Spokojnie puszek nie gryzie.

in #polish4 months ago (edited)

Mam awersje do wszystkich teriery typu bull i innych tego typu wybrykach natury - wychodowanych, żeby zabijać, a stały się pupilkami domowymi. Moją niechęć wzmaga się jak tą górę mięsa prowadzi kobieta ~50kg lub dziecko. Spuszczony ze smyczy taka góra mięśni zawsze powoduje u mnie szybsze bicie serca. Niestety posiadanie dzieci tylko zwiększyło moje obawy. Zresztą większość posiadaczy psów nie potrafi się swoimi psiakami zajmować, a o posprzątaniu to już można marzyć, ale tu akurat dominują właściciele małych piesków. Chociaż właściciela małego pieska można upomnieć, a czy zwróci ktoś uwagę właścicielowi biegającej maszynki do zabijania?

Wczoraj poszedłem po syna do szkoły. Pani na portierni przekazałem, że przyszedłem po syna i czekałem cierpliwie, aż syn ubierze się w świetlicy. Chwile o trwa, więc oddałem się rozmyślaniom. W pewnej chwili wyjrzałem przez otwarte drzwi i zastał mnie taki widok.

20240124_152405.jpg

Uwierzycie? Ktoś na wprost wyjścia z podstawówki uwiązał psa do barierki przy zjeździe dla wózków inwalidzkich. Może nie jest to jakiś american bully, ale raczej nie jest to mały kundelek, który powinien zostać pozostawiony w takim miejscu bez opieki. W każdej chwili mogło wyjść jakieś dziecko i czymś nieświadome mogło zwierzę zdenerwować lub wystraszyć, a to mogłoby skończyć się złapaniem za łydkę..

Po pary minutach pojawiła się kobieta i wychodząc zamknęła drzwi. Nie usłyszałem morderczych dźwięków, ale ta chwila zawahania zanim wyjrzałem czy to właścicielka, wystarczyła, żeby kobieta z puszkiem oddaliła się.

20240125_144847.jpg

Sort:  

Wątek dydaktyczny. Rozporządzenie, zgodnie z którym za pozostawianie zwierzęcia bez opieki w miejscu publicznym obowiązuje upomnienie lub mandat w wysokości do 500 zł weszło w życie 10 kwietnia 2021 roku.
Ignorantia iuris nocet.

Pies bez kagańca stoi sam pod podstawówką. Totalny brak wyobraźni i nieodpowiedzialność. Ale zauważyłam, że jest to dość częste wśród właścicieli "bulisiów" (jak sami je nazywają). Pod każdym artykułem o pogryzieniu przez takiego psa łatwo znaleźć całe bukiety komentarzy typu "To najłagodniejsze psy na świecie!", "Mój nigdy nikogo nie ugryzł" itp.

Problem jest dwojaki.

Przede wszystkim, te psy powinny zostać zbanowane przez państwo. Przecież w dzisiejszych czasach, jeśli chce się legalnie kogoś wylogować z tego świata, to pies lub rozwalenie kogoś autem, jak w Carmagedonie + dobry adwokat + dobra ściema + brak większych kar = mała kara. Na Wykopie to swego czasu rozkminiliśmy.

Inna sprawa jest to, co mówisz o bananach mających takie psy. Mój Taco (12-kilogramowy, stary i ślepy jamnik), potrafił pociągnąć i nie raz nie dwa, jak poczuł że go zbyt luźno trzymam, ruszył do przodu po coś. Dwa razy by pogryżć innego psa (w 1 przypadku słusznie, w 2 nie, na szczęście nie zrobił krzywdy psiakowi w żadnym). Jak się postarał, to musiałem się parę razy zaprzeć o ziemię.

A takim właścicielom rypać mandat za mandatem.

Congratulations @herbacianymag! You received a personal badge!

Happy Hive Birthday! You are on the Hive blockchain for 6 years!

You can view your badges on your board and compare yourself to others in the Ranking

Check out our last posts:

Hive Power Up Day - February 1st 2024

Hello herbacianymag!

It's nice to let you know that your article will take 14th place.
Your post is among 15 Best articles voted 7 days ago by the @hive-lu | King Lucoin Curator by peter.goki

You receive 🎖 0.3 unique LUBEST tokens as a reward. You can support Lu world and your curator, then he and you will receive 10x more of the winning token. There is a buyout offer waiting for him on the stock exchange. All you need to do is reblog Daily Report 189 with your winnings.

2.png


Invest in the Lu token (Lucoin) and get paid. With 50 Lu in your wallet, you also become the curator of the @hive-lu which follows your upvote.
Buy Lu on the Hive-Engine exchange | World of Lu created by szejq

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP or to resume write a word START