You are viewing a single comment's thread from:

RE: Study of the town, housing estate / Studie města, sídliště

Dozvěděl jsem, že dlouhodobě ideální poměr mezi zastavěnou a volnou plochou je zhruba 1:1. Když je volné plochy moc, což je případ všech sídlišť, nejsou dlouhodobě prostředky na její údržbu. Volná plocha začíná chátrat, být nezajímavá, odpudivá, lidé v ní přestávají trávit čas, čímž se do ní investuje ještě méně, čímž se tato ještě zhoršuje, až se z dobré lokality stává špatná.

Proces dočasně zpomaluje starší generace, která se o veřejnou plochu zadarmo ve svém volném čase stará - záhonky, skalky...

Sort:  

Mladá generace taky. Jen tomu říká guerilla gardening :)

No, vím o pár mladých, co pěstují trávu... Ale ne mezi domy na sídlišti.

Tak na tom není nic neobvyklého :) ani u těch ne až tak mladých, ostatně :)

Ano, znám i lidi o generaci starší než já, co ji pěstují. Většinou někde za domem u kompostéru.

Mě to kdysi, když jsem ještě bydlel v Mistříně, vyrostlo v ohradě pro kačeny. Uprostřed. Bylo toto jedinné, co nesežraly, koukám co to je a ona tráva, jedinná rostlina, musel to tam zanést nějaký pták. Byla dobře hnojená a zavlažovaná takže pak měla cca 2m a kmínek dole měl kolem osmi cenťáků.

V Praze už jsem narazil i na políčko mezi plevelem. To bylo v Hostivaři nedaleko tamních autobusových garáží. Ale je fakt, že matičku mám projetou od severu k jihu a od východu k západu jako málokdo jiný :)

Tady to když tak pěstují na balkónech. Já nemůžu, bydlíme v takovém zvýšeném přízemí a někdo by to ukradl. Loni na Vánoce nam z balkónu zmizely dvě krabice chlebíčků. Takže asi tak.

Však můžeš i doma :)

Údržba tady probíhá, dělá to město, skání trávy, stříhání keřů atd atd. Ty předzahrádky s květinkama to je spíš černota, oficiálně nejsou ale město to toleruje, ono je to pak tak nějak hezčí. Tady to v roce 2021 dost očesalo tornádo. Za tou školou je to prakticky holé. chtěli tam postavit další domy, ale lidi se vzbouřili, tak je projekt na odpočinkovou zónu. Sakryš, dodneška mě mrazí, když si na ten vír vzpomenu. Fotky z té katastrofy nemám, jednak mi to připadalo nemorální, fotit lidské neštěstí a jednak lidi byli dost agresivní, nějaký novinář tady dostal po hubě když to chtěl fotit.