You are viewing a single comment's thread from:

RE: A Different Experience: Ephesus Museum - Farklı bir Deneyim: Efes Müzesi [EN-TR]

in Pinmapple6 months ago

Çünkü içeri girerken göreceğim şeyler için sabırsız oluyorum. Siz de aynı şeyi yapıyor musunuz?

Evet. Aslında hem girerken hem de çıkarken çekiyorum. Hangisinin editi daha farklı olur gibi. Özellikle de bir daha gelmekte zorlanacağım noktalarda bunu defalarca deniyorum. Özellikle de insanları kareye almamaya çalışarak ki bu çok zor.

Bunların olmadığı hiçbir müzeyi hayal edemiyorum.

Peki özellikle Afrodit heykelinin bu kadar fazla olmasının sebebinin çok da uzakta olmayan Aydın'da bulunan Afrodisyas Antik Kenti olduğunu söylesem. Afrodisyas eski bir heykelcilik okulu aynı zamanda. Yakın çevresinde bulunan mermer yatakları o bölgeye oldukça faydalı olmuş. Her yerde heykel bulunabilir.

Dionysos heykelinin saçlarına bakın! Bu kadar güzel saçlara sahip bir heykeli çok nadir görebilirsiniz.

Kesinlikle. Kendisi biseksüel bir tanrı ve bunu insanlara yansıtmak istediklerinden dolayı bu yola başvurduklarını rahatça söyleyebilirim.

Peki sizce heykelin yanındaki şey ne? Bir asa mı? Yoksa dayanacak bir şey mi?

Aslında yanında bulunan şey kırılmış bir atribüs. Dionysos'ta birkaç tane var. Birincisi "thrysos" denilen bir asa (basitçe üzerinde kozalar olan bir çubuk), bir kadeh ve normalde başında olan sarmaşıktan taç.

Yine harika bir müzeye gitmişsin. Beni de gezdirdin yanında teşekkür ederim. Özellikle de detaylı çekimlerin eminim 1 ay kadar sonra çokça işime yarayacak. Ellerine, ayaklarına sağlık ✨

Sort:  

Henüz başladık, bu müzede sizinle paylaşacağım daha çok şey var. Beni bilgilendirdiğin için çok teşekkür ederim. Bir sonraki postumda senden bu konuda bahsedeceğim 🤣

Ben girerken hep unutuyorum dediğim gibi, çıkarken daha çok aklımda kalıyor 😆

Bir sonraki postumda senden bu konuda bahsedeceğim 🤣

Merakla bekliyorum devamını. Bir de tarih dersi verilir diye eklesem mi bio'ma merak ediyorum 🤣🤣