My Allergy 私のアレルギー [English and Japanese]

in Hive JA26 days ago

IMG_7138.jpeg
AI Image

My Allergy

Allergy! My allergy isn't seasonal. I have a severe allergy due to my pre-existing medical condition. Once I react to something, my allergic symptoms explode. I have to be careful not to touch, use, or breathe as much as I can, but it's impossible.

IMG_7139.jpeg
Collage Artwork by koto-art

I have allergies to dust, cats, animals, bugs, leaves, flowers, plants, grass, cosmetics, fabric, jewelry, shrimp, some foods, shampoo, lotion, cream, and more! Hmm... I can't always predict what materials I'll react to. Once I am triggered by something, I can't stop reacting.

For example, when I was bitten by some bugs, my face would swell so much. My eyes swell like a monster! If I bought new cosmetics, my lips and eyes would swell again and I would have very bad rashes on my skin. If I use silver spoons, my skin has the red shape of spoons on it and becomes super itchy. If my body reacts to some kind of fabric, I will have rashes everywhere on my body. I have plenty of these kinds of stories. Phew... If my already compromised immune system weakens further, then my body would have a significant reaction. often have bronchitis, asthma, or if it's too bad, it turns into pneumonia. Therefore, I need to be cautious about my first small allergic reaction each time.

When I was young, I liked to touch cats at my grandparent's house. I played all day long, I felt something wrong in the car when we headed back to our home. It was too late. My eyes were so swollen and my throat was very painful. I needed to take antibiotic medicine for a while to recover. Also, I had an allergy test and I found out that I have a severe allergy condition. However, I didn't know that I had a pre-existing medical condition at that time, so my allergy exploration journey will be very long until I find out.

Nowadays, I feel very dry about my body's reaction even though my body is reacting so much to itchiness, rashes, fever, and more. Since I started taking medication, my reactions reduced by 20%, yet I still have reactions I need to rest and recover from. I always dreamed that I can't have allergy sick days or something. Hahaha. Anyway, I have to be careful with allergies because it's getting warmer little by little and flowers are blooming around me.

IMG_2655.png
Japanese 日本語

IMG_7138.jpeg
AI Image

私のアレルギー

アレルギー!私のアレルギーは季節性ではありません。基礎疾患のため、割と深刻なアレルギー症状が出ます。一旦何かにアレルギー反応を示すと症状が爆発します。触れたり、使ったり、吸い込んだりしないようになるべく気をつけなければなりませんが、そんなわけにもいきません。

IMG_7139.jpeg
Collage Artwork by koto-art

ほこり、猫、動物、虫、葉っぱ、花、植物、草、化粧品、生地、貴金属、エビ、いくつかの食品、シャンプー、ローション、クリームなどなど!うーん…、何に反応するのか毎回予想がつかないこともあります。何かに一度反応してしまうと、症状が止まらなくなります。

例えば、虫に刺されると異常に顔が腫れあがります。目が腫れてお岩さんのようになってしまいます!新しい化粧品を使えば、唇や目が腫れ上がり肌荒れがとんでもないことになります。銀のスプーンを使用すれば、手にそのままスプーンの形が真っ赤に残って痒くて仕方がありません。何かの生地に反応してしまうと、身体中がブツブツになります。こんな話はいくらでもあります。もともと低い自己免疫力が低下すると体への反応がさらに大きく出てしまいます。気管支炎、喘息、下手をすると肺炎にまで発展してしまうので、小さなアレルギーから始まったとしても気をつけなければなりません。

昔、祖父母の家で猫を触って遊んでいました。一日中猫と過ごした後、帰宅中の車の中で異変に気がついた頃には時すでに遅しでした。目は腫れあがり喉が大変痛かったです。回復するまでしばらくの間は抗生物質を服用しなければなりませんでした。さらに、その時受けたアレルギー検査で自分にはかなり深刻なアレルギーがあることを知りました。ところが、その時は基礎疾患があることを深く知らなかったため、アレルギーが大勃発するたびに原因を探る果てしないアレルギー探索が始まることになりました。

現在は、かなり痒くて腫れ上がり熱が出たとしても、アレルギー反応に対して冷静に向き合っている自分がいます。持病の薬を飲むようになってからは、アレルギー反応が20%くらいはおさまっているように感じます。それでもやはり一度反応が出てしまうと、安静にして治るのを待つしかありません。アレルギー休暇があればいいのになとよく思います。ははは…。最近は少しずつ暖かくなって花が咲き始めているので、アレルギーには最新の注意を払わなければなりません。

IMG_2655.png

Thank you for reading!
お読みいただきありがとうございます。

A9BDE44D-F107-49FD-BFC7-0DE15769A0D7koto-art small B.jpeg
https://koto-art.wixsite.com/mysite-1

Sort:  

Espero q mejores de tu problema de salud.

