My name is... Such a detective story:) (Eng-Ukr)

in Life Stories2 months ago (edited)

My name... Some kind of detective story.
First of all, I have been interested in one question since childhood. Most of the children had Angel's day. The fact is that my country is mainly Christian (people are either practicing or nominal Christians). Therefore there is a tradition to celebrate the day of memory of various saints who lived and ancient times. Each day in the calendar is dedicated to a specific saint, and people were named accordingly in the past.

1712004071860-01.jpeg

Each era brought its own traditions to the list of names. In Soviet times, when atheism prevailed, people chose any names, including those dedicated to leaders of the Communist Party.
Instead, at the time of Independence (after 1991), complete freedom came. You can name yourself or your child either according to church traditions, or a character from your favorite movie, or just invent something that doesn't exist yet:)

Моє ім'я... Якась детективна історія.
Перш за все з дитинства мене цікавило одне питання. У більшості діток були іменини...Справа в тому, що моя країна Україна є переважно християнською (люди або практикуючі або номінальні християни) і тому є традиція відзначати день пам'яті різних святих, що жили і давні часи. Кожного дня календарі є присвята таким святим і відповідно до цього в минулому людям обирали імена.
Звичайно кожна епоха приносила у список імен якісь свої традиції та віяння. У радянські часи, коли панував атеїзм, люди обирали будь-які імена, зокрема і присвячені лідерам компартії.
Натомість у часи Незалежності після 1991 року настала повна свобода. Ти можеш назвати себе або свою дитину або згідно церковних традицій або персонажем з улюбленого фільму або просто видумати щось досі не існуюче:) Також активно відновлюються забуті слов'янські імена з язичницького періоду.

IMG_20230331_174723.jpg

My name Orysia is a litmus test of the spread of the Ukrainian language. Where Ukrainian was preserved, where there was less Russification, there the name lives on. For many Ukrainians, it seems old-fashioned.
However, I will return to the beginning of the story. Most of my friends had a Christian saint's day, but I didn't. It upset me.
And now, thanks to our Community, I decided to search the Internet and find the history of the origin of my name. Eureka!

Моє ім'я Орися є лакмусовим папірцем поширення української мови. Де збереглась українська, де було менше русифікації, там живе ім'я. Це можна простежити на цікавій карті поширення імен, посилання залишу. Дуже цікава штука!
Проте повернусь до початку розповіді. У більшості моїх друзів а дитинстві були іменини (тобто день християнського святого) , а в мене ні. Це мене засмучувало.
І ось тепер завдяки нашій спільноті я вирішила поритись а інтернеті і знайти історію походження імені. Евріка! Таки дещо знайшла. Отож є дві основні версії.

IMG_20230423_162852.jpg

The first version. The name comes from the name of the Greek goddess Eirena. She was the patroness of peace, tranquility and the changes of the seasons and the fertility of the fields.
The Ukrainian names Iryna, Irena, Oryna, Orysia (as well as Russian Arina) came from this form.
If I read about the influence of a name on a person, well, I don't believe it. Because those are general phrases. But they say that Orysia is hardworking, emotional, sociable and loves peace and settling quarrels. It sounds beautiful.

IMG_20240401_174330.jpg

✓Перша — ім'я походить від імені грецької богині Ейрени. Вона була покровителькою миру, спокою і змін пір року та родючості полів.
Вже від цієї форми пішли імена Ірина, Ірена, Орина, Орися, російське Аріна.
Якщо читати про вплив імені на людину — ну не зовсім я в це все вірю. Бо то загальні фрази. Але кажуть, що Орися працьовита, емоційна, комунікабельна і любить мир та залагоджувати сварки.
Українці народ співочий, наша мова дуже вокальна. Як я помітила, беручи грецький чи римський оригінал люди любили додавати звук "О" на початок імені.
Наприклад Ксенія-Оксана, Дарія-Одарка, Євстахій-Остап, Юліана-Оляна (Уляна). Можете продовжити список...
Отож, версія має право на існування.

IMG_20230326_160725.jpg

The second version is Slavic, pagan. I found a very interesting list of ancient pre-Christian names, but I don't know if it is authentic or made up...
According to this version, Oryslava (Orysia) is the one who glorifies Or. "Or" is the God of fertility among Trypians. And also this name in mythology designates the ancestor of the Slavs, the father of the founders of Kyiv.

✓ Друга версія - слов'янська, язичницька. Я знайшла дуже цікавий список старовинних дохристиянських імен, але не знаю чи він автентичний чи вигаданий... Бо ж писемних джерел з того часу неймовірно мало лишилося... Посилання додам для україномовної публіки.
Згідно з цією версією Орислава (Орися) — та, що прославляє Ора. Ор — це Бог родючості у трипільців. А також цим словом у міфології позначають предка слов'ян. Ор — батько легендарних засновників Києва (Кия, Щека, Хорива і сестри Либіді).
Отож... Моє ім'я заплутане, як і моє життя! От тут я можу погодитися на всі 100%.
Приєднуйтесь до теми тижня у спільноті і розкажіть щось цікаве про ваше ім'я!

IMG_20220821_200257.jpg

Sort:  

Дуже цікаво, дякую що поділитися пані Орися.

Дякую за підняття цікавої теми! Хотілось би, щоб більше укр. хайверів приєдналося до цієї теми:)