You are viewing a single comment's thread from:

RE: Nederlandstaligen verenig u :)

in #alldutch5 years ago

Waarom niet dezelfde moeite steken in "alldutch"? Dan heb op z'n minst al een begin en een discord plaatsje.
Het is wel een beetje zoals Onno zegt, Nederlandstaligen switchen heel gemakkelijk naar een andere taal die meer bereik heeft, en zien het niet zitten om enkel in het Nederlands / of in twee talen te gaan schrijven.
Het is een beetje vechten tegen de bierkaai, en dat heb ik zelf ondervonden...

PS: nog eens bedankt voor die top 100 die je in elkaar stak voor de eindejaarsfeesten. Dat zal jou best wat tijd gekost hebben.
PSS: De Nederlandse vlag vertegenwoordigd Nederland... niet de Nederlandse taal...
Schermafdruk van 2019-08-14 14-16-22.png

Sort:  

Hoi @feelx , je hebt zeker een punt, maar alldutch is door verschillende initiatieven al doorgestart geweest daarom heb ik gemeend om toch te kiezen voor een nieuwe opzet. Maar je hebt zeker een punt en het zal zeker lastig zijn om een community vooral draaiende te houden. Ik ben al blij als dit initiatief als een soort van springplank kan fungeren zodat Nederlands sprekende prospects :) hun weg verder vinden op Steemit in het Engels of Nederlands.

Die top 100 was inderdaad best wat werk maar erg leuk om te doen :)

En point taken voor wat betreft vlag/taal, ga ik nog mee aan de gang :)

Het is alleszins beter dan niets doen. Ik heb alvast een vinkje gezet bij "follow"
Succes met dit initiatief.

De community moet zichzelf draaiende houden zoals #ccc.

Gewoon de tag laten gebruiken, uitleg geven, af en toe een easy to win contest/giveaway en men zegt het voort.

Met wat meer posts onder dezelfde tag kunnen nieuwkomers ook info vinden.

Posted using Partiko Android

Omdat de sfeer bij alldutch om te jank en wasen kleinzieligheid heerste boven een samen steem zijn. Die naam is flink bevuild. Ruzies van opzetters van horen niet thuis in een openbare chat daar creëer je een naar beeld bij voor wie eens komt kijken. Dat was ik en ik had er al snel genoeg van.

Ik schrijf dagelijkse meerdere posts hier in het Engels en schrijf ook dagelijks in het Duits. Eerlijk gezegd worden de weinig Duitse posts beter beloond dan mijn Engelse waar aanzienlijk meer werk in zit.

Als je wat mensen vindt die af en toe maar met regelmaat iets leuks plaatsen gaat het wel lopen. Helemaal als je hulp krijgt. Anouk was echt een kei en helpt nog stap voor stap. Geen gedoe er omheen. Positief commentaar met wat tips over tags of bvb een wedstrijd en dan blijft het leuk.

Die ruzies behoren toch al langer tot het verleden dacht ik (?)
Maar het is blijkbaar zoals een bar... een bar waar in het verleden veel werd gevochten, maar nu een andere (goed-bedoelende) uitbater heeft, zal toch nog die slechte naam van vroeger meedragen.

Ja ik denk dat het zo werkt.

Het probleem is ook dat de kleine groep actieve dingen er nog steeds is en daarmee denk ik het oud zeer ook blijft. Daar zal wel rekening mee gehouden moeten worden.

De Tag #alldutch kan natuurlijk ook best gebruikt worden al is deze wel raar voor nederlandstaligen de Duitsers gebruiken ook niet #allgerman maar #deutsch.

Ik zou zeggen gewoon met een andere Tag komen eventueel #alldutch ook gebruiken en hier en daar iemand die zo'n timegebruikt iets leuks laten doen zodat de rest meedoet.

Wil je nieuwe Nederlanders aantrekken dan moet zo'n Community zich ook wel zelf kunnen redden dat is ook het meest ontspannen voor iedereen.

💕

Posted using Partiko Android