Thank you so much for your kind comment!

🎉 Upvoted 🎉
👏 Keep Up the good work on Hive ♦️ 👏
❤️ @palomap3 suggested sagarkothari88 to upvote your post ❤️
🙏 Don't forget to Support Back 🙏

Thank you!

@koto-art, you are most welcome!

Please Support Back

Here is !ALIVE token gift for you
Here is !LUV token gift for you

koto-art, hivecurators sent you LUV. 🙂 (1/10) tools | trade | connect | wiki | daily

Made with LUV by crrdlx.

@koto-art! You Are Alive so I just staked 0.1 $ALIVE to your account on behalf of @ hivecurators. (9/10)

The tip has been paid for by the We Are Alive Tribe through the earnings on @alive.chat, feel free to swing by our daily chat any time you want, plus you can win Hive Power (2x 50 HP) and Alive Power (2x 500 AP) delegations (4 weeks), and Ecency Points (4x 50 EP), in our chat every day.

Thank you!

私も色々なアレルギーを持っていて、すごく共感する話ばかりでした。
私は猫、動物マルチ、春と秋の花粉症(木と草)、金属、サバと辛いものが主なアレルギーの原因です。
体調によってひどく出ることもあれば、軽傷で済むこともあります。
アレルギーテストをして判明した「動物マルチ」には自分でも驚きましたが、動物園の「ふれあい広場」と呼ばれている動物に触ったり餌をやったりする場所で、いつも痒くなったりくしゃみが止まらなくなったりゼイゼイしたりする理由がわかり、そうだったのか、と納得しました。
ただ、ほこり(ハウスダスト)と秋の花粉症はかなり軽症になってきました。理由は不明😅
金属アレルギーは私もひどくて、何も知らずに銀や18Kのピアスやネックレスをした時に、ただれてきてびっくりでした。

@aitommylrさんもアレルギーに関して書いていたことがありましたよね😢読んでいるだけでも大変そうだなと思ったのを覚えています。アレルギーは本当に奥が深いというか難儀ですよね。

免疫力が低いことと関係していることは理解できるのですが、だからと言って免疫力はそんなに簡単に上がるものではないですものね。動物マルチというのはまた大変ですね😭わかります、金属アレルギーは悲しくなりますよね。ハーモニカのふき口の素材にアレルギー反応を起こして唇にハーモニカの四角の跡がついたときは驚きました!お互いになるべくアレルギーが爆発しすぎないように今年も乗り切りたいですね。

ホントにアレルギーは奥深いです。
一生のうちで摂取できる(許容範囲)の上限を超えちゃうと言われているタイプもあるし、生まれつきというものもあるし、特に不摂生していなくても出る時はある、不思議です。
 
ハーモニカ! それはびっくりですね!自分でもアレルゲンに触れて初めてわかるものはあります。
知らなかったら大変だったと感じたのは、金属アレルギーがある人は「泥パック」に鉱物が含まれていて、それによってアレルギーが発生することがあるというものです。
私は知っていたから薦められた時に断ることができたのですが、断られた化粧品営業の女性の方がびっくりされていて、意外と専門家でも知らないのだな、と思いました。

本当に…。色々なアレルギーの方がいるのでしょうね。そうなんですね!泥パック恐るべしですね。そんなことは知らずに偶然やったことがありませんでした💦 顔につけるものは特に慎重になりますね。進められて断ることができたのは素晴らしいです!いいものですと言われると大丈夫な気がして、後からひどい目にあうということもありますよね…。

デパートに並ぶような有名な某コスメブランドたちはほとんど合わず、ただれてしまいます。結局どんなに高くても何を買ってもアレルギーが勃発してお岩さんみたいな顔になるだけなので〜😭。ナチュラリストみたいに誤解されることがあるのですが、ただ単にアレルギーなだけです😆アレルギーをうまくかわしながら楽しみたいですね;)