Czy w tym domku mieszka jeż?

in #polish6 months ago

20231118_082505.jpg

Takie pytanie naszło mnie, gdy zobaczyłem ten domek. Dziś wymieniałem opony u mechanika i poszedłem w tym czasie na mały spacerek. W okolicy tego warsztaty mieszkałem kiedyś przez prawie 3 lata. Trochę się okolica pozmieniała. Zbudowano nawet kilka budynków. W tym postawiono ten dom dla jeża. Myślicie, że w takim domku mieszka jeż?

Zgodnie z instrukcją nie zaglądałem do domku, żeby ewentualny lokator miał spokojny sen.

Sprawdzałem, czy jeże już śpią i za pierwszym wynikiem google:

Kiedy temperatura powietrza spada poniżej 15°C, jeże zapadają w pięciomiesięczne odrętwienie. Zasypiają pod konarami drzew, w jamach ziemnych lub pod zeschłymi liśćmi. Zapobiegliwe, wcześniej wyścielają gniazda trawą, mchem i liśćmi. Na przełomie listopada i grudnia jeże powinny już dawno spać.

Źródło

Miło ze strony mieszkańców miasta Piekary Śląskie, że w 2019 zadbali o jeże.