PF 2024

in Česky!5 months ago

Vypadá to, že Litomyšl se dostává do vedení, co do počtu zdrojových fotek pro naše PF. První litomyšlskou jsem použil zde. Tato je druhá a na fotce je jedno ze sgrafit na domě v uličce Josefa Váchala, kterou se dostanete z náměstí na zámecké návrší. Při návštěvě Litomyšle doporučuji kromě Portmonea prohlídku i těchto sgrafit, představujících dřevoryty z Váchalova Krvavého románu.

Toto PéeFko je nicméně určeno pro náš český rybníček. Vůbec nevím, jak bych takovou slovní hříčku překládal a zda by byla pochopena... Je to prostě podobný případ překladatelského oříšku jako "kolik třešní, tolik višní".

Nicméně mě slovní hříčka přivádí k myšlenkám o změnách a záměnách významů různých slov. Určitě jste si toho také všimli, ale za poslední roky spousta slov dostala úplně jiný význam, popřípadě se díky politikům a médiím tak nějak vyprázdnila.

Myslím, že máme nejvyšší čas začít nazývat věci pravým jménem.


pf2024_tazi.jpg


Přeji vám všem pokud možno "úrodný" rok 2024 !

Sort:  
 5 months ago (edited) 

Úrodný... Já rodit nebudu. A manželka už taky ne. Co Ty mně, to já Tobě... Je něco na cestě?

Tak já jsem kluk z vesnice, já si pod úrodou představím spoustu jiných věcí, než rození dětí 😉

Vše nej!

Congratulations @tazi! You have completed the following achievement on the Hive blockchain And have been rewarded with New badge(s)

You received more than 45000 upvotes.
Your next target is to reach 50000 upvotes.

You can view your badges on your board and compare yourself to others in the Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Check out our last posts:

Be ready for the January edition of the Hive Power Up Month!
Hive Power Up Day - January 1st 2024

I tobě ;⁠)

Vše nejlepší do Nového roku