díky za pohled!

Tvoji logiku chápu. Představuješ jeden z možných scénářů. Je docela pravděpodobný. Ale umím si představit i scénáře jiné. Ty ostaně také...

Sám na téhle hromadě také nějaké to želízko v ohni mám.

Píšu v závěru, že to riziko vnímám. Vše je o pravděpodobnostech. Co se musí stát, aby nastal scénář A a co se musí stát pro B. Každý rizika investice vnímá jinak. V závislosti, kolik v tom má peněz a kolik o projektu ví. Ne nadarmo se říká "investuj tolik, kolik rozumíš" 😉

Congratulations @shandalar! You received a personal badge!

Happy Hive Birthday! You are on the Hive blockchain for 3 years!

You can view your badges on your board and compare yourself to others in the Ranking

Check out our last posts:

Unveiling the BuzzParty Meetup 2024 Badge