Kryptowalutowe Konto Emerytalne HBD - Maj 2024

in #hivelast month

AmRc67RgYaWTamZtjiRVK9pxDgRdg2RtnXmG5dbeGuzK3WNfkBktwpfgLy7K235mL3FZW47HE8qaQ9ZCy3GnNLAiEZbASeBwXJiANBzkg4ycuPss9oCWuz4Vv311KYChwqsXkacAJHabYnL2982K38mw8rvcvE22.png

Rok temu popełniłem wpis Kryptowalutowe Konto Emerytalne HBD vs. Andrzeju to jebnie.
Opisywałem tam piękną wizję w której w roku 2055 przechodząc na emeryturę będę rentierem żyjącym z HIVE. Kontrwizją był czarny scenariusz mówiący "Andrzeju to jednie".

Koncepcja opierała się o plan odkładania pozyskiwanych HBD na Hive Savings z rocznym oprocentowaniem wynoszącym 20%. Wówczas miałem tam zgromadzone troszeczkę ponad 425 HBD. Wyszło z tego, że w wieku 65 lat, gdy doczekam się emerytury, będę posiadał 223394,51 HBD co przy ówczesnym kursie HBD/USD i USD/PLN dawało równiutko milion złotych i ze zgromadzonego kapitału miałbym 40192,81 HBD - 160 000zł rocznego zysku.

Od tamtego czasu nic nie jebło, a wręcz przeciwnie! HBD wciąż jest oprocentowane na 20%, Stan mojego posiadania HBD wzrósł niemal 2,5 razy, a wizja zostania milionerem przesunęła się na połowę roku 2051.

Tak prezentuje się prognoza wzrostu moich oszczędności do roku 2055 (moja emerytyra) z posiadanych obecnie 1013,06 HBD.

image.png

Wychodzi z tego, że w wieku 65 lat, gdy doczekam się emerytury, będę posiadał 444 978,19 HBD co przy obecnym kursie HBD/USD i USD/PLN daje 1 milion 760 tysięcy złotych i ze zgromadzonego kapitału będę miał 79 672 HBD - 318 000zł rocznego zysku.

Tak prezentuje się wykres zmian mojego stanu posiadania HBD w ujęciu miesięcznym. Jak widać obecnie wzrost mojego stanu posiadania jest realizowany głownie dzięki nagrodom kuratorskim. W kwietniu nagrody kuratorskie wynosiły 58,88 HBD, a odsetki od kapitału 14,80 HBD.
image.png

Jedziemy dalej i trzymam kciuki aby oprocentowanie Hive Savings wciąż wynoszące 20% nie spadało.

Sort:  

Niestety prędzej czy później spadnie APR HBD - zwyczajnie zacznie za dużo ciążyć Hive. Imho APR HBD jest jednym z czynników obniżających cenę Hive (inwestując w Hive musisz mieć z tyłu głowy dług, bo w każdej chwili te HBD może zostać wymienione na Hive). Korzystam z tego APR póki można, mimo tego, że boję się, że coś się sypnie i zwyczajnie nasze HBD odjedzie od dolara