Dostawy lokalne i sopockie plus dużo zieleni (włącznie z wdarciem się na działki)

in #polish27 days ago (edited)

Nieczęsto mam zlecenia z 3 aplikacji. Dzisiaj się udało, także będzie małe porównanie. Wyliczenia na końcu. Wcześniej fotorelacja, a po środku będzie o dostawach bezkontaktowych.

Fotorelacja:

Początki były słabe krajobrazowo, ale w miarę opłacalne. 5 szybkich kursów.

PXL_20240518_102233685.jpg
Galeria Przymorze

PXL_20240518_110849521-COLLAGE.jpg
Rzeczpospolitej 7. Falowiec. Jestem gdzieś w okolicy 5 piętra i zaskoczyło mnie tu, że nie było widać morza. Można w tym falowcu windą wjechać na 10 piętro (w odróżnieniu od starszych falowców na Piastowskiej i Jagiellońskiej)

PXL_20240518_155927023.jpg
Po paru godzinach byłem pod sąsiedzku. Tym razem falowiec na Rzeczpospolitej 1. Uspokoiłem się, że jednak to morze zobaczyłem

Drugi wyjazd był mniej opłacalny, ale ciekawszy krajobrazowo. Zlecenia nie wpadały to łapałem zieleń i powietrze:

PXL_20240518_151740570.jpg
Skwerek na Kaszubskiej

PXL_20240518_154635364.jpg
Skwerek bezimienny między Krynicką, Chłopską a Śląską. Bezimienne są najlepsze

PXL_20240518_153437458.jpg
Dom Kultury na Przymorzu Małym na ulicy Śląskiej/Krynickiej. Jeszcze nie tak dawno od tej strony była tu restauracja węgierska "Czardasz" z przybudówką

Trafił się daleki wyjazd do Sopotu. Normalnie bym go odrzucił, ale czemu nie? Ile można jeździć po tych samych ulicach:

PXL_20240518_162727011-COLLAGE-COLLAGE.jpg
Sopot i te "gorsze" widoki ładnego miasteczka. Przejście pod torami do przelotowej ulicy (Aleja Niepodległości) oraz niecodzienny widok zza szyby na ul. Armii Krajowej (północny odcinek)

PXL_20240518_163819746.jpg
Armii Krajowej w Sopocie. Pora sprawdzić jaka historia się za tym budynkiem kryje. Stawiam na Paula Puchmüllera - architekta miejskiego. Sprawdziłem: to dawne gimnazjum realne, rzeczywiście dzieło tego architekta zbudowane w 1909 roku

PXL_20240518_162535884.jpg
Zaskoczyłem się sam, że tędy jechałem z dostawą. To jest jedna z najładniejszych ulic w Sopocie. Ulica Czyżewskiego. Po prawej najstarszy dom w Sopocie

PXL_20240518_162722156.jpg
Wąwóz Hermana w Sopocie od strony przejścia pod torami. Między drzewami kładka łącząca dwie części ulicy Obrońców Westerplatte

PXL_20240518_163514666.jpg
*Tej dostawy się obawiałem. Osiedle Aquarius w Sopocie, czyli po polsku osiedle przy północnym fragmencie Armii Krajowej. Wygodny wjazd jak się wybiera najlepszy środek lokomocji (rower). W tle Wzgórze Browarników a jak teraz czytam to okazało się, że są to fundamenty starego browaru. Fragment ze strony dawnysopot.pl:

Screenshot_20240519-090603.jpg

Na deser szybko przewiozłem pizzę (nie napiszę jaka to była pizza, żeby nie było hejtu) na Przymorze Małe, czyli blisko domu. Najmilsza chyba dzisiaj klientka. Czekała na mnie, skinęła głową, czy też ręką. Wygodna, szybka, miła dostawa:

PXL_20240518_170202201.jpg
Właśnie to moje kurierskie jeżdżenie od kilku lat przekonało mnie do Przymorza Małego. To taka optymalna dzielnica. Idealny kompromis. Tu (ulica Mściwoja II odcinek środkowy) mnie wręcz uderzyła CISZA. Najczęściej w mieście jest jednak szum, tu... relaks

Na koniec odrobina szaleństwa. Małe włamanie. Ucieszyła mnie otwarta brama na działki, dzięki czemu wjechałem tam gdzie chciałem już 2-3 lata temu. To była jedna z ostatnich ścieżek Przymorza Małego (wandrer.earth) na których mnie jeszcze nie było. Himalaiści mają jakieś K3, turyści tacy jak ja mają działki na ulicy Subisława.

