Selectieve verontwaardiging

in #alldutch6 years ago

Dhr. Ralph Hamers, C.E.O. van ING bank is in opspraak gekomen vanwege zijn salarisstijging van twee miljoen naar drie miljoen Euro... Wacht even, dan zet ik het in getallen neer; maakt net wat meer induk: Dus van €2.000.000 naar €3.000.000 (50% opslag) Die man heeft dat kennelijk nodig om rond te kunnen komen want zeg nou zelf, de boodschappen zijn best duur en hij werkt er vast heel hard voor. Een medewerker in een spoelkeuken ook; maar goed.

Op Twitter gaat 't helemaal los want het is een schande en de Balkenende-norm dan, etc. Ook bekende Nederlanders laten zich hier zeer kritisch over uit. Neem bijvoorbeeld Johan Derksen die o.a. door het programma 'Voetbal Inside' en nog wat 'neven baantjes' in 2014 al een geschat inkomen thuisbracht van €1000.000,- of meer. En laten we het al helemaal niet over voetballers hebben. Een beetje een goeie krijgt 10.000.000 a 12.000.000 Euro overgemaakt op jaarbasis.

Is hier niet een beetje sprake van selectieve verontwaardiging?
Wat overigens niet wil zeggen dat ik het er mee eens ben. Een grens trekken is moeilijk, de één mag best wat meer verdienen dan een ander maar het moet wel een beetje realistisch blijven.

Sort:  

En met een beetje geluk betalen zij ook geen belasting. Ach ja verschil moet er zijn.

Nee, belasting betalen is achterhaald Kitty. Dat doen alleen mensen zoals wij nog, haha!

Het is spijtig genoeg de trend van de laatste jaren... de rijken nog rijker en de armen nog armer, en een middenveld dat blijft afbrokkelen...
Verschillen in loon dat kan, en volgens mijn moet dat ook, maar het mag wel wat eerlijker.
Het oneerlijke zit overal. Kijk maar naar steemit, hier zitten ook mensen die op een slinkse manier veel geld verdienen... Een goed artikel of foto brengt voor jou en mij toch wel €20 op, maar sommige brengen een weinig zeggende tekst of een onnozele foto en die krijgen dan €300-€800
(fake profielen om zichzelf up te voten is slecht 1 methode)
Zoals ik al zei, dat is de huidige evolutie...

Ja, die ene procent hè, of 3% die hebben net zoveel als een halve wereldbevolking. De percentages etc. lijken niet helemaal duidelijk maar zo ongeveer ligt het dan toch.
Op Steemit ben ik nog niet genoeg thuis om te kunnen zien hoe alles werkt en men te werk gaat. Maar ik denk ook dat waar te frauderen is, dat ook zeker gebeurd helaas! ik zal er eens op proberen te letten...

Misschien is het beter om daar niet op te letten... het geeft je toch alleen maar een slecht gevoel, en je kan er toch niets aan doen.

Daar heb je ook weer gelijk in!

Blijft lachen dit 😀

Tot vorige week wist ik niet dat voetballers in de Jupiler league ook gewoon 2mio per jaar verdienen 😜

Ja, kun je nagaan... Het ergste is eigenlijk nog; hij verdiend ze niet maar krijgt ze wel, haha!

Tsja, je kan er natuurlijk over discussiëren. Want internationaal gezien....
En weet jij hoeveel winst Ing nu maakt?
Die winst kunnen we allerminst kattepis noemen 😀

Maar ja is dat zijn verdienste?
Geef mij de beste voetballers ter wereld en ik wordt als trainer gewoon landskampioen met ze 😬

Dat is ook zo en alles is relatief. Kom je in zo'n soort wereldje terecht, in een bestuurlijke functie, ja dan zit je goed. Maar ik snap dus niet de selectieve verontwaardiging van mensen. De ING betaald zijn (hoogste?) werknemer dan wel vorstelijk maar in Brussel, Europees Parlement, worden aanwezigheidspremies (letterlijk) uitgekeerd als mensen langsrijden en even 'inklokken', daar wordt met haffels geld gesmeten waar je écht eng van wordt. En dat is dus echt ons geld, dat vind ik veel erger maar hoor je niemand over.

Er was zelfs eens een euro parlementariër die met het vliegtuig naar Brussel ging. Gelijktijdig liet hij zijn chauffeur op en neer rijden, want daar kreeg hij per km €0,50 voor 😳🤔😳😥😳😥🤔😳

Ja, dat soort dingen dus. Dat is toch diep triest?!

Een klein verschil is wel dat wanneer de ING in de problemen komt, wij daar financiële steun gaan bieden middels onze belastingafdracht. Bij een voetbalclub in de problemen blijven we financieel buiten beeld, toch? Hoop ik !?

Daar heb je wel een punt hoor. Alleen een bank gaat niet failliet door dat 'miljoentje' opslag, dat is voor hun kleingeld. En als zo'n bank dreigt te vallen komt er weliswaar staatssteun, dat kost elke Nederlander nog geen 10 cent voor dat miljoen tenminste, maar daarna betaald de bank de staat vrij snel terug, met rente wellicht. Het gaat mij er idd om dat er nu zo'n ophef is over dat miljoen, terecht ook maar bijvoorbeeld in de E.U., in het voetbal, zelfs in de publieke omroep wordt met miljoenen tegelijk geharkd en daar hoor je niemand over... Ps: De sponsor van een voetbalclub kan ook de ING of Rabo zijn, dus via, via betalen wij dat ook...

Ze hadden het gewoon anders moeten aanpakken. Iets éénmaligs. Ik snap wel dat klanten zich verslikken wanneer ze dit bedrag horen en tegelijk alleen maar prijsverhogingen zien voor de aangeboden producten en rente op spaargeld uitblijft.

Dat het appels met peren vergelijken is, snap ik ook, maar dat is niet voor iedereen zo.

Daar heb je gelijk in, hadden ze ook anders moeten doen en het afgegeven signaal is fout. Het graaien gaat gewoon door. Ja, de rente is bedroefd maar daardoor debetrente op rood staan, lening of hypotheek ook gelukkig maar dat is ook weer niet voor iedereen van toepassing.