Mijn verdriet

in #alldutch6 years ago

Naar buiten blijf ik lachen, ben ik een vriendelijk mens.
Maar je wilt mij niet zien aan de binnenkant. Daar is het zwart, daar huil ik.
Om het leven wat ik heb gehad. Na jaren therapie kan ik nu zeggen: Ik had beter verdiend.
Ik had recht op beter. Maar nooit gekregen. Een veilig thuis, een warm nest, het was er niet voor mij.
En dat heeft invloed, voor altijd. Het leven keert zich tegen me, spoken uit het verleden.
Een ander is er op uit om mij te pakken, op wat voor manier dan ook. Misbruik maken, profiteren.
Een goed mens was ik, ben ik misschien nog. Het zit nog wel ergens maar ik kan er niet goed bij.
Voor alles wat ik heb, heb ik moeten vechten en heel hard ook. In 2014 heb ik daar, mede door toedoen van anderen,
bijna met m'n leven voor betaald. Nee, ik hoef geen medelijden, ik schrijf dit van me af. Voor mezelf. Zodat ik alsnog een beetje recht aan mezelf kan doen. Wat ik verdiend heb.

Sort:  

Zo is het je had beter verdiend, veel beter! Het bittere is dat het verleden niet over kan. Feit is dat die tijd weg/"verloren" is. Feit is ook dat het brein het begrip tijd niet kent en dus alle tijd heeft het een plaats te geven. Feit is ook dat je nog steeds een aardig, leuk, goed mens bent, dat dat geen schone schijn is ook al voel je dat zelf niet.

Dank je wel Kitty! Nee inderdaad, je brein kent geen tijd. Maar sommige dingen kunnen hooguit wat 'ondergesneeuwd' raken... Dank je voor jouw mooie woorden, stel ik erg op prijs! xxx

Je moet leren van je verleden, maar je mag er niet in blijven steken.
Je hebt in 2014 iets meegemaakt en overwonnen, dat was het keerpunt, en de start van iets nieuws... Laat de buitenkant naar binnen sijpelen, en niet andersom.
Bouw enkel verder op de positieve dingen, en als het helpt, schrijf het dan van je af.

Dank je wel! De buitenkant naar binnen laten sijpelen, dat heb je mooi gezegd! Hopelijk zal het schrijven ook helpen, dank je wel!

Eens met @feelx en met @wakeupkitty ... en je weet het zelf enrique!

Dank je wel Hetty!

Verdriet, pijn, onveiligheid en afwijzing. Ik lees je gevoel. Soms is er een groot verschil tussen binnen en buiten. En soms is het goed dat van je af te schrijven en naar buiten te brengen. Zorg goed voor jezelf, je bent het absoluut waard om je eigen liefde, bescherming en zorgzaamheid te krijgen. Ik weet natuurlijk amper iets over je leven maar als je een oor nodig hebt luister ik naar je!

Dank je wel! Dat is een heel groot aanbod van je, zal ik zeker onthouden! Leuk dat er mensen zijn die meeleven! ;-)