PXL_20240518_170638861-COLLAGE.jpg
Działki im. Subisława. W tle za bramą skrzyżowanie Piastowskiej z Droszyńskiego

II CZĘŚĆ - WYLICZENIA I DOSTAWY BEZKONTAKTOWE

Pierwszy wyjazd na miasto był "szybki". Dobrze mi się jeździło, miałem siły. 29 złotych na godzinę - także ponad 50 złotych zarobione. Drugi wyjazd był bardziej parkowy. Tu zieleń, tam zieleń, idealna temperatura, powietrze. To były ponad 2 godziny, ale przez 40 minut była kompletna cisza w zamówieniach. Efekt dwóch wyjazdów to 110 złotych (26 zł/h).

Chciałbym subiektywnie podsumować dostawy bezkontaktowe w tych trzech aplikacjach. Ogólnie to jest top ciekawa funkcja, którą wprowadzono w pierwszych dniach pandemii. Kurier przyjeżdża z jedzeniem, ale nie musimy być obecni w chwili dostawy. Jest to wygodne jeśli jesteśmy zapracowani, zajęci lub chorzy.

Aplikacje różnie to rozwiązały. W kwestii zostawiania jedzenia na klatkach schodowych to powiedzmy, że: Wolt wierzy klientom a Bolt i Uber wierzą kurierom.

Najgorzej jest w Wolcie. Teoretycznie musimy postawić jedzenie na torbie, zapukać, odsunąć się i czekać aż klient otworzy drzwi. Jak otworzy to dobrze, ale jest to dziwna sytuacja. Nasza torba, na niej torba z jedzeniem a my gdzieś za rogiem.

Kłóci się to z pojęciem "dostawa bezkontaktowa". Dlatego klienci zachowują się bardzo różnie. Jedni otwierają i mamy wtedy niemal zwyczajną dostawę. Inni nie otwierają bo może ich np. nie być w domu. Dlatego przyjęło się, że robimy zdjęcie i odsuwamy się od drzwi nasłuchując czy ktoś otwiera. Jak nie otwiera to ryzyk-fizyk. Lecimy pracować dalej. Słabe rozwiązanie dla nas kurierów, bo możemy być oskarżani o to, że nie dostarczyliśmy jedzenia.

W Bolcie mamy jasną informacje gdzie zostawić jedzenie. Kluczowe słowo to "zostawić". My zostawiamy jedzenie, odznaczamy to jako dostarczone i koniec. Klient podejmuje ryzyko, że ktoś mu te jedzenie sprzątnie z klatki schodowej.

W Uberze mamy pełną automatyzację. W przypadku takich dostaw musimy zrobić zdjęcie i ono jest przesyłane klientowi. Możemy dodać też komentarz. Jest to jednoznaczne z dostarczeniem jedzenia. Tę automatyzację lubię najbardziej.

Jeżdżenie w 3 aplikacjach wyszło nieźle. Jedynie między 1 a 2 zleceniem miałem 4 minuty przerwy. Oto krótki spis zleceń, bo sam chce zobaczyć co było najbardziej efektywne:

  1. Wolt - 10,61 zł - 22 minuty, (1 min: 0,48 zł)
  2. Bolt - 10,61 zł - 21 minut, (1 min: 0,51 zł)
  3. Wolt - 14,44 zł - 19 minut, (1 min: 0,76 zł)
  4. Bolt - 8,41 zł - 14 minut,(1 min: 0,60 zł)
  5. Uber - 10,37 zł - 12 minut, (1 min: 0,86 zł)

  1. Wolt 11,70 zł - 15 minut (1 min: 0,78 zł)
  2. Bolt 8,03 - 10 minut (1 min: 0,80 zł)
  3. Wolt 19,64 zł - 30 minut (1 min: 0,65 zł)
  4. Wolt 14,52 zł - 14 minut (1 min: 1,04 zł)

(Uber 86 gr, Wolt 48-104 gr, Bolt 51-80 gr)

Dużo zależy od czasu czekania na wydanie posiłku. Zazwyczaj jest to 1-5 minut. Dzisiaj było nieźle. Z tego wyliczenia wyżej wynika, że warto brać zlecenia z Ubera. Jest ich dramatycznie mało pewnie właśnie dlatego. Zlecenia z Bolta muszą być szybkie. Jeśli jazda zajmie więcej niż 20 minut to będzie to słaby kurs. Najsłabiej opłacalny był dzisiaj pierwszy kurs z Wolta. Przypominam sobie, że czekałem tam około 5 minut i to już sprawiło, że te niecałe 11 złotych to jednak było mało.

image.png

Zrzut ekranu 2024-05-18 214934.png

Sort:  

Manually curated by ewkaw from the @qurator Team. Keep up the good work!