Poznej město #15 - řešení

in Česky!last year

A vítězem se stává...

@zirky bude na řadě s další hádankou. Správně jako první identifikoval Vysoké Mýto. Já jsem původně chtěl napsat rozsáhlejší post, protože jsem v tomto městě nějakých deset let bydlel. Ale zjistil jsem, že mi chybí fotky některých míst, které by bylo dobré ukázat. Napravím, někdy nafotím a poté vám to předložím kompletní. Dnes tedy jen řešení patnáctého #poznejmesto.



V hádance jste viděli trojici siluet, které "jedno byly". Brány městského opevnění, které dnes již celé neexistuje. Brány nesou jména podle směru svého umístění a ta jména jsou Pražská, Choceňská a Litomyšlská. V tomto pořadí jste je viděli na obrázku.

No a tady jsou zdrojové fotografie ve tejném pořadí. Pražská a Litomyšlská brána jsou foceny směrem do města, Choceňská je focena od náměstí ven.

Co se týče spojovacího článku Vysokého Mýta a Českých Budějovic, tak šlo o Přemysla Otakara II. a (skoro)čtvercová náměstí v obou městech jež nesou jeho jméno. Vězte, že v Mýtě je to náměstí větší, ale o tom až příště v detailnějším postu. Nápověda v druhém postu byla silueta sochy panovníka, kterou vidíte nahoře. Asi si všichni ze školy pamatujeme, že Přemysl Otakar II. byl zván králem želeným a zlatým. To jsou ty dva kovy, ze kterých je socha vyrobena. Na výrobu padlo 300 kg železa a 2 gramy zlata.

Sort:  

Poutavě zpracováno. Gratulace vítězi :) Ode mě aspoň malý příspěvek na cenu pro výherce ;)

@tipu curate 2

Děkují pánovi, poklona ;)

Prohlížel jsem krajská města, města kde se dělá pivo, "šmejdil" kolem Vltavy, hledal černé věže.
Slavný panovník a jeho náměstí mi vůbec nedošlo, a to jsem (při odhalení Č.B.) o náměstí ve V.M. něco četl :-). Prostě nedocvakly souvislosti.

No, někdy prostě pro oči nevidíme... A důležité je, jestli tě to "šmejdění" bavilo, pak hádanka splnila účel ;)

"Šmejdit" po mapě mě vždy baví :-)

No, tak že ta spojitost bude náměstí, to mě nenapadlo :)

Uznávám, že pokud neznáš obě náměstí jako já, tak je to hardcore... Nicméně cílem bylo vás trošku potrápit... 😉

Povedlo se :)

Yay! 🤗
Your content has been boosted with Ecency Points, by @tazi.
Use Ecency daily to boost your growth on platform!

Support Ecency
Vote for new Proposal
Delegate HP and earn more