Vyhodnocení lednové výzvy

in Česky!5 months ago

Máme za sebou lednovou fotografickou výzvu a soutěžící jistě očekávají vyhodnocení,
Vlastně, ten výraz "soutěžící" není příliš výstižný. Není to soutěž, kde by se závodilo, kdo citius, altius, fortius. Ostatně v jistém smyslu je vítězem každý, kdo dokázal vyjít ze své komfortní zóny a vytáhnout svou kůži na trh. Takže nebudu říkat soutěžící, ale třeba... účastníci.

Tak zaprvé: děkuji všem účastníkům za jejich příspěvky do výzvy. Opravdu si vašich reakcí vážím a vaše díla obdivuju. Není to fráze. Přiznám se, že vás mám většinou zaškatulkované a myslím si, že vím, co od koho čekat. A pak přijde výzva, která mi ty škatulky zase pěkně rozkope.


@zirky
Platón - Podobenství o jeskyni / Plato - Parable of the Cave

Když to @zirky v půlce ledna rozbalil s antickou filosofií, tak mě to trošku zaskočilo. Takovýhle rozjezd? Kam to bude pokračovat? A když se ho ostatní budou snažit trumfnout, tak kde to skončí?
Občas chodím na nějaké fotografické výstavy, a říkám narovinu: kdyby @zirky na těchhle fotkách zapracoval na technických detailech, jako třeba retuš nějakých těch škrábanců, odlesků nebo prachu, a kdyby se to vytisklo na velký formát... kdo ví?


@bucipuci
How I tried to compete. / Jak jsem se pokusil soutěžit.

@bucipuci ve svém příspěvku píše, že zvolil spíš žertovný tón, ale to není na závadu. Jako fotka černého psa v noci, to asi byl opravdu jen vtip, ale "snová" kompozice na téma starého Egypta se mi docela líbila.


@kolczurka
Czech traces in Poland

@kolczurka si nevybrala konkrétní knihu, ale rovnou celou literární postavu. Jak by se Sherlock Holmes orientoval v literatuře?
Mimochodem, jeden z příběhů Sherlocka Holmese se jmenuje Skandál v Čechách (A Scandal in Bohemia), i když s Čechy nemá kromě názvu nic společného.


@jjprac
Oblíbená kniha - fotografická výzva

Posledním účastníkem, co se týká termínu odevzdání, byl @jjprac, kterého kniha o Nikolovi Teslovi inspirovala k vyfocení zajímavého elektrického jevu. Nevím, jak přesně toho docílil, ale vypadá to efektně.


Některé z fotografií v této výzvě by se úplně normálně uplatnily v dotyčných knihách jako ilustrace nebo na obálce.

A jdeme odměňovat.

@zirky27 HBD
@bucipuci10 HBD
@kolczurka4 HBD
@jjprac9 HBD
Total50 HBD

A protože jsem hlava děravá a příslušnou částku v HBD jsem si včas nevybral ze Savings, vyplatím vás až za tři dny. Sorry jako... 🤦‍♂️ (doufám, že nezapomenu).

sepa.png


vote_follow.png

Sort:  

Dekuji :) Tentokrat byla to pro mne vetsi vyzva.
A urcite blahopreji @zirky ale to jsem vedela uz na zacatku, ze jsi to skvele nafotil :)
@bucipuci @jjprac taky gratuluji, a je tady nas tak malo, protoze vsichni vime, ze nebyla to jednoducha "prace" ;)
Diky @pavelsku za motivace by udelat obcas neco jinak :)

Díky :-). Tvého Sherlocka jsem viděl, jak "šlape na paty" @zirky

Taky jsem viděl v @kolczurka docela konkurenci. A překvapilo mě poslední místo

Vyhlašovatel to asi viděl jinak

Jsem velice mile překvapen a mnohokrát děkuji.

@zirky gratulace ke skvělým stínům

@kolczurka gratulace k lupě detektiva

@jjprac ten výboj v žárovce tě určitě stál minimálně deset rohlíků :-)

Mě ne, pana Teslu. To bylo z jeho transformátoru. A ehm, napájený byl z firemní elektrické sítě. Tedy, budeme raději říkat z éteru ;⁠)

Děkuji mnohokrát za kladné hodnocení. A i ostatním účastníkům gratuluji k výhře.
Tak trochu jsem očekával větší účast, když jsi post publikoval pro širší veřejnost. Tak snad tě tak "chabá" účast neodradí od další soutěže. Neboť jak jsi myslím psal, máš v zásobě ještě nějaké téma....
Ps. Retuše by to jistě asi chtělo. Možná se k tomu jindy odhodlám. Měl bys tip na nějaký free program? Zkoušel jsem Gimp, ale nějak mi nesedl.

U Gimpu je asi problém pochopit jeho ne vždy intuitivní ovládání. Původně jsem ho chtěl doporučit, ale máš už vlastní zkušenosti.
Já používám Luminar Neo, který sice není free, ale je cenově dostupný a čas od času mívají slevové akce.

Já používám Darktable zdarma a funkce se dají postupně přidávat.
Gimp jsem nepochopil, ta jsem šel dál.

Já to mám naopak. Darktable znám, ale jeho ovládání mi připadá ještě víc nepochopitelné než Gimp 😁

Yay! 🤗
Your content has been boosted with Ecency Points, by @zirky.
Use Ecency daily to boost your growth on platform!

Plazmového výboje jsem dosáhl připojením výstupu Teslova transformátoru na střední pól žárovky.
Děkuji za ocenění a blahopřeji i ostatním účastníkům výzvy. Jsem rád, že jsem se dokopal a našel čas se výzvy zúčastnit.

Klobouček 👍👍👍
Gratulace všem.