Сосна приморська (pinaster=pinus + aster)

in Team Ukraine16 days ago

Привіт друзі.

В двох своїх попередніх постах FungiFriday я писав про хвойні дерева, біля яких я і знайшов ціле насадження грибів, якщо гугл об’єктив не бреше, то це гриби Cantharocybe.

My first FungiFriday - Cantharocybe

Park photo shoot for Cantharocybe

Але спочатку я помітиво ось ці дерева, якщо і тут гугл об’єктив не бреше то це - Сосна приморська (Pinus pinaster Aiton), синонім — сосна морська (Pinus maritima Poir.)

Назва (pinaster) виводиться з pinus + aster, що перекладається як 'сосна + зірка' через зіркоподібну (зонтикоподібну) форму крони.

Дерево до 30(40) метрів, із звичайно дещо звивистим стовбуром і зазвичай відкритою кроною й канделяброподібних гіллям, що підіймається вгору. Кора дуже товста, розтріскана. Пагони кремезні, товщиною 7–15 мм. Листові бруньки великі. Дорослих рослин листки зберігаються 1.5–3 роки, мають 12–25 см завдовжки в пучках з двох (з деякими пучками 3), зі стійкими піхвами 2 см. Вони від зеленого до жовто-зеленого забарвлення, іноді сірувато-зелених відтінків, розлогі, дуже міцні, товщиною ≈ 2–2.2 мм, з дрібнозубчастими краями. Молодих рослин листки сірувато-зелені, 3–6 см завдовжки, на тонких (3 мм) пагонах, і виростають упродовж перших 2–5 років життя. Шишки злегка згинаються на коротких міцних стеблах, симетричні, важкі, яйцювато-конічні, (7)9–18(20) см завдовжки, 4–6 см завширшки в закритому стані, у зрілості насичено блискуче каштаново-коричневі у квітні через два роки після запилення і відкриваються того ж літа або до 10 років потому до 7–11 см завширшки. Зверху насіння блискуче чорнувато-коричневе, знизу матово-сіре, 7–11 × 5 мм з крилом 18–25 × 10 мм, крило жовтувато-брунатне з численними прямими темно-коричневими прожилками, крило легко видаляється з насіння.

wiki

Географічний діапазон: Алжир, Франція (Корсика), Гібралтар, Італія (Сардинія, Сицилія), Монако, Марокко, Португалія, Іспанія (Балеарські острови), Туніс. (Ps. таки мій нюх на те, що це завезена рослина не підвів).

Гарна ідея посадити 2 такі кремезні сосни біля тенісного корту. З роками їх крони будуть гарним захистом від прямих сонячних променів.

Ще кілька фото, щоб не залишати. Що що, а фото економити в публікаціях очно не варто 😅🤣🤣

Мій архів ✍️ за 2023 рік
Січень 2024
Лютий 2024
Березень 2024
Квітень 2024

Дякую за увагу! 💙💛

Sort:  

От дивлюся я на неї і бачу - справжня pinus + aster
😂😂😂😂

(Вчора хотіла змінити аватарку знайшла от таку прєлесть, п сьогодні ти з шишками …🤓)

:) Так, після початку активного спілкування з тобою це вже буденність ) 😅

В мене зараз такі негативні сни пішли, що здається я цього не витримаю. Я в них вірю більше ніж в позитивні…нічого робити не хочеться і повна фатальність. Відчуваю себе лялькою вуду яку хочуть знищити.

Не починай... вийди на вулицю прогулятись. Тут така краса 😍😍😍

Хто ж крім тебе може обирати в що тобі вірити?

"ЩО Є ЛЮДИНА, КРІМ ЗДАТНОСТІ АКЦЕНТУВАТИ УВАГУ?"

Хочеш встряску?

Давай вже як є чим )

Я не знаю, це те питання над яким я думаю не перший рік. Як на рахнок встряски?

Ваше обстеження дійсно розширює наші знання про дерева та гриби! 🌲🍄 А що як ми посадимо не лише кремезні сосни, але й кремезні гриби поруч? 😄🍁

Теоретично, від грибів буде куди більше тіней і в прямому і не дуже сенсі